Pyörien yksisarvinen, singlespeed 29 MTB

Tosin taakke nyt ei oo hirvee homma laittaa p-clamppia, kun edestä kumminkin köytyy kiinnikkeet.

Ja lokarin aisan saa laitettua takana kanssa sliderin ruuvin alle. En saanu ite Humussa lokasuojaa tarakkakiinnikkeisiin mitkä on haarukan sisäpuolella mutta sliderin ruuvin alle kun pisti ja rutisti tiukkaan kiinni niin on pysyny sekä lokasuojat että sliderit paikallaan.

rustbadger - 12:37, 10.9.2018 » Itse en nähnyt [2017 Unitin pikseleissä](http://images.konaworld.com/2017/full/unit.jpg) lokarille kiinnityspaikkaa takana. 2018 ja 2019 sen sijaan näytti olevan.
Onko lokarille kiinnitysreikä myös keskiön takana?

Tuo on muuten myös oleellinen kysymys, jota en tullut ajatelleeksi, ja johon ei löydy vastausta pikseleistä.

Pitkästä aikaa tuli taas fiilis, että pitäiskö käydä Kona-kaupassa potkimassa renkaita ja tarkistaa asia.

Täyspitkä etulokasuoja fenderflutella ja taakse joku viritelmä ois varmaan ihan toimiva sekin, mut ulkonäölläkin jotain väliä. :smiley:

Vitus on kova luu mut ei se tosiaan mikään yksisarvinen oo.

Itellä Dee levyjarruilla, napadynamolla ja tällä hetkellä retkikäyttöön vaihteistettuna Problem Solverisin palikalla. On muuten hyvä retkipyörä, kulkee lastattuna kuin juna. Kuin myös hyvä sinkulacitymaasturi, talvikommuutteri jne.

Vituksessahan ei juuri muuta vikaa taida olla kuin että se on vaan Vitus, yksinkertainen ja hieman rujo työkalu eikä mikään elegantti taikamiekka.

Genesis Longtitudea oon kattellu joskus vähän sillä silmällä et siinä vois olla mulle sopiva keskihintainen Vituksen seuraaja. 29 kiekot (talvi)kommuutteri- ja maantieretkikäyttöön, 27.5+ maastoon. Retkille vaihteet ja talveen sinkula.


https://cdnmos-bikeradar.global.ssl.fastly.net/images/bikes-and-gear/bikes/mountain-bikes/hardtail/1432033292978-1g74ppz22wwej-1200-80.jpg

RTZ - 12:26, 10.9.2018 » Mistä on peräisin tää ajatus, että Unitissa ei olis lokarikiinnikkeitä? Ainakin kuvissa 2017 mallista lähtien ollu useampikin pari korvakkeita, 2016 edessä vain yksi pari, takana mahdollisesti ei, jos ei ole haarukans sisäpinnalla piilossa.
Siitä että topissa puhutaan 29ereista.

Kiinnostaisi kyllä myös Vitus Vee:n päivittäminen. Omat toiveet ensisijaisesti levyjarrut, lokarikorvake takana ja mielellään hieman isompi koko kuin tuo Vituksen isompi versio.

Ja ton kaukomielen postauksen jälkeen täytyy kyllä sanoa, että toi Longitudehan se varmaan olis. Unittiin verrattuna voittoon vie saatavuus runkosettinä. Oliskohan syytä hoitaa tuollainen kotiin ennenkuin brexit.

Longtituden runkosetin todellisesta saatauvuudesta ei tietoo mut hinta tais olla jossain 400€:n tietämillä.

Vituksen lokarikorvattomuus ei mua niin kauheesti haittaa ku on noita klämpejä ja ajattelin kans et vois porailla ton vituksen täyteen reikiä ja laittaa niihin kierreniittimutterit.

Tompsukka - 13:31, 10.9.2018 »
RTZ - 12:26, 10.9.2018 » Mistä on peräisin tää ajatus, että Unitissa ei olis lokarikiinnikkeitä? Ainakin kuvissa 2017 mallista lähtien ollu useampikin pari korvakkeita, 2016 edessä vain yksi pari, takana mahdollisesti ei, jos ei ole haarukans sisäpinnalla piilossa.
Siitä että topissa puhutaan 29ereista.
Tosiaan. Hemmetin vaikea laji tää Unit.
kaukomieli - 13:53, 10.9.2018 » Longtituden runkosetin todellisesta saatauvuudesta ei tietoo mut hinta tais olla jossain 400€:n tietämillä. Vituksen lokarikorvattomuus ei mua niin kauheesti haittaa ku on noita klämpejä ja ajattelin kans et vois porailla ton vituksen täyteen reikiä ja laittaa niihin kierreniittimutterit.
Porailua oon kans miettiny ensihätään mutta olis kiva saada myös levyjarrut ja vähän pidempi runko.

EDIT:

Tämä myös totta, eli olis mulle aika täydellinen:

kaukomieli - 13:23, 10.9.2018 » Vituksessahan ei juuri muuta vikaa taida olla kuin että se on vaan Vitus, yksinkertainen ja hieman rujo työkalu eikä mikään elegantti taikamiekka.
Varmaan ostaisin vaan uudemman mallisen Vituksen (suurin piirtein Longitude -runkosetin hinnalla) ellei se tosiaan olisi häiritsevästi vähän liian lyhyt.

Haussa juuri jotain tällästä. Katsellu Surlyn Trollia, mut haluisin 29er, Ogre osineen / complete reilusti yli budjetin, mainitusta Kona Unitista jo vähän innostuin mut siin on hitollinen reachi ja mulle liian jyrkät kulmat seattubessa, sitten tää Longitude. Ahh, täähän on kun mulle tehty, saataavuus miltei olematon mut löysin yhen kaupan internetin syövereistä mikä toimittais ilmaseks setin kotiin kohtuulliseen 550€ hintaan.

Pyörän yks tavallisista tehtävistä ois kärryn vetäminen, onkohan jollain tietoa miten noi rear sliderit + QR toimii siinä tehtävässä? Näen potentiaalin et se 35kg kärry nykii sen skewerin raiteiltaan, mut tiedä sitten. Kärryn kiinnike tulee siis QRän alle. Jos tähän on olemassa jotain fiksiniksejä niin kiinnostais kuulla.

Myös kokemuksia tosta Longitudesta muutenkin jos jollain täällä niitä on.

EDIT: Tajusin just et varmaa tuohon voi speksaa toki myös perinteisen kierreakselin mutta sama kysymys silti, pysyykö ne paikallaan horizontal dropouteissa kun vetää kärryä?

Mulla on ainakin pysyny surlyn (lohikäärmeenpää-) trackendeissä kärry hyvin kiinni, vaikka ne ei ihan optimaaliset olekaan. Ja kyllä, 9mm qr:n kanssa.

Sama meno oli Stavangerissa Chariotin kiinnikkeellä ja pikalinkulla: ei ongelmia. Harva meistä jaloilla saa niin teräviä kiihdytyksiä single speed välityksillä, että vaunu nykisi kiekon liikkeelle. Etenkin kun vaunun aisassa on aina joku elastinen komponentti vaimentamassa iskuja.

2010 Genesis Day Onen vaakahahloissa pysyi paikallaan.

ssmtbmeno: noususa 2020

Kiitos, eiköhä tässä voi vakuuttua. No sitten valinta on tehty, Biketartista noita sai runkosettinä jos jotain alko kiinnostaa.

kid_scientifik - 9:35, 10.8.2020 » ssmtbmeno: noususa 2020
Ostin eilen Kona unit 2015!

Karate Monkeylle hyviä vaihtoehtoja vuonna 2021?

Kona Unit

2 Likes