Pyörävarkaat syö kaikkia

Kateellisen ilmiannot ovat verottojalle tärkeitä, yleensä ilmiannettu joutuu selvittämään itse tutkinnalle kuinka paljon on tiennannut ja sen jälkeen verottaja kertoo summan jostain vedetyllä numerolla, sen totuuden vääräksi näyttäminen jää syytetyn harteille.
Tiedän tapuksia kun on joutunut tuomiolle mm. pullojen keräilystä, pienimuotoisesta metallien keräyksestä. Kalliiksi on tullut näille syytetyille.

On kaksi tapaa kostaa ikävälle tyypille, verottajalle ilmianto tai anonyymi vihjepuhelin, ainakin jos tyyppi on tulossa ulkomailta.

Anteeks mitä. Että verottaja olis laittanu jonkun “tuomiolle” pullojen keräilystä. Suo anteeks mut en usko tota. Mitä tarkalleen ottaen on tapahtunu kys. keississä?

taidat olla uusi täällä.

3 Likes

Eiköhän näillä varastetuilla laatupyörillä oo eri kohderyhmä kuin kauppojen ja harrastajien myymillä laatufillareilla. Nimittäin semmonen ryhmä, joka on tyytyväinen saadessaan halvalla – vaikka vähän arveluttavaltakin myyjältä – jotain, joka normaalisti on heille aivan liian kallista hommattavaksi.

2 Likes

Se on just näin. Se jaksaa aina ihmetyttää että kansalainen X esittää julkisesti olevansa moraalinen valioyksilö, mutta kun hämärällä profiililla toimiva fb-käyttäjä myy Spessun laatupyörää alle kahden huntin niin kummasti näyttää jengin moraali heltyvän ja ostoinhibiot lentävät ulos keskiluokan ikkunoista. (Pyöräilijän kirppiksellä on just nyt tällainen tapaus ja jengiä jonossa.) Huoh.

Siinä vähän tietoa ja googlella lisää

Niin niin mutta siis tämä sun tuntema keissi. Että joku oli antanut yksityishenkilön anonyymisti “ilmi” verottajalle jättimäisistä pullonkeräystuloista ja koska henkilö ei pystynyt todistamaan ettei hänellä ole näitä tuloja ollut, hänelle oli verottaja määrännyt - mitä?

Naapuruston eläkeläinen joutui pulloista tuomiolle, sen jälkeen asiasta oli julkisuudessa juttua, ei hän saanut isoa veromätkyä, tonnin pintaan kuitenkin, olivat arvioineet päivittäisen pullosaaliin ja sen mukaan maksamatta jäännyt tulovero.
Ilmiantaja ei selvinnyt.
Romumetalli kerääjistä moni on joutunut tuomiolle, ainakin yksi yritys meni konkaan, kun omaan laskuun myivät kertyneet romumetallit.

1 Like

En osannu löytää googlen avulla juttua aiheesta.

Jälkiverotusaika on kaiketi 5 vuotta. Eli sanotaan että jos mätkyt oli vaikka 800e niin verottaja olis laskenu että veroa jäänyt saamatta 160e vuodessa.
Jos heitetään hatusta että kys. eläkeläisen veroprosentti olis vaikka 20 niin pullotuloja olis pitäny olla semmoset 800e vuodessa. Siis 2,20e vuoden jokaikisenä päivänä.

En mä nyt oikeen tätä osta. Ymmärrän kyllä oikein hyvin että wex4 sun tehtävä ei ole mua tästä vakuuttaa eikä mun vakuuttumisillani mitään väliä ole tässä maailmassa.

Hörähdin tän monitulkintaisuudelle.

Konsta: ei pari euroa päivässä ole lainkaan mahdottomuus, jos 1/4 vuodessa saa kerättyä kympillä palautettavaa päivässä.

Mä muistan epämääräisesti tällaisesta keissistä olleen juttua lehdissä.

Joo ei, en mä tarkottanukkaan sitä että onko toi mahdollisuuksien rajoissa teknisenä keräyssuorituksena. Päin vastoin uskon että moni henkensä pitimiksi puteleita keräilevä sellaisen summan saa helpostikin.

Tarkoitin että toi laskeskelemani olisi se rahamäärä jonka verottaja olisi päättänyt olevan se tulo jonka tämä eläkeläis-polo on keränny ja jättänyt ilmoittamatta. Kun pulloista tuleva rahna on käteisrahnaa mitään tositteita siitä ei ole. Missään oikeusasteessa ei menis läpi verottajan vaatimus jälkiveroista sellaisista tuloista joista ei ole mitään todisteita, ei edes välillisiä. Lähtisikö verottaja semmoista rahaa vaatimaan? Millä perusteella?

Joku wex4:n tuttu eläkeläinen on hyvin voinu saada mätkyjä sillä tai tällä tai tolla perusteella. Mutta että nimettömän ilmiannon perusteella joka käsittelee salattuja pullotuloja? Ei saatana.

siis miksi tää keskustelu on splitattu tähän lankaan eikä sijoitus/slush-topiin tms

sopisko tää sinne foodora x pyörämekaanikko -lankaan?

alkoholinkäyttö?

pieni hetki yhdistän teidän yv twitteriin

1 Like

Omien pullojen panteista ei tartte maksaa veroa, sen opin tänään!

Noniin, jospa laitetaan pyörät takaisin radalle… Itseasiassa tulin lankaan näin perjantaina miettimään tätä videota jossa ratkaistaan Vancouverin pyörävarkausongelmaa. Rakentavat pyörärekisteriä johon voi laittaa pyöränsä tiedot. Itse ratkaisuu: Linkki 14:40 There’s a proven way to stop bike theft Suomessakin oli joku vastaava…

Itsekään en ole turvamerkinnyt pyörääni, mutta haarukan vasemmassa koivessa sentään kustom kirjailut. Ehkä muutenkin jo vähän rottis, eikä kryptonitekään siitä helpolla irtoa. (vaijerilukot on tyhmä tuote, ne saa vipuvoimalla kammettua kuten joskus jossain youtubevideossa jopolle tehtiin)

Riistakamera ja pino pyöräkampetta korttelin nurkalle? :thinking:

Miten haluaisit ottaa ensimmäisen askeleesi kohti polkupyörien rekisteröintipakkoa?

Mut tuolla kohdassa 19:55 se kerrotaankin: ratkaisu on “long term community wide commitment” ja sitä ei voi tehdä, koska julkishallinnon byrokratia ja poliisilaitoksen asenne polkupyöräilyyn. Jos kytät kertoisi kansalaisille miten pyörävarkauteen voi etukäteen varautua (ottamalla pyörästä kuvan ja kirjoittamalla runkonumeron muistiin) ja sitten, vittu, tekis duuninsa ja käyttäisi niitä tietoja varkauksien selvittämiseen, niin pikkuhiljaa vähenis porukalta hinku pölliä pyöriä kun taloudellinen kannustin katoaisi.

Mut siellä kyttälässä pidetään mielummin lokia “väärän väristen vähemmistöjen” liikkeistä ku autetaan kansalaisia. ACAB.

Ob ongelma korjaantuu laittomaan rahan hankinnan tarpeen poistamisella.

7 Likes