Pyörävaraston tyhjennys ja muut taloyhtiöperseilyt

Ihmisten kanssa asumisen ihanuudelle ei ollutkaan vielä topiccia, vaikka aihetta on useamman kerran sivuttu.

peltsip - 8:00, 13.4.2016 »
kaukomieli - 22:16, 12.4.2016 » Ellen aivan väärin muista (tai ole ymmärtänyt tai kuullut väärin) niin taloyhtiön pitäisi säilyttää merkitsemättömiä pyöriä useamman kuukauden, jopa puolen vuoden ajan ennen kuin niitä saa heittää yhtään mihinkään.
puoli vuotta varmaan ihan hyvä nyrkkisääntö siitä hetkestä kun ekan kerran ilmoitetaan että hylätyt pyörät siivotaan pois taloyhtiön tiloista jos ei ole tosi akuutti tilanne niin pystyy mahdolliset valitukset sivuuttamaan perättöminä. https://www.hepo.fi/2014/03/07/hylatyt-pyorat-taloyhtioissa-ohjeistus/
http://jkl.kaupunkifillari.fi/blog/2011/11/24/hylatyt-pyorat-taloyhtioissa-ohjeistus/

Tästähän oli muutamia vuosia sitten isompikin haloo, kun jengille myytiin omia varastosta vietyjä pyöriä takaisin “löytöpalkkiohintaan”. Jylkkärin juttu

Mun mielestä pyörien laputtaminen parin kuukauden ajaksi on ok ratkaisu ja niistä pyöristä jotka ovat käytössä, revitään se lappu pois. Niin saadaan 4 vuotta sitten muuttaneen asukkaan mummis pois sieltä.

Ite oon pari kertaa yön pimeydessä järjestäny oman pyöräkellarin entisessä ja nykyisessäkin asunnossa siten et niputan ajamattomat pyörät tiukasti yhteen takaseinälle pois viemästä tilaa. Ne pyörät joilla ajetaan laitan väljästi ja siististi riviin josta ne on helppo ottaa.

Ei paljon kiinnosta niiden ihmisten tunteet jotka vie käyttämättömällä viemärinputkipaskallaan tilaa mun pyöräkellarista.

:slight_smile:

#taloyhtiöperseily

pyörien siirtelyä on itsekin joskus tullut tehtyä, mutta kunhan pysyy samassa tilassa/alueella niin ei sen pitäis aiheuttaa oikeasti pelihousujen repeämistä.

isoin ongelma näissä taitaa perinteisesti olla että 60 kämppää ja tilat 30 pyörälle.

e: ite parkkeeraan myös omat pyöräni toki niin tiiviiseen nippuun vierekkäin kuin mahdollista.

FF - 12:08, 13.4.2016 » Ite oon pari kertaa yön pimeydessä järjestäny oman pyöräkellarin entisessä ja nykyisessäkin asunnossa siten et niputan ajamattomat pyörät tiukasti yhteen takaseinälle pois viemästä tilaa. Ne pyörät joilla ajetaan laitan väljästi ja siististi riviin josta ne on helppo ottaa. Ei paljon kiinnosta niiden ihmisten tunteet jotka vie käyttämättömällä viemärinputkipaskallaan tilaa [i]mun[/i] pyöräkellarista. :)
Oikein! Niin minäkin olen tehnyt! Niputan vielä omat pyörätkin joilla ei tule ajoa juurikaan..myydä niitä ei kannata kun kukaan ei osta.

Viime vuonna, kun meillä oli tämmöinen laputus proggis sain ostettua klitsussa seisseen maantiepyörän sieltä.
Mutta täälä päin tarkoitetaankin perseilyllä vähän muita juttuja.

FF - 12:08, 13.4.2016 » Ite oon pari kertaa yön pimeydessä järjestäny oman pyöräkellarin entisessä ja nykyisessäkin asunnossa siten et niputan ajamattomat pyörät tiukasti yhteen takaseinälle pois viemästä tilaa. Ne pyörät joilla ajetaan laitan väljästi ja siististi riviin josta ne on helppo ottaa. Ei paljon kiinnosta niiden ihmisten tunteet jotka vie käyttämättömällä viemärinputkipaskallaan tilaa [i]mun[/i] pyöräkellarista. :) #taloyhtiöperseily
Tunnustan aivan avoimesti että oon tehny aivan just tätä samaa. Tosin ehkä vähän ristiriitaista on se että jos joskus harvoin käy niin että joku siirtää mun fillarii vaikka 5 senttii niin meinaan kuolla vihaan ja huoleen.

Itse vuokrasin autotallin kun meni hermo tohon pyörävarastorunkkaamiseen. Yhden asukkaan pyörä on yhäkin siellä. Asukas kuoli kolme vuotta sitten.

Konsta - 12:28, 13.4.2016 »
FF - 12:08, 13.4.2016 » Ite oon pari kertaa yön pimeydessä järjestäny oman pyöräkellarin entisessä ja nykyisessäkin asunnossa siten et niputan ajamattomat pyörät tiukasti yhteen takaseinälle pois viemästä tilaa. Ne pyörät joilla ajetaan laitan väljästi ja siististi riviin josta ne on helppo ottaa. Ei paljon kiinnosta niiden ihmisten tunteet jotka vie käyttämättömällä viemärinputkipaskallaan tilaa [i]mun[/i] pyöräkellarista. :) #taloyhtiöperseily
Tunnustan aivan avoimesti että oon tehny aivan just tätä samaa. Tosin ehkä vähän ristiriitaista on se että jos joskus harvoin käy niin että joku siirtää mun fillarii vaikka 5 senttii niin meinaan kuolla vihaan ja huoleen.
Uskaltaisinpa itsekin, äkkikuolema mullaki lähellä joka kerta ku noin käy.

Jep, meilläkin on pyörävarastossa sellanen kadotuksen nurkka, jonne siirrän narkkien unohtuneet romut. Meidän taloyhtiö ei kyllä osaa siivota varastoo oikein vaan joku käy aina välillä täysin randomisti heittämässä pyöriä romulavalle. Sitten ne kaivetaan sieltä pois ja minä voimapihdeillä napsuttelen niistä lukot irti naapurin rouvien iloksi.

Sinänsä homma on selkee niinku asb:n linkis sanotaan, taloyhtiö on korvausvelvollinen jos se hävittää jonkun pyörän.

1 Like

Ennen viimeisintä muuttoa pidin arkipyörää kellarissa ja se oli ihan jees, kun löytyi sopiva seinänvieruspaikka – mitä nyt välillä oli hämmentävää tää missä sun pyörä on ollut kaksi vuotta yöt parkissa, onkin nyt muuten mun pyörän paikka vaikken ajanukaan sillä ku tänään -tetristä. Muuton jälkeen ei jaksanu, kun ei ole mitään järkeviä telineitä ja seinänvierukset täynnä. Kaikki fillarit sisällä best, kurakelillä annan fillarin tiputtaa kuravedet pyöräkellarin nurkkaan ja sit kannan sisään.

meillä yritetään olla aktiivisia kun on niin pieni aktiivikellari. jengi saa viedä ei-aktiivikäytössä olevat fillarit vinttiin, missä on paljon enemmän tilaa. kaikki tietysti nimilaputettuna, ja yritetään vielä vuosittain muistutella, et hoitakaas. just alkaa julkisivuremppa, niin ulkona oleva kiintee teline jäi vähän telineiden alle “voisitteko siirtää noi taas jonnekin tai rälläköidään ne irti.” heh ja juum.

Lakimies84 - 12:12, 13.4.2016 »
FF - 12:08, 13.4.2016 » Ite oon pari kertaa yön pimeydessä järjestäny oman pyöräkellarin entisessä ja nykyisessäkin asunnossa siten et niputan ajamattomat pyörät tiukasti yhteen takaseinälle pois viemästä tilaa. Ne pyörät joilla ajetaan laitan väljästi ja siististi riviin josta ne on helppo ottaa. Ei paljon kiinnosta niiden ihmisten tunteet jotka vie käyttämättömällä viemärinputkipaskallaan tilaa [i]mun[/i] pyöräkellarista. :)
Oikein! Niin minäkin olen tehnyt! Niputan vielä omat pyörätkin joilla ei tule ajoa juurikaan..myydä niitä ei kannata kun kukaan ei osta.
Lakimies84 - 17:56, 10.3.2016 » 1. Dodici gara fiksi 2. Kona kilaue maastoon 3. Tunturi Equillar talvijyrä 4. Kona cinder cone sliksi asfalttisoturi 5. Gt maastoprojekti 6. Rossin myyntiin 7. Nishiki style 10 bemaxi 8. Montana bemaxi 9. Redline 1.2 bemaxi 10.kuwahara terminator sinkulaprokkis 11.Colnago lineasprint retroiluun 12. Pinarello Banesto lenkkipyörä 13.Nopsa kombi nurkalle 14.Wheeler 5900 1x8 projekti 15.Crescent -58 johonkin? 16.Jaguar sadekelinkäyttis 17.Crescent -66 cruisailuun 18.Ruotsin armeijan jyrä -44 entisöintiin 19.Sok -28 entisöintiin 20.kasari raleigh huikeilla väreillä ja leveillä pelleillä... 21.Crescent maailmanmestari sinkulointiproju 22.Crescentin -62 mummis 23.Monark Mixte 24.Hero 70-luvun cruiseri 25.Stadig mummis Vaimolla vielä yksi pösön mixte ja Fleuri
onnea naapureille.

Tästä topikista innostuneena menin taloyhtiön kanavalle kyselemään et mitäs kuulu niille tyhjennyssuunnitelmille joista kyselin jo aiemmin. Kuulemma huomenissa tiedotus, alkuviikosta laput pyöriin ja ennen kesäkuuta ylimääräset hiiten. Ihan hyvin ajotettu imho.

Lakimies84 - 22:36, 21.6.2016 » Talonmies tuli avautumaan että pitäisi lopettaa pyörien fiksailu. No ulkona sitä teen kun hyvä ilma. Ihmiset kuulema valittaneet. "Ketkä ihmiset" kysyin. Vastaukseksi tuli että nuo tuolla ja pyörittelee sormea ilmassa edestakaisin. Karseeta kielenkäyttöä varsinkin kun muksut siinä vieressä. Itse pysyin tyynenä. Vastasin että enkö saa omia pyöriä huoltaa? Tm sanoi että älä viitsi olla lapsellinen. Siivoan aina jälkeni,enkä valuta rasvoja maahan. Lakaisen vielä pihan huollon päätteeksi. Kyllä täytyy myöntää että vähän ihmettelen moista...eikö ihmisillä ole enää mitään tekemistä kun puuttua toisten harrastuksiin. Enkä muuten aio lopettaa. Pyöräni vaatii laittoa koska on projekteja vielä kesken. Tiedän vielä aikavarmasti ne ihmiset jotka valittavat. Miten niille sanoisin oikein järkevällä ja vittumaisella tavalla olla puuttumatta toisten asioihin? Nimittäin pitkään aikaan ei ole suoraan sanottuna vituttanut näin paljon!
No ihan alkuun luet taloyhtiön säännöt. Jos siellä ei kielletä fillarien tai ajoneuvojen korjaamista, niin se on sallittua (talvirenkaiden vaihto ei ole korjaamista). Sitten pyydät kirjallisena kaikki huomautukset. Niitähän ei anna talonmies, vaan yhtiön hallitus.

Ja jos toi pari postausta aiempi lista pätee, niin sinä voisit funtsia mikä on kohtuullista muita kohtaan. Ei taloyhtiössäkään voi miten vaan olla.

En usko että fillarinrassausta pihalla oikein voi kieltää ellei sotke tai metelöi. Joku raja silläkin on mitkä järjestyssäännöt ovat oikeasti päteviä. Ainoa taloyhtiön käytettävissä oleva sanktio on asunnon haltuunotto määräajaksi. Enkä usko että fillarinkorjauksen perusteella vaadittava haltuunotto menestyy käräjillä. Toki kohtuus kaikessa.

Lakimies84 - 18:56, 10.3.2016 » 1. Dodici gara fiksi 2. Kona kilaue maastoon 3. Tunturi Equillar talvijyrä 4. Kona cinder cone sliksi asfalttisoturi 5. Gt maastoprojekti 6. Rossin myyntiin 7. Nishiki style 10 bemaxi 8. Montana bemaxi 9. Redline 1.2 bemaxi 10.kuwahara terminator sinkulaprokkis 11.Colnago lineasprint retroiluun 12. Pinarello Banesto lenkkipyörä 13.Nopsa kombi nurkalle 14.Wheeler 5900 1x8 projekti 15.Crescent -58 johonkin? 16.Jaguar sadekelinkäyttis 17.Crescent -66 cruisailuun 18.Ruotsin armeijan jyrä -44 entisöintiin 19.Sok -28 entisöintiin 20.kasari raleigh huikeilla väreillä ja leveillä pelleillä... 21.Crescent maailmanmestari sinkulointiproju 22.Crescentin -62 mummis 23.Monark Mixte 24.Hero 70-luvun cruiseri 25.Stadig mummis Vaimolla vielä yksi pösön mixte ja Fleuri
pari kertaa kesässä puhkinaista sisärengasta paikkaillaan

Meillä ei taloyhtiössä juurikaan ongelmia pyöristä.

Noille varmaan kannattaisi vuokrata oma paja rassaukseen / säilytystila.