Pyörät joilla on nimet

Munarkki - 16:24, 3.3.2014 » Itse asiassa, annoin rynnäkkökiväärini nimeksi Terttu-Antero ja sain siitä hyvin sotamieliseltä kouluttajalta ihan oikeasti runtua. Myös yksi alikeisari kehotti tämän nimiasian suhteen lopettamaan pelleilyn "ennen kuin sattuu". Vastaukseksi siihen nuolin jääkylmän Terttu-Anteron piippua ja sain sitten alikeisariltakin sitä kuuluisaa runtua.
http://www.yksivaihde.net/site/foorumi/avatars/monarkki.jpg

ehdin melkein jo katua tämänkin keskustelun pilaamista

jatkakaa.

Kännifiksi, kisapyörä ja saab lienevät persoonallisimpia niistä substantiiveista, joilla viittaan pyöriini. Ei siis kovin persoonallisia. Lisäksi on rostsek, uberto ja titaani.

Varsinaisille erisnimille mielenterveyden tässä vaiheessa ei kiitos.

DanielBraun - 14:55, 3.3.2014 » [b]Punahilkka[/b] http://danielb.kuvat.fi/kuvat/Mielenmaisemaa+2013/Harrasteet/IMG_3829.jpg/_smaller.jpg
hihii hinapulkka hihii

Toimii! Naurattaa itse asiassa aikas paljon :slight_smile:

Mutta joo:

Kiinteävälityksellinen Principia oli “Projekti musta elokuu” nykyään “Tanskalainen”, Bareknuckle on vaan “EAI”, sitten on “Zaskar”. Pompino on “On-one” Muut ei oikein vielä keränneet nimeä.

ununu - 16:37, 3.3.2014 »
Munarkki - 16:24, 3.3.2014 » Itse asiassa, annoin rynnäkkökiväärini nimeksi Terttu-Antero ja sain siitä hyvin sotamieliseltä kouluttajalta ihan oikeasti runtua. Myös yksi alikeisari kehotti tämän nimiasian suhteen lopettamaan pelleilyn "ennen kuin sattuu". Vastaukseksi siihen nuolin jääkylmän Terttu-Anteron piippua ja sain sitten alikeisariltakin sitä kuuluisaa runtua.
http://www.yksivaihde.net/site/foorumi/avatars/monarkki.jpg ehdin melkein jo katua tämänkin keskustelun pilaamista jatkakaa.
Sä voit AINA luottaa muhun. Mutta Kare, kerro mikä on Saab, alkoi kiinnostaa.

Saab on vaihdesaastaa, jolla likasin foorumia.

^Eeppinen nimi-pyörä-kombo.

Hellas: Helvetin perse
Olmo: Lolmo (JVG tais lipsauttaa) ja käyttönimeks jäi

Eka reaktio oli et vittu miten noloo. Mut sit mietiskelin asiaa ja tajusin, että kyllä kaikilla meidän talouden pyörillä on ehdottomasti nimet joilla niihin arkipuheessa viitataan. Mut vain muutama kirjotetaan isolla alkukirjaimella.

Kumppanin:

“kojootti” - talvipyörä, sinkuloitu retromaasturi, runkona 1995 Coyote Ultralite, ysäripalikat

“tsaskari” - retromaasturi vaihteilla, runkona 1994 GT Zaskar, ysäripalikat

“Banana” tai joskus “banaani” - vintagemaantiepyörä Crescent vuodelta 1973, Campan osat

“Bella” tai “bellura” - pyhäpyörä kaupunkiin, pohjana Santtu T:n modaama Nopsan mixterunko

“koppura” - modernihko maantiepyörä vaihteilla, Fausto Coppin alurunko, Campan palikat

Omat:

“hiilari” - Nishiki Championin halvalla saadun hiilikuituisen rungon ympärille kasattu moderni keventelymaantiepyörä, nykyään ilman vaihteita

“titaani” - vuosimallin 1995 DBR Axis TT:stä väännetty hassuttelufiksikonversio josta tuliki hyvä

“fiksedgear” - vuonna 1985 rakennetun suomalaisen teräsmaantierungon ympärille kasattu fiksikonversio

“musta” - iso kolho herrapyörä, pohjana Helkama Vaeltajan teräsrunko

e. nimet korjattu

Vaikka mulla ei On-Onen pyöriä olekaan ovat ne meikäläiselle OnniVanneja.

Nimet ois kyl hyvät ku on ärsyttävä aina selittää pitkästi et joku ei pyöräilijä tietää mistä kyse…

Tällasia nimiä nyt:
Mässi - Mash/Cinelli
Pändi - Band Wagon/Kona
Maasturi - 1X1/Surly

mash on muusi. analog on rauno koska se on rakennettu repomies-tarran ympärille. plugi on vaan plugi tai poikaystäväpyörä. bianchit on viia narina ja pitsa/nasta pimu-pista namu. helkama on konvehti tai vihreäkuula. peukeutti oli pökötti. on hyvä olla nimet koska ei riitä että sanoo kotona “tee pyörälle sitä tai tätä… vaihda pyörään spedut/häkit jne”

Jaahas. Meikäläisen Lailakh/Leila varmaan kuuluu tänne. Dirtty girl. En kylläkään käytä nimeä pyörästä vaikka sillä nyt sellainen siis onkin. Parantanen tapani.

Vaimo tunnistaa nimet Langsteri, maasturi, Känjoni, ratapyörä, Biankki ja mun maasturi.

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että Puolan johto on vaihdettava ja että sen fillarin voi heittää sillalta. Jos se kelluu, niin se ansaitsee nimen. Koska silloin se on vene.

asb - 20:22, 3.3.2014 » Jos se kelluu, niin se ansaitsee nimen. Koska silloin se on vene.
tämä on ainoa hyvä syy nimetä pyörä

ennen mulla oli tuo rudie, koska häpesin sitä et se on vain nopsa, joten annoin sille lempinimen. nyt on yksi pyörä, jolla on ihmisen nimi ja se on Colnago.

Mullakio vene.tein sen 12 vetelänä.sateessa markiisit oli yläpuolella. sen nimi on vaik T3M3sssta.portugalilaisvaikutteinen jolla.mut gazelle on myylle GAZE.

^^ Harvinaisen totta. Onhan minullakin Ernesto Colnago. Eli löytyyhän näitä sittenkin.

asb - 20:22, 3.3.2014 » Jos se kelluu, niin se ansaitsee nimen. Koska silloin se on vene.
Ellei sitten peräti noita.
Tonio - 20:31, 3.3.2014 » ^^ Harvinaisen totta. Onhan minullakin Ernesto Colnago. Eli löytyyhän näitä sittenkin.
asb - 20:22, 3.3.2014 » Jos se kelluu, niin se ansaitsee nimen. Koska silloin se on vene.
Ellei sitten peräti noita.
Duck!! Tuli vaan Monty Python mieleen.