Pyöräliikkeet ja asiakaspalvelu(!)

Tuli näistä mieleen muuan asiointi Larunpyörässä, kun koitin kysellä Shimanon is-adaptereista. Jo iäkkäämpi asiakaspalvelijaherraoletettu tokaisi siihen että ”joo noita [Mitä noita? Jarrutyyppejä? Adaptereita? Hankalia kysymyksiä?] on nykyään niin paljon erilaisia että en edes yritä pysyä mukana” tms. ja jatkoi matkaansa. No, taisi jäädä sillä kertaa ostamatta sitten, ja oikeastaan pitkälti kaikki sen jälkeenkin kyseisestä puljusta.

En kyl tiie menin joskus nyt kesäl hädäs lainaa työkalua niiltä ja sain pelkkää vittuilua. Nii sit ne ei antanu mun nopee lainata vaa teki sen toimenpiteen mun puolest ku oli muka tietävinään ja laittoki sitte sen iha paskasti.

EDIT:: en kyl haluu mitää mestaa sillee oikeest ajaa alas, mut ainakaan itel meni täysin maku siihe firmaa. Onneks ei tarvinnu maksaa siitä huonoks toteemisest.

4 Likes

ei ne haluu et meet sinne rikkomaan niiden työkalut :cool_cry:

Kurja kuulla. Sitte taas toisaalta pakko sanoo että työkalujen liikkeestälainailijan pitäis kyllä ymmärtää olevansa ns. vaarallisilla vesillä.

2 Likes

Jäbä sai siis ilmaseks palvelua ja sit valittaa sen laadusta :thinking:

Ah. Jokasella liikkeellä parhaat tarinat on niistä asiakkaista, jokka haluaa vaan vähän lainaa työkalua. Eikä tuo ees kaljaa palkaksi.

4 Likes

Kyllä se mun mielestä pitäis ymmärtää, että se on lähtökohta ettei niitä työkaluja lainailla. Toki jotkut putiikit saattaa lainata ja sehän on kyllä mukavaa ja ystävällistä palvelua, mutta ei sitä pitäisi olettaa. Siks niillä on niitä työkaluja myymälän puolella, että niitä voi ostaa omaksi ja huolto sitä varten, että työntekijät huoltaa fillareita.
Sama homma, kun ajat autolla huoltoon ja kysyt, hei oisko lainaa pulttipyssyä, kun pitäis renkaat vaihtaa. Vastaus varmaan kuuluu, että varaillaanko sulle huoltoaika, tai et Motonetistä saa ostettua oman pyssykän.

5 Likes

Saahan sitä vittuilla lainailijoille mutta ei varmaan kannata ihmetellä jos ei palaa maksavaksi asiakkaaksi. Vittuilemattakin asia olisi hoitunut ja hyvin potentiaalinen uusi asiakassuhde luotu.

5 Likes

Siis tää! Oon ite opetellut asiakastyössä semmosta “valitettavasti juuri tässä asiassa en voi auttaa koska [säännöt/turvallisuus/todellisuus/planeettojen asennot/väsyttää] , oon ihan tosi pahoillani [insert tilanteeseen sopiva ele/ilme], olisko jotain muuta mitä voisin tehdä sun hyväksi” ja vaikka sit asiakkaalle voi toki tulla siitäkin kurja mieli niin ehkä harvemmin kuitenkin.

Kaikkia ei voi auttaa ja kaikkea ei tarviikaan voida tehdä, mutta sen voi ilmaista niin monella tavalla.

3 Likes

Nyt en ihan oikeasti viittaa Carliin koska MÄ tiedän että Carl on osaava ja noheva nuorimies joka ei riko työkaluja ja tietää mitä tekee. Mutta Fillarikellarin huollon työntekijä ei sitä tiedä.

Puhun nyt siis ihan yleisellä tasolla kokemuksista ja vittuilusta: jos mulla olis pyörähuolto ja joku tulis kyseleen et moi saax lainaa nopsaa työkaluu niin MÄ pitäisin sitä vittuiluna ja kirjottasin siitä kitkerästi yksi huolto piste comin asiakaspalaute-lankaan.

Mutta kyllä T0mpsukkakin on oikeassa tavallaan. Asioita voi hoitaa monella tavalla ja jos firma sössii niin se oli sitte siinä.

Mä aattelen jotenki silleen että tommosella puljulla painaa toisessa riski-vaakakupissa työntekijöiden ajankäytön allokointi, kaluston kunnossapysyminen ja puljun ansaintalogiikka ylipäätään — ja toisessa vaakakupissa sitte painaa asiakastyytyväisyys ja sitä kautta maine tai sen menetys. Tätä tasapainottelua sitte tekee sen firman ihmiset kukin oman harkintansa mukaan. Esim. huollon kesätyöntekijä-harjoittelija painottaa varmaankin hädissään ensiksimainittua kun taas elämää nähnyt omistaja voi höveliydessään painottaa jälkimmäistä.

Työkaluja ihan nopsaan vaan ilmaiseksi lainaan -kyselijällä on siellä riski-vaakakupissa ainoastaan se ettei sitä työkalua sitten saakaan lainaan ja tuntuu nololta jälkikäteen.

Näissäkin asioissa on myös vähä semmosta että eri puljuilla on vähän erilaiset toimintaprofiilit ja ne täytyy vaan tuntee jos meinaa täällä Helsingissä operoida. Jos ittelle tulis tilanne että tarttis saada toisten työkaluja lainaan niin itte menisin kyllä Velobiaan hattu kourassa enkä Fillarikellariin. Ylipäätään niiden huoltoa oon käyttäny joskus 1990-luvulla viimeks sillon ku siellä oli duunissa se ihme (mahdollisesti virolaistaustainen) ukkeli.

Mutta ettei ny menis ny liian dumailuks niin täähän on palautelanka ja Carl kirjotti oman kokemuksensa joka on toki täysin paikallaan semmoinen.

Edit. Hah! Jotakin paljastavaa muuten saattaa olla siinä seikassa että toi Carlin raportointi kokemuksistaan oli vastaus mun viestiin jossa puhuin sekä Fillarikellarista että Velobiasta. Carlin viestistä ei voi päätellä kummasta puhutaan. Silti mä tässä ihan pokkana lähden siitä että puhe on Fillarikellarista. Hihi!

2 Likes

No onko se nyt sitten virolainen jos se siellä niin usein oli? Vai onko sulla ihan jotain tarkkaa tietoa?

Pelästyin muuten pahanpäiväisesti kun sun viestiin ilmesty toi hurjan kokoinen piste. Megis toimii.

Ite luulin koko ajan et puhutaan LaPöstä. Valemuistoja kaikki tyynni.

lähtökohtasesti imo, hyvät aspat oli puoti mikä hyvänsä, kommunikoi neutraalisti tai ystävällisesti. huonot aspat taas ei kommunikoi eli no news means no news tai sit just vinoilee tai muuten negailee.

tällä hetkellä ainut fillarointiin liittyvä kauppa jossa on oikeesti hyvä asiakaspalvelu (irl tai netis) mun kokemuspohjalla on toi nääs velobia.

muilla on paljon viä petrattavaa joko kommunikoinnissa tai asenteissa.

Öö mitä? Fillarikellarista siis tunnetaan ainakin kaks eri ukkelia:

  1. myymälän puolen ukkeli (mikäli olen ymmärtänyt oikein, nimeltään Rönn) joka oli aina paikalla siitä saakka kun minä olin ihan pieni lapsonen jatkuen aina pitkälle 2010-luvun lopulle ainakin. Hän oli “tunnettu” siitä että hän “vittuili” aiemmin ja sitten kuitenkin myöhemmin jossain vaiheessa ei enää vittuillut vaan oli kivasti.
  2. puistikon puolen huollon ukkeli (mahdollisesti virolaistaustainen). Oli siellä 1990-luvulla, ehkä jo 1980-luvulla, en tiedä onko ollut sen jälkeen.

Palstalla on kyllä puljussa töissäolleita jotka voivat vahvistaa tai kumota pölinäni jos haluavat.

Joo siinähän se tulikin eli tod. näk. kansalaisuudesta ei tarkkaa tietoa.

Aa sä tarkotat että minkä maan passi. Joo olet oikeassa hyvä olla tarkkana näissä! Käyn editoimassa viestejäni. Hyvää päivänjatkoo sulle, jäbä!

1 Like

mut mikä työkalu se oli???

Ei kai nyt kysytä myöskään kenenkään työläppäriä lainaan ohikulkiessa mikä tää juttu oikein on. Pumppua sopii pyytää mutta lista loppuu siihen. Häh

2 Likes

Itse olen joskus lainannut kuusiokoloavainta kyllä enkä kokenut siitä huonoa omatuntoa, muistaakseni siellä oli joku semipaska ns. multitool varmaan just sitä varten että jos ei tule takaisin. En muista mikä liike, mutta siellä siis hyvä asiakaspalvelu!

minä minä minä minä

Jos ei pyörä/huoltoliike lainaa kännykkä/lompakko-panttia vastaan kuusiokoloavainta/pumppua/perusjuttua akuuttiin tarpeeseen saati että vittuilee hädässä olevalle, niin menee kyllä suoraan mustalle listalle. Todella vaikea kuvitella että tuollaista edes tapahtuisi missään muualla kuin suomessa / stadissa.

4 Likes

No tää vähän vaikka toki ymmärrettävää. Itselle on suorastaan tarjottu erikoistyökalujakin kotiin vietäväksi lainaan vaikka en häävi asiakas edes ole mutta naamalta tunnistettava kuitenkin.

#vainpikkukaupunnijutut