Pyöräliikkeet ja asiakaspalvelu(!)

FF - 1:35, 7.7.2011 » lisäksi marlon sun heitto on skeidaa.
Aikalailla eri mieltä. Ei tulis mieleenkään viedä omaa pyörää minnekään huoltoon ellen tunne huoltajaa henkilökohtaisesti. Ei se tietenkään ole oikein että näin on mutta se nyt vaan on.

Tikkurilan Ajomieheltä olen tosiaan aina saanut ensiluokkaista palvelua niin kuin tyttöystävänikin on saanut, mutta hän halusi saada pyörän huoltoon näin loma-aikaan enkä minä viitsinyt säätää pyörää, kun on sentään muutama päivä loman kaltaista aikaa ensimmäisen kerran 1,5 vuodessa. Tuskin tyttöystäväni olisi pyöräillyt mielellellään Tikkurilaan huoltoa varten yhteensä noin 25 km tai viitsinyt heittää pyörän junaan, kun on ajellut tänä vuonna vain Jopollaan ja kaupunkipyörällään muutaman kerran.

Muutaman vuoden aikana olen tehnyt itse kaikki huollot ja pyörien kokoamiset haarukoiden sahaamista, mainittua laakerin asentamista ja joustokeulan säätöä lukuun ottamatta itse. Joskus vain ei ehdi tai viitsi säätää, ja mielestäni on välillä hyvä vähän tukea paikallisia yrittäjiä, koska osat tulee huonon tarjonnan vuoksi tilattua lähes poikkeuksetta verkkokaupoista.

Jii - 9:05, 7.7.2011 »
FF - 1:35, 7.7.2011 » lisäksi marlon sun heitto on skeidaa.
Aikalailla eri mieltä. Ei tulis mieleenkään viedä omaa pyörää minnekään huoltoon ellen tunne huoltajaa henkilökohtaisesti. Ei se tietenkään ole oikein että näin on mutta se nyt vaan on.
Täysin sama homma itellä. Mun pyöriä ropaa ainoastaan henkilöt jotka tunnen, tai minä itse. Toisaalta en kyllä usko että monilla on kuitenkaan näin tilanne, vaan tulee enempi henkilöiden omasta ajo historiasta/taustasta.

Kävin Velosportissa hakemassa tavaraa vähän aikaa sitten ja vaikka aikasemmin on ollut tyly meininki, niin nyt tuli yllättävän hyvää palvelua. Oli keskustelua, hyvä meininki ja varauksetkin muistettiin sekä hinnasta suuri peukku myyjälle. Sai miettimään toimintaa uudestaan, positiivisessa valossa…

Aivan pakko kyllä hehkuttaa Lippajärven tohtorin toimintaa! Asiakaspalvelua joka toimiii kun sveitsiläinen kello. Aina tulee kaupan päälle myös vinkit ja neuvot jos kysyy.

Ajomies on kyllä erittäin suuresti asikaslähtöinen paikka että pelkkää plussaa…
Erikoisempiakin osia löytyy, hyvä huolto…

Paska asiakaspalvelu ei ole normaalia mutta Bike Planet Varistossa se on!
Variston Bike Planet – NOT EVEN ONCE! STNA!

Tänään benchmarkkaamaan Velosporttia, kenkät tekevät nimittäin kuolemaan ->raporttia seuraa.

Omat pienten varaosien yms. kulutusroinan hankinnat sijoittuvat useimmiten lähimpään liikkeeseen, ruusulankadun Bike Companyyn; ei pahaa sanottavaa mistään, homma toimii asiallisesti… parit kiekot myös siellä rihtauttanut ja tyttöystävän fillarin keskiötä kerran debuggasivat (naksui) lähettävät tekstiviestin kun tavara on valmista, aikataulut ja hinnatkin ovat omalla kohdallani oleet sitä mitä on ennalta sovittu.

Edit: Velosport koestettu parin vuoden tauon jälkeen, palvelu ainakin kenkäostoksilla pelasi oikein mukavasti, joku nuori herra palveli auliisti jne. :ylos:

Mulla on tosi paljon positiivista kokemusta Pyörähuolto.comin Lauttasaarentien liikkeestä. Palvelu on ollut loistavaa ja hinnatkin tosi hyviä.

Myös Itä-Helsingin pyörähuolto on yksi parhaimmista liikkeistä ikinä.

^^ Bike Company on kans oma lähikauppa, iso osa pikkuhankinnoista sieltä nykyään. Ei oo pahaa sanottavaa sen suhteen, huollosta ei kokemusta.

mika - 10:36, 7.7.2011 »
Jii - 9:05, 7.7.2011 »
FF - 1:35, 7.7.2011 » lisäksi marlon sun heitto on skeidaa.
Aikalailla eri mieltä. Ei tulis mieleenkään viedä omaa pyörää minnekään huoltoon ellen tunne huoltajaa henkilökohtaisesti. Ei se tietenkään ole oikein että näin on mutta se nyt vaan on.
Täysin sama homma itellä. Mun pyöriä ropaa ainoastaan henkilöt jotka tunnen, tai minä itse. Toisaalta en kyllä usko että monilla on kuitenkaan näin tilanne, vaan tulee enempi henkilöiden omasta ajo historiasta/taustasta.
kuinka monta pyörämekaanikkoa arvelette että keskiverto Fabio Fillaristi tuntee? aika tasan nolla. eli hienoa jos osaat korjata itse, mutta maukka perusjätkä vie kuminvaihdotkin liikkeeseen, todennäköisesti vielä inttersporttiin koska se on urheilukauppa..
FF - 1:35, 7.7.2011 » lisäksi marlon sun heitto on skeidaa.
Otetaanps rauhallisesti siellä. Kyllä tällä saalista vaan on tupannu tulemaan. Jopa Fabiolle ja joskus Maukallekkin.

Hyi olkoon. Mielestäni Helsingissä ei ole yhtään hyvää pyöräliikettä. Joka kerta, kun on jotain ostettavaa, joudun miettimään pitkään ja pitkin hampain mihin liikkeseen rahani vien. Näin jokaisen järkevän asiakkaan tulisikin tehdä. Yleensä nettikaupat palvelevat, mutta joitakin ostoksia joutuu tekemään pikana, tai muun syyn takia menemään paikallisiin kauppoihin.

Velosport: Olen saanut kohtalaisen hyvää palvelua, tosin olen joutunut monesti odottamaan, vaikka henkilökuntaa on paljon. Vääränkokoisen lukkorenkaan myynti harmitti.

Fillarikellari: Pari työkalua ja kulutustavaraa tullut ostettua. “Papparaisen” palvelualttius on keskivertoa, parin muun myyjän osalta parempaa. Ei olla erityisen kiinnostuneita asiakkaan ongelmasta, eivät pyri antamaan ohjeita.

Uhreiluaitta: Negatiivisen ja piilovittuilevan oloinen pienyrittäjä kassan toisella puolella. Palvelu kuitenkin paranee, mitä enemmän liikkeessä asioi. Ilmeisesti kyseessä kuitenkin asiallinen kaveri, kun porukka tuolla asioi. Fiksiosista tietysti plussaa.

Töölön pyörähuolto: Paras palvelu Helsingin pyöräliikkeistä. Miinuksena tietysti perus-nopsa-sortimentti, joten fiksiharrastaja ei täältä paljon osiaan löydä. Nopsa -tasoisten pyörien korjausprojekteissa ollut oivallinen liike, koska hintataso mielestäni asiallinen.

Kumiluoti: Kerran olen käynyt, mutta sillä hetkellä liiketoiminta oli kai jollain tapaa aluillaan. Tai ainakin toivon niin. Koeajettavana siellä oli yksi pyörä, osia ei juuri ollenkaan. Palvelun osalta ok ilmapiiri, mutta luulen että liiketoimintaa ja kallio -henkeä on äärimmäisen vaikea yhdistää toimivasti.

Kauppaveljet: Aivan luokatonta palvelua. Naureskellaan asiakkaan vanhalle pyörälle, eikä pidetä mitenkään järkevänä korjata sitä. Asiakasta ei toisinsanoen pidetä juuri minään.

ja niin. Lauttasaaren pyörähuolto.com: Kiitos ja ei kiitos. Englanninkielinen kaveri palveli hyvin, tosin hänelläkin on kokoajan mieletön kiire. Kävin joskus koeajamassa pyöriä ja sen käynnin osalta palvelu oli myös asiallista. Harrastukseni alkuaikoina menin hakemaan jotain osia täältä. Myyjä ei suostunut tulemaan katsomaan pyörääni oven ulkopuolelle. Lähestulkoon huusi: “Minä en tule katsomaan mitään pyöriä sinne ulos, tuo mitä sä äsken näit, että mä kävin tuon rouvan pyörää katsomassa, oli poikkeustapaus!”

Olen käynyt toki monessa muussakin liikkeessä, mutta pitänee kai kommentoida vain noita joiden palvelutasosta on jonkinlaista sanottavaa. Yleisesti monessa liikkeessä on kyllä niin surkeaa palvelua, että sitä ei voi aluksi edes todeksi uskoa. Asiakasta ei yksinkertaisesti kuunnella, eikä varsinkaan anneta neuvoja. Toki tällaisissa tapauksissa neuvot ovat kalliita yrittäjille, koska pienentävät siten kassavirtaa, kun asiakas huomaa, että pyörän voi korjata helposti itsekin. Kannattaisi kuitenkin ajatella, että korjaukseenkin tarvitaan osia ja niitä osia tämä asiakas voisi tulla yrittäjältä ostamaan. Tämä tietysti taas edellyttää, että tavaraa hyllyssä on.

Oletkos kokeillut Espoon puolelta?

http://www.ecobike.fi/
oli tosi hyvää, henkilökohtaista ja nopeaa palvelua ainakin pari vuotta sitten kun sijaitsi vielä Makasiineilla

Käpylän Velosportissa tuli tehtyä kerran katala temppu henkilökunnalle. Muutaman minuutin puodissa pyöriskeltyäni huomasin, ettei henkilökunnan edustajiksi mieltämiäni janttereita juurikaan kiinnosta mahdolliset tarpeeni, vaan heidän mielestään on (taatusti aivan aiheesta) hyödyllisempää jubailla paikalla hengaavien kavereiden kanssa jostain huomattavasti kiinnostavammasta aiheesta.

No, eipä sitten muuta kuin joku random-venttiilinhattu-mikä-lie-osa, jota kuitenkin aina tarvitsee, kouraan ja sitten kassalle sen näköisenä että maksan hilppeet ja häippään nopeasti. Pahaa aavistamaton palveluammattilainen herää työympäristöönsä ja lähestyy viattomana kassaa. Ei olisi kannattanut. Lausahdan nimittäin jotensakin näin siinä että: ‘‘Juu, mä ottasin nää ja sitten mua kiinnostais vielä se ja se ja se, että mentäskö katsomaan valikoimianne?’’

Mutta joo. Oletteko koskaan vierailleet ‘asiantuntevassa’ soitinkaupassa. Kyllä sielläkin osataan.

1 Like

Thihih! =D

Malminrinteen/-kadun Musamaailmasta mut heitettiin joskus ulos, kun olin ostattelemassa DW:n rumpusettiä ja peltikattausta, koska liike meni kiinni. Ilmeisesti kesähessulle ei riittänyt, että tunnin verran ennen sulkemisaikaa siellä kiertelin ja hiplailin asioita - olisi pitänyt varmaan kylvää seteleitä lattialle samalla - kahvinjuonti tais olla sen mielestä helpompaa ja kivempaa. Vaihdoin sitten kauppaa huvittuuntuneena. OT, PM +1.

rokpete - 0:19, 8.7.2011 »

Thihih! =D
Malminrinteen/-kadun Musamaailmasta mut heitettiin joskus ulos, kun olin ostattelemassa DW:n rumpusettiä ja peltikattausta, koska liike meni kiinni. Ilmeisesti kesähessulle ei riittänyt, että tunnin verran ennen sulkemisaikaa siellä kiertelin ja hiplailin asioita - olisi pitänyt varmaan kylvää seteleitä lattialle samalla - kahvinjuonti tais olla sen mielestä helpompaa ja kivempaa. Vaihdoin sitten kauppaa huvittuuntuneena. OT, PM +1.

www.thomann.de musakauppoihin en mee edes vahingossa.

Kun kerta on listailtu päiväkahvi-seudun liikkeitä niin listaillaanpa sitten myös Lappeenrannan liikkeitä:

System1 / Silvesport: Hyvä ja osaava huolto, ehkä hiukan ruuhkainen ja kohtalaisen tyyris. Vaihdepuolelle hipompaa palikkaa hyllyssäkin tosin kohtalaisen suolaisella hinnallakin. Yksivaihdepuolelle ei juuri mitään. Yleensä aina palvellaan ja voi heittää vähän läpänderiäkin nuoremman kaverin kanssa.

Pyörä-expert: Todella edullinen huolto, varaosia vanhoihin romuihin löytyy lähes loputtomasti. Vanhempi omistaja on kohtalaisen pihalla uudemmista jutuista, mutta nuorempi kaveri, ilmeisesti poika, on todella palvelualtis ja mukava janteri. Pääasiassa nopsa-projekteihin sopivaa tauhkaa myynnissä.

Koskimies: Vaikka urheilukauppa, niin huolto pelaa erinomaisesti ainakin omien kokemusten perusteella. Palvelu on ollut pyöräpuolella erinomaista. Cämäkoolon takakiekon pinnan vaihto ja soikion suoristelu maksoi kaikkiaan 13e, todella edullista siis vielä. Palvelu on kaiken kaikkiaan ystävällistä ja muutaman tyypin osalta asiantuntevaakin jopa.

Fillari-antti: Osaa korjata about mitä vaan, mutta yleensä juuri sitä mitä tarvitset, ei löydy hyllystä (jolloin myöskään ei yleensä ole edes olemassa myyjän mielestä). Ihan kohtalaisen mukavaa palvelua, ei aina, hiukan vähätellään asiakasta ehkä.

Muitakin toki on, mutta eipä ole ollut tarvetta käyttää ko. puljujen palveluita. Pääasiassa heikosti löytyy kiinteisiin varsinkin palikkaa ja joissain puljuissa ollaan hiukan ehhhhh. asenteella asiakasta kohtaan jos jotain kiinteävälitteistä kantaa sisään.

Trash - 0:24, 8.7.2011 » www.thomann.de musakauppoihin en mee edes vahingossa.
mä en mielelläni osta soittimia enkä kenkiä koettamatta / sovittamatta. OT +1 PM'd.

^ Harley Bentonii ei tartte tyyppaa. :slight_smile:

tudetski - 9:27, 8.7.2011 » ^ Harley Bentonii ei tartte tyyppaa. :)
Touche

Eräässä liikkeessä ihan kiva palvelu koska tuttu myyjä mut huomasin nyt että myyny mulle väärän kokosen ulkokumin :frowning: