Pyöräliikkeet ja asiakaspalvelu(!)

Kyllä ne pullotelineet yhä maksaa Sportaxin omistajalle :confused:

Ei sitä kuitenkaan tarvii tuohon sävyyn ilmoittaa. Vaikka myyjä olisi kyllästymiseen asti kuullu tinkaamista, aiempien asiakkaiden kuormaa ei saa kaataa sen seuraavan päälle.

Tuossa on puuttunu pelisilmää myyjältä kyllä. Jos muutaman markan jousto ois tuonu potentiaalisen asiakkaan takaisin kauppaan. Pyöräliikkeissä on kokemukseni mukaan jotenkin todella nihkeä ilmapiiri muutamaa hyvää poikkeusta lukuunottamatta. Se on kohdallanni tarkoittanut sitä, että olen vierraillut usein näissä mukavemmissa. Verkosta sitten tilaillu sitä mitä ei kivijaloista löytyny.
EDIT: Aika vanhoja tässä muistellaan, jos ysärikaupasta jäänen kokemuksen perusteella kommentoidaan asiakaspalvelua.

Ihan hyvä meininki ollu mielestäni Sportaxilla nykyisen omistajan aikana. En kyl tosin oo ostellu kalliita maastureita tai yrittäny tingata pullotelineitä, että siltä osin en pysty vahvistamaan.

Pelagolla aikanaan seurasin vierestä tilannetta, jossa vanhempi herrasmies oli ostamassa jotain pyörää, en muista mitä. Halus lukkoa kaupanpäälle, johon myyjä katto kylmästi netistä hinnan ja kerto mikä se on. Herrasmies ei tähän tyytynyt ja loppujen lopuksi käveli kaupasta pois ilman pyörää.

Niin siis Sportaxin nykyisestä yrittäjästä ja henkilökunnasta esimerkiksi että viime ostoksestani ilmoitettiin kassalla suoraan alennettu hinta ilman eri tinkaamista. Tähän vielä heitin että “liian kallis, tinkaan lisää” eikä kauppias edes ärsyyntynyt, naurahti vain.

ziGo - 14:12, 23.10.2016 » Pelagolla aikanaan seurasin vierestä tilannetta, jossa vanhempi herrasmies oli ostamassa jotain pyörää, en muista mitä. Halus lukkoa kaupanpäälle, johon myyjä katto kylmästi netistä hinnan ja kerto mikä se on. Herrasmies ei tähän tyytynyt ja loppujen lopuksi käveli kaupasta pois ilman pyörää.
Nää on kyl niitä tilanteita missä myyjän ammattitaito ja pelisilmä mitataan. Jos on varaa menettää maksava asiakas eriskoiskaupan alalla vain omalla toiminnallaan niin mikäs siinä. Toki asiakas ei myöskään saa sanella kaupan ehtoja, jossain se raja kulkee.

mites paljon yksittäisellä myyjällä on liikkumavaraa missäkin puodissa?

imo eri neuvotella esim. toikan kanssa pakettidiiliä kuin tinkiä aleja vaikkapa hi5bikesin viikonlopputuuraajalta…

No se nyt on työnantajasta minusta kii, kertonee ehkä työnantajasta jotain jos myyjälle annetaan liian tiukat raamit toimia

Tarpeeksi kauan ku on ollu tiskin takana ja ehkä käyny jotain aspa kursseja niin kyl se pelisilmä siit kehittyy.

Noissa hinnoissa saattaa nykyään olla se ongelma, että vanhan koulukunnan asiakas näkisi, että tinkiminen kuuluu kaupankäyntiin ja onnistunut tinkiminen onnistuneeseen kauppaan, joten hintoihin pitäisi lisätä tinkivaraa. Uuden koulukunnan asiakas näkee tämän hinnan firman nettikaupassa ja jättää koko liikkeen ylihintaisena väliin.

Tosin pullotelineet lienevät kaupalle oikeasti käytännössä ilmaisia.

Joo tossa pelagohommassa oli kyllä nähtävillä ikäluokkien väliset erot kaupankäynnissä.

ot: tinkasin Gigantissa 449e luurin kylkeen muovipussia ilman tulosta. 449 eroa ja 10 senttiä tuli hinnaks.

DanielBraun - 14:41, 23.10.2016 » No se nyt on työnantajasta minusta kii, kertonee ehkä työnantajasta jotain jos myyjälle annetaan liian tiukat raamit toimia
Nimenomaan näin ainakin meidän firmassa. Mut mä oon periaatteesta tehny asiakkaalle ja yritykselle ne oikeat ratkaisut, selittänyt ja perustellut sitten jääräpäiselle pomolle että miksi näin tehtiin. Ei se ikinä sitä kehtaa myöntää että tajuaa mutta oon säästynyt potkuilta kuitenkin, taitaa olla meidän pomon tapa näyttää että oot tehny hyvin.

Velobialla oon joskus saanu tinkaamattaki alennusta. Velosportissa sanoin budjetiks 90€ ni sain joku 30€ alennusta. Hesan parhaat kaupat siinä nii

Mihin kannattaa viedä uusi runko pk-seudulla jos olen keskiön feissaus/rotsaus + ohjainlaakerin asennuspalvelua vailla? Ennen oon tehnyt itse, mut nyt haluisin kerralla kuntoon ilman vaivaa.

en tiä muista hinnoista mut hugissa duunasin ite noi ja vähä muutakin tunnissa 15€ hintaan

diy-huollon etuja et saa huollon yhteydessä tilatusta kamasta -10%

DanielBraun - 14:41, 23.10.2016 » No se nyt on työnantajasta minusta kii, kertonee ehkä työnantajasta jotain jos myyjälle annetaan liian tiukat raamit toimia
sanoisin et myös työntekijästä kiinni millaiset raamit itselleen hankkii eli kanssakäymisessä ne muodostuu

Tuo DIY-huolto taitanee olla ratkaisuni, pääsee kerrankin tekemään kunnon vehkeillä, eikä kierretangoilla ja vanerinpaloilla.

FF - 17:43, 23.10.2016 » sanoisin et myös työntekijästä kiinni millaiset raamit itselleen hankkii eli kanssakäymisessä ne muodostuu
Tääkin kyllä totta. Ikäväst kyl joskus johto haluaa pitää liian tiukalla mahdollisuudet joustaa jolloin myyjä ei pääse käyttämään pelisilmää.

Mut oli miten oli. Kylhän näihin hyviin ja huonoihin asiakaskohtaamisiin tarvitaan aina kaks osapuolta. IMO joskus vaan asiakkaan ja myyjän kemia ei vaan millään toimi.

1:7:25

…about tossa suhteessa maksaa olemassaolevan asiakkaan pitäminen tyytyväisenä, uuden asiakkaan hankkiminen ja jo kertaalleen menetetyn asiakkaan luottamuksen takaisin ansaitseminen.

Nyt SoMe-ikakautena noi suhteet menee varmaan vieläkin jyrkemmin, noi luvut on jääneet mieleen joltain markkinoinnin luennolta ca. 1996.

Eli yhden pullotelineen hinta myyntiä clousaavalle kauppiaalle on aika paskan hailee vaihtoehtoiskustannuksiin verrattuna.