Pyöräily ja skeittaus

Todella kova pätkä! Äänirita myös 5/5. Blues-Pietarista lisäleijona.

Life’s too short for longboarding.

Ite jotenki en tykkää mennä skeittaa pyörällä koska porukkalla jonka kanssa yleisesti tulee rullattua eivät omista pyörää. Mulle skeittaus on sen verran sosiaalinen tapahtuma niin tykkään mennä sit porukalla rullaten, kävellen tai julkisilla.

Muotipyörään innostus lähti varmaan Cardielin epicly later’din nähtyäni. Tai silloin vaihtu sinkula kiinteeks, koska all hail Cardiel.

Onks muuten kellään mitään hyvää reppu/laukkuvinkkiä mihin sais bisset ja laudan hyvin. Noi skeittimerkkien reput ei perkele kestä. Vois ainaki parkeille polkea kyl ihan helposti. Ja ehkä houkutella muitakin hommaamaan vaik uusixilta pyörät alleen helkkari.

Chromen Yaltan läpän alle saa laudan poikittain. Iha mukavasti mahtuu myös tavaraa.

JvG - 13:32, 14.6.2014 » Onks muuten kellään mitään hyvää reppu/laukkuvinkkiä mihin sais bisset ja laudan hyvin. Noi skeittimerkkien reput ei perkele kestä. Vois ainaki parkeille polkea kyl ihan helposti. Ja ehkä houkutella muitakin hommaamaan vaik uusixilta pyörät alleen helkkari.
T-Level Challenger, toimii joka paikassa. [Kuva.](http://strykerlosangeles.com/blog/wp-content/uploads/2010/06/Challenger-32_add.jpg)

tämän taidon osaamattomuus harmittaa

Lähinnä noissa laukuissa kiinnostaa remmien kestävyys. Joka yleensä on aika olematon…

Törmäsin juuri ennen tämän topicin lukemista tähän videoon. Kyseessä on suht legendaarinen bmx -kuski Steven Hamilton, joka on taas pyörän päällä useamman vuoden huumeiden ja mielenterveysongelmien täyttämän hiljaiselon jälkeen.
Kaverin arvostus perustuu aika pieniin nyansseihin ajotyylissä ja tempuissa, jotka ei välttämättä aukea jos ei ole bmx -juttuja seurannut.
Mielestäni kuitenkin siisti video joka tuo mieleen ne tässäkin topicissa mainitut “hyvät ajat” n. kymmenen vuotta sitten kun olin itse aktiivisimmillani bmx-tuohuissa.
Ja tosiaan aiheeseen liittyen mukana myös skeittausta samalta tyypiltä.

Olipa muuten helvetin hyvä leffa toi Edla, kiitos Vesa tästä! Tästä onkin hyvä lähteä skeittaamaan ja juomaan kaljaa.

^
Hienoa kaikinpuolin.

2009

[url=https://www.youtube.com/watch?v=wghjHtgkqiM]null

^^Erittäin kovia videoita! Itse aloitin skeittauksen 12 vuotiaana ja homma jatkuu edelleen (olen 30). Ens kesäks speksaan itelleni kyllä jonkun matkapyörän ja lähden reissuun.

Edit. kuva kahdesta kovimmasta skeittaajasta pyörien päällä. Ne tietää ketkä tietää.
http://scontent-a.cdninstagram.com/hphotos-xap1/t51.2885-15/e15/10802528_994795083880836_284266091_n.jpg

Tuohon kuvaan liittyen kannattaa katastaa tämä nämä dokkarisarja:

J.C Epicly

Veikkaisin että aika inspiroivaa katsottavaa vaikka ei itse juuri skeittaiskaan, mutta on edes hiukan tuohusta kiinnostunut. Lisäksi tuossa kyllä käsitellään myös tämän foorumin aihepiiriä jonkun verran.

Itsellä on skeittihistoriaa melkein 20 vuotta. Viimeisen vuoden on - off (useinmiten on) vaivana ollut välilevyn pullistuman aiheuttama hermopinne ja jalan pökkelöityminen on pakottanut tehokkaasti pois laudan päältä. Nopeat alavartalon kierrot kun aiheuttavat tuskaa ja niitä on skeitatessa hankala välttää.

Pyörätuohut on sitten ollutkin melkoinen henkireikä ja olen yrittänyt siihen suunnata tarmoa. Tietty skeittaamiselle varatulla ajalla sai ekan rottis-sinkulan rakenneltua ja keskuspuiston polut kutsuvat yhä useammin. Pyöräily on kyllä olosuhteisiin nähden mahtava jatkumo skeittaukselle. Molemmat pakottavat katsomaan ympäristöä vähän poikkevalla tavalla ja molempiin kuuluu tietynlainen tekemisen vapaus. Kunhan siis ei ota liian kirjaimellisesti kumpaankaan lajiin vihkiytyneitä foorumeita.

Lueskelein vanhoja lentiä ja tuli tämmönen vastaan:

-Antton Miettinen, Asphalt 2/2002

Manseramassa bongasin yhen Brooklyn-lastenlätsän ja sen kaverilla oli kans joku tsygähattu päässä. Ei muuta, tässä kuva skedestä mun pyörässä kii.

Rullailu on hienoa kaikissa muodoissaan. Itellä tullu lonkkaroitua joku vuos, pari vuotta sitte vähä aktiivisemmin ku nykyään. Tänä kesänä herätelly taitoja heräteostos cruiserilla. Tai no, enemmän tää muistuttaa vanhoja neppiksiä joissa ei oo eessä kickiä. Onneksi ihan viereen ollaan rakentamassa uutta skeittiparkkia niin pääsee kaatuilemaan ja nolaamaan ittensä sinne.

Pihaliiterissä ollut mini piti purkaa, että sai pyörävajan tilalle. Siitä huolimatta nämä kaksi rakasta hommelia seuraavat varmasti tavalla toisella hamaan loppuun saakka. Varhaisimmat skeittivuodet pyörähän oli justiinsa se millä spotilta toiselle kurvailtiin. Parhaita muisteloita! Pitäis kyllä aktivoida Kokkolan pappaosasto vaikkapa omalle hallivuorolle.