Pyöräily ja skeittaus

Piti vain postata tänne foorumille linkki mun tekemään uuteen skeittileffaan Fiilistelykuvat ja -videot topicciin (en sit viitsinyt kun joku olisi valittanut kuitenkin), mutta ehkä pyöräilyn ja skeittauksen suhteesta joku saattaa innostua keskustelemaan yleisemminkin, joten olkoon tämä se topicci, ellei sellaista jo entuudestaan ole. En löytänyt sellaista, mutta jos sellainen on, niin tämän topicin voi toki poistaa.

Jokatapauksessa uusi EDLA niminen leffa löytyy täältä:

Tämän foorumin käyttäjiltä ainakin Efalta löytyy siitä yksi switch fs ollie.

Sinällään ei yllätä yhtään, että moni skeittari on lähivuosina aloittanut myös sinkulalla tai fiksillä ajelun. Onhan se kivaa ja kätevää etenkin jos aikoo päivän aikana kiertää kaukana toisistaan olevia spotteja. Toisaalta jos aina pyöräilee spoteille, jää välistä kaduille rullailu, joka on parhaimmillaan aivan mahtavaa, koska siinä ei niin tule suunniteltua etukäteen mitä tekee.

Löysin myös tällaisen listan:

Etenkin Jovontae Turner on kovis, oli alla sitten skeitti tai pyörä. Voiko tuosta vetää johtopäätöksen, että eläköityvä skeittari alkaa ajaa fiksillä?

Olen kanssa pohtinut sitä miten samanlaista on skidata ja toisaalta tehdä skeitillä powerslideä, niissä on paljon samaa.

Tällaista nyt aluksi.

Sori, ei ollut tarkoitus kuormittaa tätä foorumia liikaa, eli jos tuo edellisessä viestissä ollut linkki kuormittaa liikaa, niin moderaattori voinee sen poistaa.
Kirjoittelen tänne niin harvoin että unohtuu miten noita linkkejä pitikään postailla.

Ihan bitun siisti video. Nyt harmittaa että lopetin skedeilyn jo yli 10 vuotta sitten. Kickflipin oppiminen tarkotti sillon mulle että peli oli pelattu läpi

En saa powerslideä luisumaan mut whipskid onnistuu sillontällön ja fiilis on ihan yhtä kova.

50/50 skedeys on vaan vaikeinta.

Coleman-slaidilla tivolitietä alas ja nilkka rullalle. Siihen loppui mun skedeykset. Tai ei heti, mutta parantuminen vei yli vuoden, kun piti päästä rullailemaan liian aikaisin ja päätin vaihtaa lajin tähän pelleilyyn.

Varmaan sekin, että ehdin murtaa puulilla molemmat ranteet, vaikutti asiaan. Pyörällä ei oo vielä mennyt mitään paskaksi.

Saaks täällä angstaa ku siinä Musiikkitalon takana tulee millon minkäkilaista switch fs olliee tai skeittilautaa pyörän alle?

Mä lopetin skedeemisen ku ollie vauhdissa onnistui lähinnä niin että mä menin eteenpäin ja lauta jäi paikalleen.

18 vuotta skeittausta takana. viimeiset viisi aivan liian vähän. viime kesänä muutaman kerran ja tänä kesänä en oo ehtiny viel ollenkaan. ongelmahan on se, kun ei oo enää kehittynyt yhtään sitten vuoden 2003…

Tosi nätti video. Soundtrakki oli kans kova. Raimosta aina lisäpisteitä. Enkä tienny et Sakke aka ameeba on noin kova skedemies.

1 Like

Täytyy sanoo et on kyllä kowa video. Katoin ja rupes tosissaan harmittaan et en silloin joskus opetellut lajia. Vittu oon liian vanha…

Sakke täysin kingi. Siinä on tyylipuhdas esimerkki miten tyyli ei oo muuttunu sitte 2003-vuoden jälkeen. Ohan tuo 2000-luvun alku monille skeittareille sitä kulta-aikaa monessakin mielessä. Itekki jaksan kyllä fiilistellä vanhoja hyviä aikoja.

Joskus wu-tompan kanssa puhuttiin et miten sairaita kamppeita kiinteävälitteiset fiksit on jos kylmiltään semmosta kokeilee. Mut, kai noi nyt on jo niin yleisiä että fiksin/sinkulan omistaminen oo mihinkään moottoripyörään verrattava juttu - motskareitakin on joskus pidetty skeittauksen jatkumona.

Mihin skeitti ajon ajaksi?

^Leikkaa sisurin poikki ja solmii päihin lenkit. Lenkit trukkeihin, niin laudan voi laittaa olalle. Kengännauha renkaasta renkaaseen on kans ihan toimiva olkahihna.

Skedeeminen on siistin näköstä, skede-pelit on jees, oon omistanu laudan mutta mitään en osaa eikä kiinnosta opetella. Onnea niille jotka osaa.

Switch frontside flip koko painolla lautaa pyöräyttävälle jalalle, niin pitkä tauko tuli että lpppu lautahommat. 4-5 vuotta harrastin ja vituttaa edelleen ku en koskaan oppinut flättitempuista sitä hienointa eli 360 flippiä. Perkeleen katkeraa.

Ainiin, kattelin yks päivä old, fat and slow, hauskan näköstä menoa vanhemmilta herroilta.

heh juum tamperespotit kyl paistaa tuttua näkyä, näitä on käyty kuvailemassa

nalle wheelroos - 21:26, 13.6.2014 » Saaks täällä angstaa ku siinä
Ei saa.

Ite 15v tauon jälkeen tänä kesänä tullut pari kertaa käytyä skedeemässä. GOOD THINGS!

Joo neppiksellä tuli leikittyä varmaan se 10 vuotta, lopetin joskus 12 vuotta sitten. Lonkkarit ilmestykin sit elämään ja niillä on nyt nelisen vuotta laskettu täysii ja slaidailtu räädisti. Viime kesänä ostin 9" neppisdekin ja kävin kerran parkissa hinkkaamassa kurbia, pääsin päälle fiftariin jee. Tänä kesänä pari kertaa sillä leikkinyt. Tosta vähän kaatuilua ja muuta:

https://vimeo.com/46538130
https://vimeo.com/79026765

Oli kyl kova video. Skeittailin joskus 2000 luvun alkupuoliskolla vuosia. Sillon oli Arto Saari suomen kovin juttu jne. Nykyään enää tiedä mitä skeittaus piirissä tapahtuu. Joka kesä tulee aina hirveä kuume päästä skeittaa mut ei vaa vanha jaksa enää alottaa =) Uusia spotteja ainaki näky omaan skeittausaikaan nähden. Sillon lähinnä karjalatalo, pasilan kurbit ja juuri valmistunu savelan skedeparkki oli ne mestat mitä ravas.

Puhutaanko me nyt tästä ameebasta 4:30 →

Ihan kova vaikka välillä tuntuikin että joku rullaili liikaa.
Suomileijona ja ääniraita 4/5

Mä en ole skeitannu ikään mutta jossain vaiheessa kyllä katsottiin paljon skedepätkiä ja luettiin fläsärii