Puolison suhde pyöräilyharrastukseen

Hiukan pelotti paljastaa päivän roskalavalöytö tulevalle avopuolisolle. Tavoitteena vähentää tavaran määrää eikä päinvastoin. Virnuili vain. Ei kuulemma ole mulla sanomista hänen kirppislöytöihin.

Hyvin on reilut 15v. yhteistä taivalta mennyt, muutamia mukavia yhteisiä retkiä takana, mutta nyt viimeiset 10v. hiljaista sillä saralla, kun noita rakkauden hedelmiä on putkahdellut tasaiseen tahtiin :slight_smile: Nuorin saatiin juuri peräpyörän puikkoihin, eiköhän taas päästä “kimppalenkeille” nyt on vain 5 polkijaa kahden sijasta . Vaimolle pitää nostaa kyllä hattua , ikinä ei ole valittanut kurasta yms. ehkä minä muutoinkin olen se siistimpi osapuoli, ainakaan en sitä sisälle kanna. Fillareista tai speksauksesta/hankinnoista ei ole urputtamista ( kunhan muistaa tasaisin välein viedä hänet lomalle, mielellään Pariisiin). Iso kiitos rouvalle ymmärryksestä .

Meillä sekä mimmi että mä tykätään italiasta. Mä tykkään sen maan fillarituotoksista ja mimmi tykkää taas taiteesta ja kulttuurista. Saan kyllä pitää fillareita sisällä, joten kai jotain ymmärrystä tähän harrastukseen löytyy.

Tää naarassukupuoleinen tässä vasemmalla.

Meilläki menee aivamhyvin.

kaukomieli - 15:58, 28.6.2015 » Avovaimoni vastaus kun yritin joskus hokutella kruisaileen: "Mee itte vittu homopyöräileen!" Tänä vuonna ei oo ajanut kertaakaan. No, mäpä oon eikä siinä mitään kun tykkään ajella ihan yksiksenikin enkä madella jotain kävelyvauhtia. Mun hitainkin pyörä on liian nopee...
Gold.

Toisaalta ei juuri valitakaan, vaikka häviäisin päiväksi johkin omille teilleni.

E: Viimeksi ajettu yhdessä ehkä pari vuotta sitten juhannuksena. Silloin nopeudet melkein mätsäs kun mulla oli pappapyörä ja puolison sisko kyydissä.

Joku viikko sitten tuli ensimmäinen palaute kun tuli ostettua maastopyörän runko. Ei kuulemma enää enempää tarvita. “Korkeintaan hänelle nopeampi, jäykempi, kevyempi kuin Batavuksen moederfiets.” Minulla on nyt 3+1 pyörää ja puolisolla yksi, se Batavus.

Kohta puolisolla on Felttiä alla. Uskaltaakohan sille kertoa.

Oma kokemukseni fillarin lahjoittamisesta on kaikin puolin hyvä.

^jep.

ei paljoa ajellut vanhalla pyörällänsä, mutta kun tein uuden pyörän äitienpäivälahjaksi, niin nykyään se enemmän polkee töihin pyörällä ku mä. Pyörät ei saa (eikä kyl mahtuiskaan) olla sisällä, mutta parvekkeella ok eikä sano mitään, jos vaihtaa vaikka renkaan olohuoneessa. Myös saa vähän omaa aikaa, kun otan pojan pyörähommiin mukaan heilumaan työkalujen kanssa. Postin saapumisilmoituksista aina kysyy kyl, että “mitä nyt taas tulee”, varsinkin jos tulee useita putkeen. Keskimäärin sanoisin, että 4,5/5 meno.

konkeli - 17:17, 28.6.2015 » Oma kokemukseni fillarin lahjoittamisesta on kaikin puolin hyvä.

^ sama. Palkitsevaa oli kuulla, että Brooksin satula on paras. Lähtökohta oli kuitenkin se, että “täähän on kivikova”. Kaikki a-b ajot tekee Le Princellään.

sain valitukset kun “toi sun mulle tekemä pyörä meinas tappaa mut”. kuulema normaalisti ajoi lahkeet lepattaen ja sit vaan yhtäkkiä jalka jäi johonkin kiinni. täysin koteloitu voimansiirto pitäis varmaan toteuttaa kun lahkeille ei kuulema vaan voi tehdä mitään.

“Oot nyt ihan liian innostunut tosta fillarijutusta. Kohta ajelet jonku hiilikuituvarustellun ratakinkun perässä auringolaskuun sivelemään sen pyllyyn rasvaa, yhyy” ← poikaystävän näkemys harrastuksesta. No ei se ehkä ihan tosissaan ollu onneksi.

Kyllä siinä jokunen vuosi vierähti, mutta uuden työmatkapyörän tuoman innostuksen myötä vaimo kysyi viime vuonna, että millos mä rakennan sille sunnuntaipyörän. :slight_smile:

Hyvin kärsivällisesti se on noita mun rojuja katellut työhuoneessakin, joten ei voi valittaa.

Top Dog - 20:31, 16.1.2014 » Muija ei ymmärrä aerospoke-->ellipse vaihtoa. Noin 500g kevennys ei auttanut :D
vittu et nauroin tälle pitkään ja nauran edelleenkin :D

siis ei vittu, miinus viis heikkii ei merkkaa sille mitään :smiley:

Tuossa naisessa, jonka kanssa elän, on mielenkiintoinen ominaisuus. Kun se innostuu jostain, niin sitte se menee täysillä eikä hirveesti kannata jäädä jalkoihin. Jyväskylän reissuni jälkeen se ilmoitti haluavansa myös ajaa jonnekin kauas. Piirtelin sille tänään reitin parin sadan kilsan päähän. Äsken se kertoi tilanneensa itelleen satula- ja runkolaukut.

suitsitaas vähä offtopikkia:

Odie - 13:44, 18.12.2015 »
normaali - 13:23, 18.12.2015 »
Odie - 11:43, 18.12.2015 » Ei ne tuota krosstsekkiä ois rumentanu, imho.
Selkeästi vaimolla oli poikkeava mielipide. Ehkä myös crosscheckistä.
Joo, se tykkää myöskin cantijarruista, vastakohdat selkeesti täydentää toisiaan.
Ensimmäinen proju alustettu myyjäisissä ja palaa kerätty viimekuiselta retkeltä.

Projun teema: #“Mullehan ei sitte mitää paskaa osteta!” #lihaasäästämättä

Huomioita: yllättynyt kuinka mukisematta se lompakko aukeaa. ilmeisesti luotto on tässä vaiheessa kova.

ihan tarpeeksi hyvin suhtautuu. Antoi rahaa etta voin menna ajamaan pyoralla ja juomaan kaljaa tanaan kun oma kortti ei ole nyt toiminnassa.
Valilla saan houkuteltua viikonloppuretkille ja harkitsee pyorakommuutin aloittamista. Kehitysta toivon kuitenkin sen suhteen etta ei tarviis aina siivota heti jalkia jos jotain vahan tekee olohuoneessa.