Pulverimaalaus Oulussa

Kuten jo sanoinkin, ni mulla ois yks runko lähdössä maalattavaksi.

bump Pistetäänks menemään.

joo!! pistetään vaan. mää tuun reissusta viikon päästä ja sitte tarkotus pistää runkoo menemään, yksin tai kimpassa.

Pitäiskö tohon sopia joku päivämäärä, että saadaan laitettua. Puhallus ja maalaus, sekä että? Väritoive?

ite en tarvi ku pulveria pintaa eli runko on jo puhallettu. oisko että kesäkuun eka viikon aikana kasataan rungot nippuu ja selvitetään/sovitaan työnsuorittajan kanssa. toka viikolla viimestään pistetään menee?

Voishan tuo olla, yritänpä soitella tuonne Oumetille, josko niillä onnaa se puhallus myös. Vaikka vissii se.

Ittelläki olis yksi runko maalausta vailla…

Millaista aikataulua oli tarjolla. Mihin päivään mennessä pitäis olla pohjat/puhallus tehtynä? Rautapojat tekee puhalluksia kun viime kesänä kyselin asiaa… Kukas tässä nyt on se puuhamies joka järjestellee tämän kuvion?

Huh Huh! paljon kysymyksiä! :slight_smile:

Onko valtikka nyt Borenilla? Mulla ois siis kans tulossa pari-kolme runkoa, hinnasta riippuen. Vieläkö on puhallus on kuvioissa mukana vai pitääkö issekseen raaputella vanhat värit poijes? Puhallus sais multa ainakin yhden äänen.

Joo kaipa mä voin soitella ja kysyä ne hinnat. Mun kautta saattais olla peräkärry (ja ehkä autokin) mutta enpä ole ihan varma.

Tarviiks hutta puhallusta? Mulla alkaa vitutella ton yhden 5mm lateksikerroksen putsailu nii paljo että voisin ite ainaki puhalluttaa myös.

Pitäis puhaltaa… eli mukana ollaan…

Näillä näkymin ois siis eetulta 1, multa 1, huttalta 1, yu-halta 2 tai 3. Eli 5-6. Yritän ehkä tuossa huomenissa soitella Ou-Metille.

Millaisia väritoiveita ihmisillä on? Mulle passais (titaani)valkoinen aika hyvin, mutta voin harkita muutakin. Varmaan paria eri väriä saattais näin usealla saada, jos Mika K ja Ramo saivat kahteen runkoon molempiin omat värit.

Toi lafka on näköjään joutsensillan tienoilla, ihan lähelläkin siis.

Mulle musta olis ykkönen…

  • puhallus ja maalaus yhdelle rungolle, ei haarukkaa.
    Värinä joko punainen tai joku harmaan sävy.

Updateeeh:

Edvard 1 (pelkkä maalaus)
Boren 1 (valkoinen/muu)
Yu-ha 2-3
Hutta 1 (musta)
Jarko 1 (punainen/harmaa, pelkkä runko)

Mikan ja Ramon tiedoilla aiempi hinta on ainakin ollut 50e (0% alv) kahdesta rungosta, eli kahden eri värisen rungon alvillinen hinta on ollut about 31e per runko. Not bäd.

Nyt ois kaks tai kolme eri väriä. Jos joku muu, kuin valkoinen osoittautuu ylivoimaisen suosituksi, niin voin kans ottaa sillä värillä. Paitsi että en välttämättä punaiseksi, kun on jo yks punanen pyörä tulossa. Kysyn nyt kuitenki varmaan soitellessa sit että miten hyvin noita värejä voi vaihdella, ettei tuu rajotettua ite turhia.

Yksi henkilö lisää:

Edvard 1 (pelkkä maalaus)
Boren 1 (valkoinen/muu)
Yu-ha 2-3
Hutta 1 (musta)
Jarko 1 (punainen/harmaa, pelkkä runko)
Kimmo 1 (valkoinen/muu)

En soittanu vielä. Pitäisköhän soittaa njyt.

Okei, soitin. Jännä, miten noi hinnat voi vaihdella noin paljon, mutta here goes.

Kysyin hintaa 6-7kpl satsille. Jokainen voi ottaa mitä väriä huvittaa, värit on RAL-kartan mukaisia (värikarttaa löytyy vaikka täältä, joskin tuokaan ei ole täydellinen chartti).

Hinta (alv 0%) on noin 40 euroa per runko. Alvillinen hinta olisi siten noin 50e per kpl.

Miltä kuulostaa?

Aim in.

Tossa toinen sivu noita RAL-värei: e-paint.co.uk error
Googlellakin löytää: RAL colour chart, RAL colours jne…

Aikataulu:

  • ens viikolla vois tsekkailla runkojen suojausta ja ehkä käydä näyttämässä jotakin testisuojattua runkoa
  • sitä seuraavalla viikolla vois alkuviikost roudata rungot sinne mestoille

Mun ja Ramon runkoihin suojaukset hoidettiin myös siellä päässä, niinkuin se puhalluskin. Hieman tehty aavistus sinnepäin eli sai hieman kierteitä raaputtaa jne, mutta en ala tuolla hinnalla kyllä yhtään urveltamaan…