Pulverimaalaus Oulussa

Löytyskö Oulusta tai lähialueelta kiinnostusta pulverimaalauskeikkaan? Ainakin borenin, iljan, jarkon ja edvardin kanssa asiasta on ollu joskus puhetta. Jarkolla tais olla jotain tietoja hinnastaki? Oulun Jauhemaalaus Kellossa ois yks mahdollinen paikka. Onko muita tiedossa? Vähän kauemmaskin vois runkoja heittää, jos porukkaa löytyy ja hinta osuu kohalleen. How about it?

Pistin kyselyä vetämään teollisuuden monipalvelulta kun on tullut oltua töiden kautta tekemisissä heidän kanssaan. Saan varmaan ensi viikolla tietää hinnoista. Ite suojataan arat paikat. Värimahiksia oli ihan fiksusti.
Puhuttiin ainakin seuraavista: matta ja kirkas musta, hopeanharmaa ja sininen. Nyt kaikki Oulun suunnalla hereille ja viestiä tänne. Toivotaan että maalaus voisi tapahtua kuukauden sisällä, kun on tuo paku lainassa huhtikuun ekaan viikonloppuun asti.

Hieno homma jos oot ehtiny asiaa jo miettiäkin!

Mites muuten se lasikuula- tai yms. puhallus? Vai pitääkö ite raaputtaa maalista puhtaaksi? Ja millä se kierteiden ja sellasten suojaus tehdään? Onko siihen joku spessuteippi vai joku pulttiratkaisu? Entäs mites tuollanen anodisoitu maasturirunko? Pitääkö se vetää ihan puhtaaksi vai voiko sen anodisoinnin päälle vetää pulverit? Kysymyksiä, kysymyksiä…

Mutta multa ois tulossa varmaan parikin runkoa, hinnasta riippuen ehkä enemmänkin! Ja voisko valkosta tai tumman harmaata väriä miettiä kans?

Teräs runkoisessa kierteitä ei välttämättä tarvitse suojata puhalluksen ajaksi,
alumiini runkoisessa kannattaa. Taas sitten pulveroinnissa kierteen kannatta
ehdottomasti suojata, varsinkin jos keskiön kierteet on pulveroitu niin se on yksi
helvetti puhdistaa. Jos rungossa on joitain ns. pultti kierteitä kannattaa niihin
kiertää pultit, muuten pulverin jälkeen kierteet pitäisi puhdistaa kierretapilla.
Anodisoitu maasturin runko kannattaisi lasikuula puhaltaa ennen pulveria, kyllä se
siihen sileän anodinkin pintaan sulaa mutta irtoamisen mahdollisuus on paljon
suurempi kuin puhaltaen karhentuneessa pinnassa. Noista suojauksista kannatta
ehdottomasti jutella työn suorittavan henkilön kanssa.

-Olli

Oliks jotain tietoa muuten noista puhalluksen hinnoista? Ja maalauksen hinnoista? Ja voivatko maalata useempaa väriä kerralla vai otetaaks kaikki saman väriset.

Meikä saattais tuoda soppaan yhden rungon, jos sen vaan saa puhtaaksi vanhoista maaleista.
Värit kannattaa muuten valita silleen, että homma tulee kustannustehokkaaksi. Eivät varmasti ala kaikissa sateenkaaren väreissä maalaamaan. Minun ykkösvalinta ois valkoinen, mutta myös muut värit käy.

Sama homma itelläki, valkonen ois ok, mutta tietenki jos siellä onnaa helposti (jos vaikka maalaavat paljon eri värisiä satseja) muutkin värit joidenkin muiden juttujen maalaamisen ohessa, niin tokihan sekin mahdollisuus kiinnostaa.

Itse suojaillaan framet ainakin ennen puhallusta.
Puhallus tapahtuisi TMP:n viereisessä firmassa, koska heillä itsellään ei ole vehkeitä, mutta laskevat pakettiin. Kyselen tarkemmin että onko mahdollisuutta lasikuulalle.
Useampaan väriin oli puhe maalauttaa runkoja ja uskon että valkeakin onnistuu.
Jos olisi vaikka 5-6 runkoa, niin pariin kolmeen väriin voisi olla mahdollista.
Kun saan tietoa hinnasta ja muista niin ilmoitan.

Hojo!
Minä maalautin tossa joulun seutuja yhden alumiittisen cyclocrossirungon tuolla Haukiputaalla. Pohjaduunit ja muut valmistelut tein itse, eli sipastiin vaan värit pintaan. Homma tais kustantaa 40€. Keskiö ja emäputken sisustat on heleppo suojata ostamalla sopivan kokoisia prikkoja sekä kierretankoa - ei siellä jauhemaalauksessa/uunissa taida paljo teipit kestää paikoillaan :smiley:
Väreistä oli pitäjän kanssa sillon puhetta, että periaatteessa mikä vaan passaa, mutta helepommalla ja halvemmalla pääsee jos ottaa jonkun suht perusvärin ja jättää rungon odottamaan jotain isompaa samanvärin tilausta. Esim valkosella kuulemma maalaileevat kohtuu paljon.

Haukiputaalla maalautin karateapunan 3 vuotta sitten. Maksoi 50e puhalluksen kanssa, nykyään siellä ei enää puhallusmahista eli pohjat tarvii tehdä itse.

Muttamutta:
Tänään vein kaverin kanssa 2 teräsrunkoa Sah-ko Oumetille Limingantulliin. Hiekkapuhallus ja väri valinnan mukaan värikartalta 50e 2 rungolle (alv 0). Ei paha, sillä hinta sama maalasiko millä värillä tahansa eli oli linjalla tai ei.

Hinnan ja palvelun puolesta so far ideaalipaikka. Raportoin lopputuloksen kun saan rungon takas käsiini eli katotaan millainen oranssi paholainen sieltä tulee. Teemulla värivalinta olikin sitten se legendaarinen valkoinen :slight_smile:

Mika K - 12:26, 17.3.2009 » Teemulla värivalinta olikin sitten se legendaarinen valkoinen :)
Juu näin on, sillä valkoinenhan on uusi musta ;)

Tuo Ou-Met kuulostaa aika hyvältä vaihtoehdot. Laittakaahan raporttia kun saatte rungot, että kuinka äijien kävi. Samalla Jarko saa tuosta hinnasta vähän puheenaihetta sinne TMP:lle. Ei muuta ku vaan!

meikällä olis tyrkyllä maalauksee se yksrunko ainaki… mahdollisesti kaks. jos kimppaa ruvetaan kyhäämään.

Vähän menee off topic, mutta oisko kellään oululaisella fiksiveijarilla taitoa tai tietäskö jonku hyvän pajan, joka vois tehdä pienen hitsauksen runkoon? Tandemia purkaessa paljastui murtuma toisessa takahaarukan dropoutissa, joka pitäs saada kuntoon ennen pulverointia.

Minun kyselyn suunnalla ei ole edennyt homma.
Olen kovin vakuuttunut siitä, että tota Oumettia halvempaa on turha kysellä.

Yo-ha tuolla samassa paikassa varmaan hyvin pienellä vaivalla työstävät dropoutin kuntoon.

Mulla lähtis yks tai kaks runkoa.

Oumet teki ihan kelpo jälkeä hintaan nähden. Ei nyt ehkä uuden ferrarin maalipintaa vastaavaa, mutta riittävän hyvä. Pientä epätasaisuutta on havaittavissa ja keskiökierteisiin oli päässyt maalia.

Muista pulverimaalaamoista minulla ei tosin ole kokemusta, joten otos on aika pieni ja vertailukelpoisen arvion antaminen siten vähän hankalaa. Voin suositella joka tapauksessa.

Bump!

Mites tämä pulverimaalaus? Vieläkö on innostusta vai joka kaikilla on uudet rassit kesärientoihin valmiina.

Missä se sakki on nyt pistäny maalit/puhallukset?

Tosta jos maltat pari viestiä kattoa taaksepäin niin aika monessa näkyy olevan mainittuna Oumet…