PSA: 1.1.2021 Briteistä tilaaminen kallista ja vaikeaa

mulle tuli maanantaina ilmoitus, et lähetys on saapunut maahan, mutta ilmoituksessa saapumispäivä oli keskiviikko. En saanut tullausta tehtyä kuitenkaan ennen keskiviikkoa eli etukäteen tullaaminen ei onnistunut.

Eiks tää menny ihan vaan niin, että todettiin, ettei DHL voi pakkomyydä tullauspalvelua asiakkaalle, kun on olemassa systeemit, joilla asiakas voi sen hoitaa ihan itsekin?

Soita sinne ja pyydä tullaukseen tarvittavat tiedot. Saat ne sähköpostiin, sitten pääset hoitamaan tullauksen, mailaat tullauspäätöksen DHL:lle ja lähetys vapautuu jakeluun

1 Like

Ai niin DHL:ltä tuli muuten tekstiviesti, johon piti vastata, jos tullaa itse.

2 Likes

Yksi daattapointti: Wigglelle tilaus sisään 1.1., ilmoitus paketin lähtemisestä 4.1., ilmoitus kuljetusliikkeen vaihtumisesta 7.1., DHL:ltä seurantakoodi 11.1. ja tiedustelu hetusta tullausta varten 13.1., perillä 15.1.

Wigglen sivuilla lukee, että verojen ja tullien pitäisi sisältyä hintaan, eikä nyt ainakaan tähän mennessä ole tullut mitään laskun tapaista pois tapeltavaksi (koputtaa puuta).

3 Likes

Voe voe. Tilasin viel Nitto stemmin viimehädässä ja olin iloinen kun shipped ilmoitus kilahti 30.12., ohjeistuksen ollessa jos lähetys on alkanut ennen vuodenvaihdetta. Nyt Tulli vastasi mun viestiin että ensimmäinen skannaus on tullut 6.1. joten lellit pitää maksaa. Pahoitin mieleni.

edit. Jatkot; pyysin vähän perusteluja kun mun mielestä on vähän epämääräistä mistä kohtaa kuljetus lasketaan alkaneeksi, eikä joku eka skannaus lähetystunnuksella välttämättä ole se ajankohta. Vastaus oli melkein sanasta sanaan sama kuin ensimmäinen, “Lähetys on tulliselvitettävä”. Nää ei oo mitään asiakaspalvelijoita :smiley:

1 Like

oma nitto albatross varastossa jossain kun dpd päätti et lol balaillaan :pale_smoker:

2 Likes

Noniin, 5.1. Wigglestä tilatut kiekot on hyppysissä 21vrk odottelun jälkeen. Tulivat Suomen tullista läpi ilman mitään säätöä tai lisämaksuja/veroja/tulleja. Huh.

3 Likes

Nostellaanpa topikkia. Haluaisin hankkia muutamia tuotteita, joita näyttäisi Euroopassa olevan hyllyssä vain Spa Cycles -putiikilla Briteissä. Kauppa on Brexitin seurauksena lopettanut kaikki toimitukset muualle Eurooppaan, mikä on ajanut miettimään välityspalveluja.

Onko palstalaisilla viimeaikaista (ts. post-Brexit) kokemusta parcel forwarding -hommista Briteistä?
Halvinta hintaa tarjoaisi Parcel Flow, mutta sillä on vähän vaihtelevia arvosteluja ja hinta-arvion pitämisestä ei ole takuita. Muilla löytämilläni firmoilla hinta-arviotkin ovat tosi suolaisia. Myös muut vinkit tai ideat aiheeseen liittyen kelpaa.

Tällä hetkellä en tilaisi mitään postin välityksellä UK-Suomi koska ne menee säännönmukaisesti hukkaan suomen päässä. Matka-aika mitataan kuukausissa. Tämä koskee ihan kaikkea kirjeistä paketteihin.

1 Like

Just tilasin Wiggleltä, tilaus 24.8., paketti lähiautomaatissa 2.9. ja tracking toimi hyvin paketin kulun aikana.

Eiks Wigglen paketit tuu jostain Irlannin tai peräti mantereen eli Bike24en varastosta?

Mulla on kans käsitys että noi isommat kauppiaat toimittaa manner-Euroopassa sijaitsevista varastoista. Tuliko tulleja?

Mulla on Spa Cyclesistä pelkkiä hyviä muistoja. Muutamat Carradicet sieltä tilannu. Ekalla kerralla kysyin että miten menetellään postikulujen kanssa Suomeen. He totes että täytä muuten oikeat osoitetiedot mut jätä maaksi UK ja kirjoita tilauksen tietoihin että postage agreed £15 niin he laskuttaa jälkikäteen. Tein työtä käskettyä, tilausta sisään ja kamat kolahtaa lähipostiin. Laskua postikuluista ei tosin ikinä tullut, ei ekalla, tokalla tai kolmannella kerralla :grin:
Nojoo, tuskin toimii enää.

Parcel forwarding hommissa olen aina suosinut ja suositellut Parcel2Go:ta. Se jotenkin kilpailuttaa monet eri kuriirit ja saa hämmentävän pienillä postikuluilla tavaraa Suomeen. Viisi vuotta sitten runkosetit tuli alle £20, viimeisin tuli ~£24 mut siihen tuli toki alvit ja tullit myös. Olisko tullut viimeks UPSllä.
Nojoo sinne täyttää paketin mitat ja koon, osoitetiedot jne. ja sit kun on maksanu niin keikka siirtyy valitulle rahtiliikkeelle. He sopii lähettäjän kanssa milloin sopii hakea ja yleensä näihin halpoihin palveluihin kuuluu jopa kotiinkuljetus määränpäässä. Ehkä Spa Cycles suostuu tällaseen jos heillä on ovet avoinna ns. business hours.

2 Likes

Bike24 oli samaa konsernia CRC-Wigglen kanssa vain ehkä vajaan vuoden, nykyään taas ihan eri firmoja. Maksuttoman toimituksen kuljetusliike Her*eksen seuranta ei kerro paketin liikkeistä juuri muuta kuin että jostain tullirajan takaa se edelleen tulee, nykyään ehkä reilussa viikossa, eikä enää tarvitse edes käydä paketin sisältöä puhelimessa läpi jonkun turkulaisoletetun huolintaäjjän kanssa.

Kyllä se ihan Briteistä lähti, Amsterdamin tullin kautta. Ei tullut tulleja lisää Wigglen sivun hintojen päälle (kirjautuneen, maavalinta Suomi). Sivuilla sanovat, että hinnat sisältävät tullin manner-Eurooppaan.

Tulleineenkin oli monille tuotteille ihan hyviä alehintoja ja edelleen ilmaiset postit n. 50 euron tilauksella. Esim. ihan lupaavan oloinen Dedan Superzero-stongeli oli 18 eurolla.

3 Likes

Kiitti, tässä oli hyvää infoa. Parcel2Go näyttäis tarjoavan aika edullista hintaa edelleen. Täytyy ottaa yhteyttä Spahan ja kysellä josko onnistuisi.

Ootteko muut huomannu että Tullilaskuri ei enää tarjoais tuotevalikossa vaihtoehdoksi mitään fillareihin liittyvää? Vai enkö vaan tajua jotain…

Lasten kolmipyörät, kössikamat ja sähköpotkulaudat löytyy kyllä :thinking:

Siin oli ainakin joskus sellanen bugi että kaikilla käyttöjärjestelmillä/selaimilla ei näkyny kaikki vaihtoehdot.

1 Like