PSA: 1.1.2021 Briteistä tilaaminen kallista ja vaikeaa

Nyt meni mielenkiintoiseksi.

Eli kun syötin summan, joka oli yli 150 €, niin sain tiedon että ei tarvitse maksaa mitään. Vaikka tietysti pitäisi kyllä.

MUTTA sitten vaaditaan IOSS-numeroa, mitä ei ole, koska ALV:ia ei ole maksettu. Mutta ilmeisesti järjestelmä hakee sen jostain silti, mutta minä en näe, enkä voi sitä toimittaa.

Eli jumissa ollaan…

Olisi varmaan kannattanut pulittaa DHL:lle vain heidän käsittelymaksunsa, niin olisi saanut nopsaan. Ja ehkä jopa ilman alveja sen semmoisia sitten…

Nyt olen saanut jonottaa ja asioida puhelimessa kolmen vartin verran, eikä ole edes tietoa siitä milloin saan tietoa, miten homma etenee.
Ja DHL lähtee tietysti kohta perimään varastointimaksua.

Aiemmin vain ei ole ollut mitään vaikeuksia näissä kuvioissa ollut.

Planet X:ltä siis lähti runko ja DHL toimittajana.

eli mitä tapahtuu kun tilaan wiggleltä yli 150e paketin? apua

Asiakasrajapinnassa ihan samaa kuin alle 150 e paketinkin kanssa eli ei erityisempää säätöä. Konehuoneen puolella toki vähän eri prosessi koska tullit.

jep eli sivuilla näkyvä hinta on kokonaishinta kaikkine maksuineen kaikissa tapauksissa?

Kyä näin o.

2 Likes

Wiggleltä rungon muutaman kk sisään tilanneen voin myös vahvistaa, että ei tullut mitään ylmiääräistä säätöä tai maksuja, vaikka dhl viestit tullauksesta vähän kuumottelivatkin.

2 Likes

jees sielt se tulee

toi sotun antaminen puhelimes turkulaisoletetulle huolintaäijälle kyl ottaa vatsanpohjast mut ehkä puolihintainen 105 gruppo on yhden identiteettivarkauden arvonen sitten

Huolintaäjjän kanssa juttelu on niin 2021 (eli vähään aikaan ei ole tarvinnut sitäkään, voi toki riippua siitä minkä kuljetusliikkeen arpovat tilaukselle).

Sanokaas jos joku tietää tästä jotain…

Olen Singletrackin kestotilaaja, ja lehti on tähän asti tullut aina suoraan kotiin ilman kummempaa. Nyt sitten ilmeisesti Posti hukkasi numeron 147, ja pyysin Singletrackia lähettämään uuden. Lähettivät kyllä nopsaan -

ja nyt se on saatana Tullissa. Ja Tullista sanotaan että jokaikinen aikakauslehden yksittäinen numerokin kuuluu tullata ja maksaa alvia ja tullia ja mitä nyt vielä, sanoivat että jos en toimita jotakin “MRN-tunnusta” ennakkotullauksesta, niin eivät vapauta lehteä. Ja aikaa toimittaa tämä on ruhtinaallisesti 17. pv eli maanantaihin asti, en tiedä ehtivätkö Singletrackista vastata kysymykseen ennen sitä. Minulla ei tietenkään ole mitään tälläistä tunnusta, eikä kirjekuoria tallessa vanhoista numeroista.

Lähetin Tullille pyynnön pidentää käsittelyaikaa (ja kuvan Tonnin Setelistä) - ei täällä kukaan sattuisi tietämään mikä tämä kyseinen koodi on Singletrackille, vai onko se eri joka tilaajalle…

Mahtavaa byrokratiaa, ei voi muuta sanoa. Ja kiitokset Venäjälle kun rahoittivat tuon Brexit-hankkeenkin lähes täysin, ja kiitokset kaikille Brexiteereille kun syötitte suoraan Putlerin lapaan ihan siihen maalin edustalle.

Hah, mulle tuli pari kuukautta sitten kerran sama yhden amerikkalaisen lehden numerosta, vaikka se perille tultuaan osoittautui postitetuksi jostain Benelux-maasta kuten vastaavat yleensäkin (en ollut tajunnutkaan, että tuolla on nykyään oikeasti väliä). Postin käsittelymaksu ja alv siitä maksoi enemmän kuin itse lehti. En ole jaksanut valittaa mihinkään, mutta valitanpa nyt edes tässä.

Nyt kun tarkemmin muistelen asioita, niin luulen että Singletrack postitetaan EU-tilaajille normaalisti kai Hollannin kautta, joten se saapuu Hollannista eikä Englannista - ja Return-to-sender osoite on Ruotsissa. Nyt kun laittoivat hukatun numeron UKsta niin se meneekin sitten Tulliin.

Tästä ei tietenkään ole minulla mitään dokumentaatiota…kysyin asiasta sähköpostitse mutta saapa nähdä.

iOS Safari ja Windows Chrome antaa vain Polkuautot, nukenvaunut ja -rattaat sekä Lasten kolmipyöräiset polkupyörät tullilaskurissa vaihtoehdoiksi.

Nimim. miettii Principia kerhoon liittymistä

Aikuisten versio löytyy täältä Commodity code service - Fintaric (varmaankin haet jotain 8712 00 30- tai 8714 91-alkuista).

1 Like

UK-versio Finn-US:sta eli varasto-osoite, jonne UK:n sisäinen toimitus + hanskaus Suomeen?

Edit: myös Yhdistyneessä kuningaskunnassa asuva tällaiseksi välikädeksi palkkiota vastaan suostuva yksityishenkilö kiinnostaa. Yv

ei oo kokemuksia mutta kyllä noita näyttäisi löytyvän kun lyö hakukoneeseen uk parcel forwarding

forward2me jne taksoissa varmaan pilkkuvirhe

forward2me toimi itellä alkuvuodesta hyvin, hintaa tuli vajaa kolmekymppiä eli mitään ihan pikkusilpettä tuskin kannattaa tilailla.

1 Like

Abaut kiekkosetin kokoiselle toimitukselle funtsin jo että ahaa boksin mitat ilmoitettava metreinä että jotain tolkkua mutta ei

Finn-US hoitaa omilla merikonteilla, sellasta meininkiä hakusessa. Yksityishenkilöllä olis sit varmaan Royal Mail trackingillä

meinaat että kolme puntaa kohtuullinen kustannus ko. palvelusta?

40x70x70cm 2kg → 31gbp
35x75x75cm 2kg → 31gbp
40x75x75cm 2kg → 143gbp

Tipping point on just noilla main

Edit: mulla kyseessä ei ole kiekkoset ja mitat menis törkyhintaisen puolelle vaikka olis ite pakkaamassa. Mutta hmmm itse kiekkosetit saattais tulla nauruhalvalla abaut 3 kybällä, kiinnostaa