Projekti: Velo Schauff

Tää on kyllä todella nätti. Harmi ettei maalit tahdo pysyä, koska on kyllä hieno väri.

Kiitos paljon, toivotaan että kaikkien palasten kanssa kokonaisuus on onnistunut.

Joo, spraymaalaamiseen liittyy kyllä paljon haasteita just ton maalipinnan kestävyyden kannalta. Suihkuttelen tuohon nyt ainakin yhden lakan vielä ja sitten kestää mitä kestää.

Tää projekti etenee nyt sillä meiningillä, että opiskelen viikot täällä Savonlinnassa ja Turkuun reissatessa täytyy vaan toivoa ettei puoliso oo heivannut noita osia tuolta parvekkeelta. Kuulemma kohta pitäis jo saada pyörä ajoon?

Päivitellään tätäkin, vaikkei nyt varsinaista syytä ole.

[s]Päätin suutuspäissäni alottaa koko homman alusta. Rupes nuo naarmut ja paikkamaalit ottamaan aivoon jo ennen pyörän kasaamista. Tein samalla sit vähän kokeilua siitä, pitääkö tuo mun teoria lakan määrästä yhtään paikkaansa. Kyllä pitää. Haarukassa oli lakkaa kohtalaisen hyvin ja pinta oli kiiltävä ja liukas ja tätä myöten myös huomattavasti kestävämpi, kun taas rungossa oli kohtia, joissa lakkaa oli liian vähän ja maalin sai “melkeen” kynnellä raaputtamalla pois.

Kävin jo päässäni läpi että voisin sijoittaa nämäkin tunnit ja vaivat johonkin öky italorunkoon ja heivata koko DIY projektin seinään, mutta äh, pakko tää on saada vielä tehtyä. Eli maalikauppaan nyt kerralla riittävällä budjetilla ja ainakin se kolme lakkaa kerralla mukaan. Eikä todellakaan ole liikaa viimeisten kokemusten perusteella.[/s]On mulla semmonen fiilis, että tästä ihan hieno kesäpyörä tulee.

Onpahan talveks ja kevääks hommaa.

Edit: Vein maalarille. Tekee kun jaksaa. Käyn laittamassa uudet decalsit sitten kun on maalit vedetty, niin lakka tulee sit niiden päälle. Osat on. Rotsaukset ja feissaukset ja laakerien asennukset lbs:ssä, muuten selvinnen itse pienellä avustuksella.

Nostellaanpas tätäkin pitkästä aikaa.

Kysymys liittyen tuohon Regal-satulaan, joillain oon sellasia täällä nähnyt. Onkohan se ihan true nahkaa? Onko syytä vetää ennen käyttöönottoa vaikka nuo Brooksin Proofidet siihen?

Eikös nuo rollsit turbot flitet yms oo nahkaa mut niisson muovirunko ja nahka lähinnä vaa päällysteenä nii en usko että tarvii. En oo ite ainakaa laittanu. Brooksithan on pelkkää nahkaa, ns riippumatto, eli sen tarvii olla joustava ja pehmyt ja tiäs mitä.

Tai en tiä

kyllähän sitä nahakaa pitää välillä hoitaa ettei kuivu ja halkeile. mut miten musta tuntuu et tuo on tekonahkaa. kuvan perusteella paha mennä mitään väittämään. näät sen jos pääset jostain reunan alta kurkkaamaan nahan taakse.

Keinonahkaa kyllä kuvan perusteella. En kyllä luottais muhun yhtään.

Musta tuntuu kyllä, että tuo manuelkalan veikkaus voi osua, koska kyllä tätä nahkasatulana myydään ja hintakin on sen mukainen. Mutta toisaalta taas, kyllä Brooksin pinta on selvästi “nahkaisempi”, vaikka Brooks taitaa painia näissä vähän omassa sarjassaan…

Kaipailen mielipidettä. Tyyli ennen kaikkea.

Vaihtoehto 1) (Nämä löytyy tähän, mutta O/V voi olla mahdollinen vielä)

http://www.fixiedreams.com/1861-thickbox/blb-pista-vera-crankset.jpg

Vaihtoehto 2) (Nämä tulee tuohon Marikan Le Princeen, ja oon jotenkin tykästynyt)

Kummat sopii tällaseen 80’s maantiekonversioon sun mielestä paremmin?

Kappas, sama runko kyseessä… Itse laittelin vaan uudet palikat, rungolle ei ole tehty mitään. Ei tullut omaan käyttöön tämä vaan ystävättärelle.

Sain tuon pyörän asiakkaalta joka sen oli aikoinaan uutena hankkinu.

http://koti.kapsi.fi/mr-auer/web_imgs/schauff_valmis/schauff_small.jpg

Ja tästä lähettiin:

http://koti.kapsi.fi/mr-auer/web_imgs/schauff_valmis/enne.jpg

Navoiks Novatecin edulliset, takana fix-free, kammet FSA Vero nelikantti, ohjainlaakeriks laitettu unholy alliance aheadsetista ja yläkansi kierteellisestä laakerista, + Profile racingin quill-to-ahead adapteri ja siihe normi aheadstemmi.

Superpitsakammet näyttää paremmilta.

Aika paljon kuitenkin näissä on ollut tommosia koristeellisempia noi rattaat, ja kun haluaisin säilyttää klassisen lookin, niin tuo Pista Vera olisi ainakin tähän esimerkkiin verrattuna samansuuntainen.

Ton orkkiskammet ei ollu kovin kummosen näköset, mutta on noi Super Pistat hienommat.

Mut noikin on tavallaan just samanlaiset kun nuo Pista Verat. Haluisin kunnioittaa alkuperäistä siinä mielessä. Super pistat on jotenkin liian track ja nopeet, kun tästä olis tarkotus tulla semmonen fiilispyörä. Kai. Katotaan nyt.

Mun mielestä noi koristeellisemmat rattaat toimii tommosessa monirataskampisetissä, yksvaihteessa taas paremmin tommoset simppelimmät. Makuasioita sano.

Hei jee, täähän on hyvä päivä! Kanditutkinto hyväksyttiin ja maalarilta tuli vihdoin ja viimein kuvaviestiä, että nyt on runko maalattu ja tarroitettu. Oon varmaan toukokuun loppuun Savonlinnassa, sit äkkiä Turkuun, osat paikalleen ja ajoa! Nyt pitäis maalipinnankin kestää. Ei meinais malttaa odottaa!

https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t1.0-9/10246645_10202850299277050_114224632407648548_n.jpg

Paljon pistit rahaa tohon maalailuun? Tampereella puhallus ja ruiskumaalaus+laukkaus kustansi 60 euroa. Ei siinä siis paljon säästä kun itse tekee.

Tohon ekaan spraymaali testiin, joka osoittautui kyllä aika heikoksi, meni varmaan lähemmäs 100€. Tämä automaalariduuni tuli appiukon kautta “tutunkauppana”, joten en tiedä paljon tämä ns. olisi pitänyt kustantaa. Ite tekeminen on ihan mukavaa, mutta jatkossa maksaisin laadukkaasta lopputuloksesta mielelläni. Tai sitten en vaan osannut, en käyttänyt tarpeeksi lakkaa, jne…

beari - 14:18, 12.5.2014 » Paljon pistit rahaa tohon maalailuun? Tampereella puhallus ja ruiskumaalaus+laukkaus kustansi 60 euroa. Ei siinä siis paljon säästä kun itse tekee.
Tuota, missä tämä tapahtui 60 eurolla ja milloin? Olis tarve maalille ja lakalle Tampereella, mutta Kylmäkoskella eivät vastaa puhelimeen.

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1.0-9/10401903_10202945418574973_7472735033411798642_n.jpg

Pitäiskö vaan luovuttaa. No, nyt ei ollut oma vika, joten eiköhän tämän paikkaamisen vielä jaksa kattoa. LBS:n teline oli vähän kurjaa jälkeä tehnyt kun oli keskiötä kiristelty ja runko pyörähtänyt klampissa… Hoituu toki korvausasiat ym. oikein hyvän asiakaspalvelumallin mukaisesti, mutta on tätä odotettu jo!! Huhhuh…

Oon kyllä jotenkin nyt kesän alkaessa niin hyvällä tuulella yleisesti, ettei tää toisaalta ees pilannu mun päivää. Tän projektin kanssa on kaikki menny jo muutenkin niin monta kertaa pieleen, että ei tää jaksanu ees yllättää. Ja sattuuhan vahinkoja oikeesti, kun touhuaa työkalujen ja telineiden kanssa, ei nää maalipinnat näissä nyt niin kestäviä ole. On tässä sit kieltämättä tullut uusiakin runkoja kateltua.