Projekti: urvélo crack

^huhhuh, tää on kyl mun niin lemppariprojektitopsu!

Tää menee kyllä taas sille osastolle, kun arvostaa jotain, mistä itellä ei oo mitään käsitystä. Todella vakuuttavaa.

Taitaa tulla sub 5kg kompliitti

mannine - 23:41, 21.11.2013 » Taitaa tulla sub 5kg kompliitti
siin ois mannine sulleki puuhaa..

Maantiekamoilla helppo nakki

Maantiekamoilla. mut ei tää oo succisfoorumi.

Päivitelläänpä tätäkin välillä.

Alaputkiin on nyt avattu 14mm:n reiät uusiin hahloihin tulevalle plugille. Kuvassa näkyy hyvin alkuperäinen putken sisällä oleva alumiiniplugi jonka sisään uusi siis liimataan ja lukitaan vielä ruuvilla. Yläputkiin tein M5 kierteet joihin uudet hahlot tulee kiinni ihan ruuvilla. Jätin alkuperäisen alumiinisillan paikalleen tuomaan edes vähän lisää jäykkyyttä. Silta on kivasti ympyrän kaari, ja uusiin hahloihin siis tulee vastaava kaari josta viritys kiinnitetään runkoon.

Tuossa näkyy vähän miten se kaari suunnilleen menee, mutta lopullinen viilailu tehdään sitten kun hahlot on kädessä.

Pikkuhiljaa tämä tästä. Vissiin.

hyä hyä tämmösiä ei kannata hästätä ku on vaan yks mahis, ei paljon hitsailla noita alumiini-inserttejä jos porailee vääriin kohtiin

f5

Joo tota.

Kun ei itsellä ole hitsausvehkeitä eikä sen puoleen myöskään -taitoa, odottelen että Metallimies saa valmistettua mulle nuo hahlot. Siihen asti tää on nyt odotustilassa. Paitti mitä nyt olen speksaillut kiinakuitua.

Shiiit, haistan 88

Hitsaaminen varmaan onnistuu, mutta toi lämmön leviäminen alumiinissa on todella rajua. Varsinkin näin ohuissa kappaleissa.
Itse en tiedä kuidusta yhtään mitään. Kiinnostaa miten kuitu kestää lämpöä. Ettei irtois kokonaan noi olemassa olevat insertit kun hitsaa ja kuitu lämpiää?

Edit: sorry, mun moka. Ei mitään. Luin ja ymmärsin.

Niin tota sitä mun vaan piti sanoa ettei tämäkään proggis ihan kuollut ole.

Päädyin siis Metallimiehen suosituksesta hommaamaan valmiit Surlyn hahlot joista kyllä syntyy tähän ihan kelpo viritys. Tänään aloin muotoilla runkoa sopivaan viisteeseen jonka jälkeen hitsataan plugit ja sitten laminoidaan. Pitää vaan välillä piipahtaa taas idän ihmemaassa joten etenee kun etenee.

Hyvä että etenee, näitä projuja on ilo kattella!

Tää mayhemi on mennyt ihan ohi. Erittäin vakuuttavaa puuhastelua!

Oivallista, palleroilla raot tukkoon ja rättiä päälle?

^Toi tulee - ja sen pitää - vielä istumaan paremmin kun jaksaa vaan villailla. Sitten hitsataan hahloihin plugit jotka laminoidaan alaputkien sisään. Mutta kasaus tosiaan silleen että palleroita väliin ja kiinni, mutta kyllä isoimman kuorman kantaa tuo alaputken plugi. En tiedä vielä tuleeko jotain kuituakin noiden hahlojen ympäri. Voi olla vaikea saada siisti.

on kyllä kiva katsella kun porukka osaa duunaa tälläisiä! Onko mitään suunnitelmaa mitä tähän meinnaat iskeä kiinni kun runko on valmis/ehjä;) Siis minkä tyylinen pyörä tästä tulee? lenkille vai arkeen ja silleen?

on kyllä kiva katsella kun porukka osaa duunaa tälläisiä! Onko mitään suunnitelmaa mitä tähän meinnaat iskeä kiinni kun runko on valmis/ehjä;) ja Siis minkä tyylinen pyörä tästä tulee? lenkille vai arkeen ja silleen?