Projekti: urvélo crack

timoma - 11:45, 8.11.2013 » Miksi mulla on sellainen olo että tämä homma on just nyt lähdössä vahvasti lapasesta...
niin pitääkin.

^^^^^ Ketä runko tää on? Cowa.

Pekan veljen roskis-Gännäri

Jos kiinnostusta ja budjettia riittää, tota halkeamaa vois koittaa fiksata Techno-Weldillä? Droppeja tolla ei kyl vaihdeta.

Tästä lisäinspiraatiota.

^
ja minä kun luulin että tässä korjattiin kuitua…

Päivitetääs kun tämä vielä toistaiseksi etenee.

Muistin eilen jopa punnita rungon ennekuin kävin isommin käsiksi

Tuossa siis roikkuu pelkkä runko josta jo poistettu turhat korvakkeet sun muut.

Ja sitten Dremeli laulamaan. Meni yhdestä kohtaa vähän puhki.

Käsihionnan jälkeen näkyy että on se kiinamies saanut tuohon reilun millin paksuiseen putkeen aika monta kerrosta kuitua puristettua

Koetan viikolla keretä hakemaan kangasta niin saan tuon taas umpeen. Lopullinen hionta sitten just ennen laminointia kun tiedän montaako kerrosta tuohon alan läträämään. Veikkaan että kotikonstein menee ehkä 5 ilman että jää kovasti hiottavaa.

Ite hioisin maalit vieläki isommalta alalta jotta saa kangasta levitettyä enemmä, oot sen verta ohentanu tuota kumminki
e: missäspäin pyörää tää crakki oli, näenkö keskiömuhvin?

Joo, siis tosiaan tarkoitus on vielä viistää lisää. Tänään loppui aika kesken. Ei tuohon oikeaoppista viistettä saa millään, mutta aina enempi tietty parempi.

Edit: Näet emäputken. Halkeama siis vaakaputkessa noin about kello yhden tienoilla.

Tässon kunnon tekemisen meininki, tykkään.

Tästä tulee kiva fiilis.
Projektointi tällaisella tekemisen meiningillä on mukavaa seurattavaa

Jatketaas käppäsillä kännykuvilla:

Ensin piirrellään isoin kangaspala muoville ja sitten sen mukaan loput Sopivaan™ kokoon.

Laitoin noita kuteita vähän eri kulmiin kun ei oikein ole käryä miten tuossa rasitukset menee. Kuidun suunnat on piirretty malleihin että tulee asemoitua oikein.

Hartsin saa kankaaseen kivasti kun ensin töpöttää pensselillä, sitten puristaa Biltsun rajaustelan varrella ilman telaa ja lopuksi kaapii ylimääräiset pois kumilastalla. Kangaspalat on teipattu alustaan etteivät rispaannu kovakouraisessa käsittelyssä.

Hartsatut ja muotoon leikatut palat siirretään paikkauskohtaan muovin päällä

Kun kaikki halutut palat ovat paikallaan, puristetaan koko kakku tiukasti pakettiin. Prot käyttää alipainetta, mä käytin raksalta ylijäänyttä vinyyliteippiä johon on pistelty reikiä että ylimääräinen hartsi pääsee ulos. Ei tullut paljoa. Laitoin kyllä väliin irroituskankaankin, ettei tässä nyt ihan ghettomeiningillä olla liikenteessä kuitenkaan.

Tähän cliffhangeriin jätän tämän tällä kertaa. Ehkä semmoinen juonipaljastus kuitenkin, että vaikuttaa siltä että putki antoi puristaessa hieman periksi ohuimmasta kohtaa, joten pitänee vielä laminoida pari palaa lisää. Nyt tuossa on viisi kerrosta 90 g kangasta. Olin itse asiassa suunnitellut virittäväni wanhasta sisurista pumppaamalla tuen tuonne putken sisälle, mutta arvelin ettei sitä tarvittaisi. Olisi tarvittu.

Huomenna nähdään miten äijän kävi.

Pidän peukkuja ja seuraan projektia suurella mielenkiinnolla.

Tää on kowa, peukut pystyssä.

kuituprokkiksia on odotettu, hyvä meininki.
kiinnostaa.

jumalauta nyt on kova meno :smiley:

pieni merenneito - 23:01, 13.11.2013 » jumalauta nyt on kova meno :D
jiiteee - 23:02, 13.11.2013 »
pieni merenneito - 23:01, 13.11.2013 » jumalauta nyt on kova meno :D
+1

alipainejuttuja varten virittelin jääkaapin kompurasta alipainekompressorin mutta ei ollu viime talven varaa ostella kankaita/epokseja. tuossa vois tulla ilma läpi kankaista jos ei saa taustalle ilmatiivistä kerrosta ja epoksi luisuis pois kankaista. nykysin vois jotain koittaa huvikseen väsätä, tyyliin laminoida pullotelineitä suoraan pullon päälle alipaineessa, aika mielenkiintosta puuhaa

Kampi - 22:42, 13.11.2013 » peukku kowana pystyssä
timoma - 22:40, 10.11.2013 »

http://www.ahomaki.net/jako/crack/20131109-06.jpg

tartte tulla niitä kolmen kilon punnuksia postaamaan tänne