Projekti: Peugeot track

Kesä tuli rahat meni. Hommat uusiksi. Kaikki uusiksi.
Deletoin tästä ketjusta keväiset haihatteluni. Tästä alkaa uusi elämä.

Auringonpaisteen ja parin oluen pehmentämä päätin heittää rahat tiskiin ja näin patonkimaan ratarunko vaihtoi omistajaa.
Ihan ei mennyt niin kuin piti, sillä alkuperäinen tarkoitus oli kasailla mustanpuhuva alurunkoinen rassi. Vaan nyt kävi näin.

Jos muistan oikein minulle kerrotun tarinan tästä rungosta niin se meni jotenkin niin, että seesammy oli tämän pelastanut joskus aikoja sitten paikallisesta pyöräliikkeestä. Huhut kertoivat, että 80-luvun alussa tällä pyörällä on velolla pommitettu suomenmestaruus aikoja jonkun oululaisen rautareiden toimesta. Nimeä en muista. Olisiko kuitenkin ollut Oulun Tarmon urheilijoita. Yritän kaivella vielä tietoa tämän rungon kahdeksankyt luvun vaiheista.

Keskiö ja tolppa Campaa ja todennäköisesti alkuperäisiä.
Koko pystyyn 60 ja vaakaan 58.
Columbuksen tarra on niin kulahtanut, ettei siitä saa selvää.

Tähän olis tarkoituksena jostain löytää campan iso kammet ja tyyliin sopiva ratakeula.
Yritän persaukisuudestani huolimatta saattaa tämän liikenteeseen vielä ennen talvea.

_DSC0001

_DSC0015

_DSC0018

_DSC0016

Onko parempaa kuvaa tai jos ajopyörä kyseessä, niin ajokuvakin käy.?

Näillä decalsseilla ei löydy interwebistä vielä oikein mitään.
Tää on 2014 malli. Eli Colossin Cheeko.

Ja kertokaapa onko noissa 20h kiekoissa mitään järkee?

eteen voi laittaa, taakseki jos taluttelet tai oot 60kg

^^ Ne kestää 20h.

Tai sitten toi:
Bobby Brown

Bobby Brown

E: ja tää maali tulee siis ratarunkoon.

Ite valitsisin ehdottomasti ton salamadekaaliversion. Erittäin kova meininki.

Ei. https://www.yksivaihde.net/old/13402
Itse tykkäisin noista mustista Andeleista. Poislukien BLB-ratas.

nämä ajopyörä-projektit on jännittäviä varsinkin silloin kun fillarilla ei ole ajettu vielä metriäkään.
miten rakennetaan ajopyörä?

^ostetaan vigorelli

Ajopyörässä on tilaa lokasuojille ja tarvittaessa nappularenkaille, Shimanon 70-sarjalainen tai korkeampi nelikanttikasettikeskiö, kuningaslaakeri, KMC Z510HX ja Michen tai BLB:n navat. Muun saa valita itse.

Ajoppyörä ei ole skenepyörä.

zykkeli - 7:59, 2.5.2014 » nämä ajopyörä-projektit on jännittäviä varsinkin silloin kun fillarilla ei ole ajettu vielä metriäkään. miten rakennetaan ajopyörä?
Vitu ruma. Halvat osat. Tarroja.

Nii ja OpenProt.

jusmu - 19:52, 21.4.2014 » Ja kertokaapa onko noissa 20h kiekoissa mitään järkee?
http://ecx.images-amazon.com/images/I/51S8wx0QbuL._SY300_.jpg
asb - 10:04, 2.5.2014 »
zykkeli - 7:59, 2.5.2014 » nämä ajopyörä-projektit on jännittäviä varsinkin silloin kun fillarilla ei ole ajettu vielä metriäkään. miten rakennetaan ajopyörä?
Vitu ruma. Halvat osat. Tarroja. Nii ja OpenProt.
Se on myös painava, ketjulinja on pielessä, paskat vannenauhat puhkoo renkaita viikoittain, kammet tai polkimet putoaa. Penkki imee vettä itteensä ja kastelee perseen aurinkoisenakin päivänä. Ajopyörässä on kaikki pielessä ja silti sillä ajetaan enemmän kuin millään muulla pyörällä. Ajopyörällä ajaessa on aina vastatuuli ja ylämäki.

kaikki tämä on varmasti totta.

itse olen vain niin kapeakatseinen, että jotenkin näen “ajopyörät” vain tekemisen ja ajan tuloksena.

jos jotain määreitä pitäisi antaa niin sanoisin seuraavat speksit:

  • ajossa vähintään 3 päivänä viikosta about vuoden ympäri tai mikäli kyseessä on eläköitynyt ajopyörä niin pidempi ajanjakso tällaista käyttöä on takana
  • pyörän historian aikana siitä on ajettu joitain osia ns. loppuun ja tähän ei lasketa renkaita
  • “ajopyörä-status” on sidottu omistajaan. en esimerkiksi voisi ostaa vaikkapa Paven rolleria ja tämän jälkeen omistaisi ajopyörää

anteeksi

normaali - 11:23, 2.5.2014 »
asb - 10:04, 2.5.2014 »
zykkeli - 7:59, 2.5.2014 » nämä ajopyörä-projektit on jännittäviä varsinkin silloin kun fillarilla ei ole ajettu vielä metriäkään. miten rakennetaan ajopyörä?
[b]Vitu ruma[/b]. [b]Halvat osat[/b]. [b]Tarroja[/b]. Nii ja OpenProt.
Se on myös [b]painava[/b], [b]ketjulinja on pielessä[/b], paskat vannenauhat puhkoo renkaita viikoittain, [b]kammet[/b] tai polkimet [b]putoaa[/b]. [b]Penkki imee vettä itteensä ja kastelee perseen aurinkoisenakin päivänä.[/b] Ajopyörässä on kaikki pielessä ja silti sillä ajetaan enemmän kuin millään muulla pyörällä. Ajopyörällä ajaessa on [b]aina vastatuuli ja ylämäki[/b].
meitsin pappamankeli on siis 3/4 ja 6/8 jos riittää että on kerran tippunut kampi.
zykkeli - 11:40, 2.5.2014 » - "ajopyörä-status" on sidottu omistajaan. en esimerkiksi voisi ostaa vaikkapa Paven rolleria ja tämän jälkeen omistaisi ajopyörää
Olin tulossa postaamaan tätä. Ajopyörän status on palstan korkein itseisarvo, koska se implikoi ajomiehisyyttä/-naiseutta. Mutta veikkaan, että tässä ei ole kyse kullinpidentämisestä, vaan pelkästään negatiivisen palautteen pelosta. Kun pyörää lähdetään speksaamaan ajaminen edellä, niin osavalinnoista jää missikisakritiikki heti veke.
jusmu - 18:45, 21.4.2014 »

Mustaa ja mustaa vai mustaa ja kromia? Quill vai ahead?
Mustat michet vai enemmän vintage? Vai Leader Corsa Track?
Paul Componentsin Circles olis törkeen siisti, mutta yritän pitää tän jotensakin edullisena (köyhä.)
H Plus Son Archtype tai TB14 sopis mun mielestä tähän mun ajatukseen.

Jokos näihin on vastaukset selvillä?

Ei vastauksia vielä. Tulin vappuaattona Suomeen. Ehkäpä se tästä suttaantuu kun pääsee kotiin asti, mutta ennen sitä pyörähuoltoa Hessoisa ja totuttautumista ilmanalaan. Mistä muuten Vallilan huuveilta löytyy kauppaa joka myy perus sisurit, rasvat ja muut?
Jopot, Ponit ja muut kaipaavat huolenpitoa.