Prjkt: Kevät ja Minä. Eli Tunturi Kayapo, Helsinki edition...

Jos oot pulttinapaa laittamassa eli 53 mm ketjulinjaa, tarviit noiden meikän tarjoamien kampien (ja varmana monen muunkin kanssa) 122 mm keskiön. Itelläni on sellanen, mut siitä en oo luopumassa koska tarviin sitä vielä.

Keula vois olla Fixie Inc. Purebloodin keula? Säädyllisen painoinen ja hintainen, pituudeltaan sopiva. Totembikesistä semmosen saa toimituskuluineen alle huntilla.

negaatio - 22:40, 7.1.2014 » http://www.carboncycles.cc/?s=0&t=2&c=43&p=1036&#38 39 a2c, mut mallia maasturi
Vedän tässä kohtaa esiin esteetikkomaisen biciolli-kortin ja sanon, et ehkäpä liian buli. Katoin noita kyllä läpi, valikoima on hyvä ja kiva, mutta ovat aika järeitä...
Lumikko - 23:03, 7.1.2014 » ...tarviit 122 mm keskiön. Itelläni on sellanen, mut siitä en oo luopumassa koska tarviin sitä vielä.
Luovu nyt vasn ihan suosiolla. ;)
Keula vois olla Fixie Inc. Purebloodin keula? Säädyllisen painoinen ja hintainen, pituudeltaan sopiva. Totembikesistä semmosen saa toimituskuluineen alle huntilla.
En saa Totem Bikesin sivuja toimimaan, mut meinaatko sitä uudempaa unicrown-mallia, vai saako sitä kulmikkaampaa vielä. Se oli kyllä kivan näköinen. Mittoja en ulkoa muista, mutta muistan että se näytti hyvältä, kun jossain sellaisen näin...

Mulla oli noi dura-acen kammet 122mm keskiöllä. en mitannut ketjulinjaa ku se muuttuu muutenki

Lumikolta kammet ja 122mm UN55 vaikka mistä, helppoa ja edullista. Jos et tykkää niin voin poistaa ne sit sulta.

noi lumikon kammet voi mahtua lyhemmälläki keskiöllä.

mun nykyset pyörii 113mm, 110mm riittäis

Mullon jotain shimpan vanhoja käyttämättömiä keskiöitä. Jos haluut, niin voin postareita vastaan laittaa tulemaan yhden 122mm. Muistaakseni siellä oli just sitä osastoa. Saattaa tietty löytyä lähempääkin.

Toi tyhjan 115mm un-72 ois kova keskiö. kysyisin kampikauppiaalta vähän mittoja

Unicrown on se mitä enää saa. A-C 400 mm, rake 45 mm:

Kammet ja ratas pyörii varmaan kapeammallakin keskiöllä, mut 122-millisellä saa sen sopivan ketjulinjan 135 mm pulttinavan kanssa. Tuommosen keskiön löytää tosiaan uutena LBS:stä edullisesti.

Tein aikanaan muistiinpanoja kampia mittaillessani: https://www.yksivaihde.net/old/222/253619

osta multa nuo fsa tempot, ei böijjaa

Toi purebloodi ei oo kyllä bulia nähnytkään, ja voin kyllä suositella. Jos haluat niin tule kurkkaamaan tosta mun rollerista jossain välissä.

Lähdin eilen ajamaan testilenkkiä tällä töiden jälkeen. Muuten meni ihan kivasti, mutta ketjut tippuivat 2-3krt ekan 5km matkalla. Viimeisellä kerralla tosin rysähti, kun menivät jotenkin solmuun ja ketjut tippuivat maahan asti. Poikki menivät niin että napsahti. Pitkällisen nykerryksen ja Jaken pitkämielisen avustuksen jälkeen halflink saatiin sopimaan, muttei ketjun kireys muuttunut riittävästi. :frowning: Tähän kun lisätään aivan zieguralla oleva ketjulinja ja rampillinen ratas, josta hampaita poikki, ni ei ihmeköön, että ketju tipahtelee.

Tänään ajelin päivällä tällä työhön. Pengerkadun mäessä tipahti taas ketju. Ennen kuin ehdin jarruttaa, kuului hirveä rutinapaukahdusräsähdys! Ajattelin, että illalla laitettu PC-1 jäi johonkin jumiin ja napsui poikki niin, että soi, mutta olin väärässä. Todellisuudessa lukkorenkaan kierteet korkkasivat ja sekä lukkorengas, että ratas pyörivät iloisesti akselilla…

Onneksi kuitenkin pelastava enkeli oli lähellä ja eilen aloitetut neuvottelut päätyivät tänään noutoon ja jo aiemmin tässäkin ketjussa mainittu kiekko päätyi minulle. Tusen tack Fobba!

Tästä jatketaan taas kohti uusia seikkailuita…

Nonni, nyt on eno veneessä. Tarviitko pulttirattaan lainaan samantien? Tuu vaasankadulta hakeen. Eikun perkele, onkos tossa lukkorenkaan kierteetkin?

pikku-antti - 18:36, 8.1.2014 » Todellisuudessa lukkorenkaan kierteet korkkasivat ja sekä lukkorengas, että ratas pyörivät iloisesti akselilla...
Eikö sulla jo aiemmin mennyt jotkut rattaan/lukkorenkaan kierteet tässä syssyllä?

Mulla on kai jostain kiekosta mennyt aiemminkin joo. Ja yks paska lukkorengas on kai niiannut. Odie, tarviin joo, koska ei ole kierteitä. Mutta, oli vähän kaverin kanssa jo puhetta sellasen lainaamisesta, saisin samalla pidemmän keskiönkin testiin. Mutta palaan asiaan, jos ei onnista…

oliks tää millane ajaa tolla 367 a-c keulalla?

mävähämietin

mun keula on 405 a-c

Minust aivan kiva. Ajelen joka päivä työhön ja tykkään. Tosin, toi 640mm riser varmaan vähän rauhoittaa ohjaustuntumaa. Satulasta taluttaessa meinaan huomaa, että vähän “kaatuilee” tuo ohjaus herkemmin, kuin toisella pyörällä, muttei mielestäni ole ajossa yhtään huono. Toivoisin, että 1-2vko:ssa saapuu tuo uusi, hiukan pidempi a-c -haarukka, jonka jälkeen osaan ehkä sanoa jotain fiksumpaa/auttavaisempaa verrattuna tuohon tämän hetkiseen…

helvata netspiderilla ois rata alpina. se vois toimia.

eiku. oliks tää sun keula 30 vai 35 rakella?

30, jos oikein muistan

Kyl se ois maantiekeula sit mitä pitäs kokeilla

kuin korkean keulan tilasit?