Prjkt: Kevät ja Minä. Eli Tunturi Kayapo, Helsinki edition...

No on. Harmi et noi orkkiskammet(?) on noin surkeen oloset. Jostain vanhoista Deoreista sais suht helposti ihan hyvät ja uloimman rattaan ketjulinjakin on mun kokemusen(x2) mennyt 135mm perän ja pulttirattaan kans ihan kohdilleen. Shimpan maastokampien orkkiskeskiöillä(122,5?) siis.

E: ^Tai ehkä noikin kammet on käyttökelpoiset…näyttää vaan niin jotenkin niitatulta tms. paskalta.

oikein hyvä projekti ja kiinakuitu sopii tähän. tulevat osat ja niiden laatu kiinnostaa erityisesti.

tnts - 0:58, 7.1.2014 » Onko tuo st mitta c-c vai c-t ja mittaapas efektiivinen vaaka kans.
C-T 485mm, C-C 450mm, efektiivinen vaaka noin äkkiseltään mitattuna 590-595mm.

Kammista sen verran, että ovat melko paskaa, Shimano Sis tais olla ainoa jäljellä oleva tarra, joka muistaakeni on ihmiskakan kemiallinen kaava. Ei siis oo ne orkkikset ihan hyvät kammet. Jotku maastokammethan tähän pitäis ikäänkuin “pyörän hengessä” kai hommaa. En tiiä sit. Katotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan? Keskiössä 110mm akseli.

makko - 23:21, 6.1.2014 » siisti gangsta!
kyllä, muista että "macig gear" ei ole kovin pitkäikäinen ratkaisu.

[s]Reach on varmaan 465 ja stack 550

Tonille ihan hyvä :)[/s]
Eiku täähä on pienempi ku mulla

Miksi? Eikö noita kannattaisi puolisen senttiä viilailla, ettei olisi aivan niin jumissa välityksen kanssa?

On kyl jeppis. Profilen maastokammet vois omassa keveydessään sopia tähän ehkä. Niitä myös saattaa löytää semihalvalla käytettynä.

mahdollisuuksia täynnä

mut ne dropit, kyl se pidemmän päälle alkaa varmasti hiertää jos pitää aina tapella viilaamattomien pystydroppien kanssa. perän lyhennys&droppien vaihto+++

Kayapot on kovia, mulla on kanssa oranssi kommuutterina, vaihtella tosin.

Nii. Tostahsn sais ihan maan mainion fixi/sinkularungon, kun viilais/vaihdattais dropit + lyhentäis vaikka sitä perää samalla. Siinä missä ois upeeta työllistää esim Koirakiven keisaria, ni jotenkin vaihdeoption ja alkuperäisasun säilyttäminen kiinnostelee. Varmaan jossain vaiheessa dropeille jotain tapahtuu, mutta haluaisin olla kerrankin hötkyilemättä…

epäkeskokeskiö/takanapa nii ei tartte runkoon kajota.

Full support tälle! Ja sit, kuten muutkin tuossa ovat kommentoineet:

tai
http://www.excelsports.com/image/White%20Industries%20Eccentric%20ENO%20Rear%20Hub%20Silver.jpg

No nyt! EBB kiinnostelee, ei jotenkin tullut mieleenkään, vaikka oli siitä EBB sinkula proto-Tunturista just kaverin kanssa puhetta. Jos joku on perehtynyt aiheeseen jo paremmin, olen PM:stä enemmän kuin kiitollinen. Nyt alkoi raivoisa googletus…

Katsoin kuvat uudelleen, ja näen tässä vain hyviä mahdollisuuksia. Osa musta haluaisi nähdä vaihdetut haarukanpäät, mutta sisäinen museologini on toisaalta sitä mieltä, että vaihdeoption ja orkkiskuosin säilyttäminen voi pidemmän päälle olla kuitenkin parempi veto. Joka tapauksessa tässä voi vain voittaa.

Fobballahan on epäkeskokiekko myynnissä.

Kaivoin linkin. Tosta fiksikiekko suoraan pulttirattaalla, ja vältyt epäkeskokeskiön metskaamiselta, tai rungon hitsailulta, ja jos/kun pistät rungon kiertoon, on vaihdeoptiot vielä olemassa, ja tosta kiekosta saa kyllä omansa pois…

Odie - 9:19, 7.1.2014 » Fobballahan on epäkeskokiekko [myynnissä](https://www.yksivaihde.net/old/19093).
No voi ny saatana!!! Kiitos vaan tästäkin vähästä. Pelkään pahoin, että tästä ei hyvää seuraa... :/

Tykkään. Kannatusta epäkeskoratkaisuille. Haarukanpäitten vaihto olisi liian robusti ratkaisu. Haarukanpäitten viilailu olisi liian epäkäytännöllinen ratkaisu.

vaiha dropit rataendseihi!! Tulee magee

Ainiin, kayapot on nää jäbät.

Mut musta ois ollu kivempi jos tää ois ollu vaikka Tunturi Hottenttotti tai Åborginaali.

^ nyt vasta mulle aukeni että mikä se outo kuva mannisen projektilangassa oli.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5a/Kaiapos.jpeg/800px-Kaiapos.jpeg