Pori-sgene

Morooo… oon tulossa poriin käymään. Mistä porista saa 17piikkisen takarattaan? vois ostaa ku Salo on myyty tyhjäksi noista.

Taas olis tarvetta joilleki kivoille fläteille tai häkeille. Pm jos löytyy.

Tohon meidän byroon eteen oli yön aikana ilmestynyt pikkuinen valkoinen Fuji Feather -sinkula, jota oli ilmeisesti yritetty pölliä.

Vanha kunnon ‘pyörän jalka vaijerin väliin ja pyörittämään’ -kikka oli jäänyt vähän kesken ja jalka törröttää edelleen kiinni vieterilukossa. Oiskohan matka itään sitten vaikuttanut liian pitkältä lukitun pyörän kanssa ja kulkine hylätty kesken matkan.

PM jos kuka tunnistaa omakseen tai tuntee kaipaavan.

olisko kellään myydä tai lainata iskaripumppua?

Onko Porissa porukkaa ja porukalla mahdollisesti tiedossa kuormapyörää, jota partiolaiset voisivat vuokrata / lainata Suomiareenan aikaan heinäkuussa? En osaa kuormapyörätermejä mutta tuollainen kuvan mukainen laatikkohässäkkä siintää visioissamme.

mites tota jos sattuu hakemaan Porista 26" kruiserimaisen MTBn ni mitäs siellä kannattas tehä muuta ku käyä ehkä Yyterissä? Joku syömisjuttu kiinnostais ainakin, ehkä burgeri. Vois myös jotai helppoo polkuu polkee jos ehtii.

Satakunnan museo siinä keskustassa oli Vuoden museo pari vuotta sitten, hiano paikka! Ja keskustan puistot ja ranta on kivoja vaikka jätskin kanssa nautittaviksi.

Jos menisin Poriin, menisin varmaan Turo’s Heavy Kebabiin, josta olen kuullut asioita, vaikka Pori ei ole varsinaisesti tutkallani.

Jos meinaa Yyteriin mennä ni sehän ei sit oo ihan siinä ytimessä.

joo, no en oo muutenkaan kyllä vesielementtiä, viikko sit vasta heitin talviturkin epäoma-aloitteisesti et jos ei jaksa tai ehi ni ei oo paha menetys.

ja oohan mää siellä käyny.

Juséliuksen mausoleumi on kyllä porin ykkösnähtävyys. Käy siellä. Burgerille sitten blind burgeriin.

1 Like

Ite kiertäisin kaikki kaupungin liikenneympyrät.

Turon burgerit on enemmän mättö- kuin artesaaniosastoa, mutta sieltä saa beyond meatin pihvin. Se Blindin kasvispihvi on aika surkea.

Taidemuseo ja Satakunnan museo on varmaan keskustan parhaat nähtävyydet. Juseliuksen mausoleumiin kannattaa sit jo mennä pyörällä.

Jos haluut .gpx-jäljen “urbaanipoluista”, niin laita yv:tä.

1 Like

Mee Yyteriin jos haluat kävellä helvetin isoa hiekkarantaa pitkin missä ei oo mitään muuta kun hiekkaa ja aivan liian loiva ranta uimiseen. Yyterin metiköissä taas on Porin helpoimmat neulaspolut. Sinne on se 20km keskustasta. :smiley:

Blind burger ei oo mun mielestä hyvä. Turoksesta saa holtittoman isoja annoksia, mut liian usein asiakaspalvelu sakkaa. Mieluummin kuitenki Turokseen entä Fafasiin. Näitä parempi vaihtoehto on minusta Pikku-x, Rento street food -ravintola Porissa - Pikku x . Porin parhaat artesaanipizzat saa Nuåvo:sta, jos pizzaa haluaa. Menu – Nuåvo - Pizza & Beer – Think globally eat locally! Nuåvosta saa paikallista olutta ja jälkkäriksi paikallista Karhulinnan jätskiä, mitä kannattaa testata. Karhulinnan jätskiä saa sit myös niiden Jätskibaari Vohvelista Isosta Karhusta ja kesäterassilta Liisankadulta. http://www.jatskibaari.com/
https://instagram.com/jbkesaterassi

Porin eteläranta on hieno ja nämä 1800-luvun kivitalot näkyy hyvin Kirjurinluodosta käsin, minne kannattaa kulkea Taavisiltaa pitkin kävellen. Juseliuksen mausoleumi on ihan pakollinen ja hienoin yksittäinen nähtävyys Porissa, se on pohjoismaiden ainoa mausoleumi. Hyvänä kakkosena on mun mielestä Ahlstömin ruukkialue Noormarkussa, noin 16km Porista pohjoiseen, missä on esim Aallon Villa Mairea. Ne on sit edelleen Ahlströmin suvun maita, eli miten tahansa ei kannata siellä kulkea. Ahlstömin suvusta ja Maire Gullichenista tietty tulee luonteva aasinsilta Porin taidemuseoon, jossa kannattaa käydä. Siellä on nyt 40v juhlanäyttely ja 80-luvun henkeen modernismia melko paljon.

Niin ja tietty Reposaari on mukava paikka, jos vanhat puutalot kiinnostaa. Reposaari on vielä Yyteriäkin kauempana, mut ihan fiilisteltävä paikka. Siellä voi syödä Turoksen Holy Smoke -ravintolassa, missä en oo käyny. http://www.turosholysmoke.fi/ Jos aikaa on ja haluaa lähteä merta edemmäs kalaan, niin Merry Monk on vierailemisen arvonen ravintola Merikarvialla. https://merrymonk.fi/

7 Likes

Hitto, pitäskö mennä käymään poris

Sgene ollu elossa vielä 4 vuotta sitten. Et ei välisiin tartte täällä jauhaa. Tampereella väkevämpää.

1 Like

Beer Hunter’sin tiskiltä löytyy 20 melko hyvin kuratoitua hanaa. Suomi-Areenan aikana tosin joutuu sit painimaan Milttonin väen kanssa, että mahtuu tilaamaan.

Komppaan tätä. Joskus toissa vuosikymmenellä olin siellä hetken aikaa kesällä ja on kyllä nasta mesta. Tai oli ainakin silloin.

Sen sijaan tämän aivoni lukivat muodossa Pizza-RAX, ja olin sillai, että nyt kyllä! Googlella selvisi, että Poriinkin on sellainen siunaantunut.

joo kiitokset ehdottelijoille, en ehtinyt kuin käymään Blind Burgerissa. Otin sen vegeaterian ja bögö maistu oikein hyvältä ruualta, kuten ranutkin. Ymmärrän nyt ristiriitaiset mielipiteet, Blind Burger on kyl sillee ihan mun kuppi teetä, vaikka se ei sinänsä ole mitään ihmeellistä.

Oikeestaan en ois ehtiny käymään edes siellä, Porista ei lähtenyt enää pyörämyönteisiä yhteyksiä stadiin, joten ajoin sit 9 timmaa mukaanlukien breikit 26" Inbredillä varmaan jonku 130 kilsaa Tampereelle 53 tuuman vaihdearvolla joka pyöri flättipolkimilla, ehtiäkseni ekaan yöjunaan jotta pääsen nukkumaan ennen iltavuoroa. Aluks chillimmin hakien suuntaa, koukkasin poluilla ja puutalokäsityöläismitälietaiteilija-zonella, sit vaan vitunmoista tykitystä 11lla aikaa vastaan

Oli jees, mut satula tappo mun perseen.

En ajanut yhtäkään liikenneympyrää, ajoinko ne kaikki?

10 Likes

Niin. Se tosiaan unohtu mainita, että eihän täältä pääse iltakuuden jälkeen julkisilla pois lainkaan.

Vuonna 2017 niitä on näemmä ollut 41. Nykyisin kyllä jo paljon enemmän.

Tampereelle polkeminen kyl kova ratkaisu! Arvostan! Ois sinne aika lailla samassa ajassa varmaan polkenu vähän mukavampiakin teitä, mut välillä pitää mennä suorinta reittiä.

3 Likes