Pieni lukkorengaskeskustelu

ellipsit tuli taloon ja näyttääpi olevan ratas isketty kiinni DA lukkorenkaalla. Itse muistelin tässä että tämä ei olisi suotavaa, mutta…mites se nyt olikaan? Uskaltaako alkaa ratasta edes vaihtemaan?

Jos toisella puolella on lukkiksen kierre siistissä kunnossa ni ei ku vaihtamaan ja kattomaan mitä sielt löytyy

toinen puoli on käyttämätön. ei vaan tekisi mieli strippailla toistakaan. ei siinä että nykyinen ratas on juuri oikean kokoinen ja ajoa jäljellä reilusti, mutta tulipa vaan mieleen:)

No jos nykynen ratas sopii ni mikäs siinä, mutta enemmän mua kuumottas ajella tolla kun avata se… Jos siel on kierteet klesana niin, ettei avaamista kestä ni kyllähä ne skidatessaki voi sieltä hajota yhtälailla…

Katos. Eihän se tosiaan suotavaa ole.

Palauttaa toki saa, jos vie mielenrauhan.

TBU - 10:04, 24.8.2016 » Katos. Eihän se tosiaan suotavaa ole. Palauttaa toki saa, jos vie mielenrauhan.
skidi joka ei usko enää ylituumasten headtubejen kestävyyteen oli sitä mieltä että D-A:n lukkorengas ellipseissä on aivan ok elikkäs tällä logiikalla d-a+ellipse yhdistelmä kestänee ikuisesti
pieni merenneito - 12:33, 24.8.2016 »
TBU - 10:04, 24.8.2016 » Katos. Eihän se tosiaan suotavaa ole. Palauttaa toki saa, jos vie mielenrauhan.
skidi joka ei usko enää ylituumasten headtubejen kestävyyteen oli sitä mieltä että D-A:n lukkorengas ellipseissä on aivan ok elikkäs tällä logiikalla d-a+ellipse yhdistelmä kestänee ikuisesti
mitä saatanan vittua?!

vai oliko kyse phil woodista?

oma kokemus mavicin kierteistä on etteivät toimi edes mavicin omalla lukkorenkaalla, rip kierteet.

vaikuttaa kaikin puolin hyviltä kiekoilta nuo mavic ellipset

oisin kyllä saattanut ostaa ellipset tyytyväisinä kun pärähdin skeneen sun tavoin 2010

hyviä viattomuuden aikoja ne

Ellipseissä olen käyttänyt Mavicin lukkorenkaita ja kovin on hyvin toiminut. Se tosin on todettava, että aivan kovinta katukäyttöä ei ole taka-ellipse nähnyt.
Toisella puolella ei ole lukkorengasta ollut koskaan käytössä koska velokäytössä.

eiköhän ihan jo tämäkin (itse avaamani) ketju lukemalla selviä, etten todellakaan ole ollut missään vaiheessa sitä mieltä, että ranskalaismalliselle lukkorenkaan kierteelle tulisi laittaa millään toisella kierrestandardilla valmistettua lukkorengasta.

e. ja ettei esim. 1 1/8 -emäputki kestäisi? missäs moisesta on ollut puhetta? olen ajanut tollasella lähes päivittäin vuosikaudet. ei ole hajunnut.

kid_scientifik - 12:43, 24.8.2016 » eiköhän ihan jo tämäkin (itse avaamani) ketju lukemalla selviä, etten todellakaan ole ollut missään vaiheessa sitä mieltä, että ranskalaismalliselle lukkorenkaan kierteelle tulisi laittaa millään toisella kierrestandardilla valmistettua lukkorengasta.
uskon tämän väitteen sillä en jaksa tarkistaa kuka näin sanoi. minusta se oli vitun sakia vinkki ja siksi kiinnitti huomioni.

Tää insidentti siis oli muistaakseni sellainen, että joku meni johonkin vitun naurettavaan paniikkitilaan nähdessään mavicin oman lukkorenkaan projulangassa ja tämän järkyttävän asian tilan korjaamiseksi ehdotti siihen joko D-A:ee tai Phil Woodia.

Tästä ei mielestäni edes ole kuin korkeintaan pari vuotta aikaa, mutta toisaalta olen myöskin juonut aivoni.

e. ja ettei esim. 1 1/8 -emäputki kestäisi? missäs moisesta on ollut puhetta? olen ajanut tollasella lähes päivittäin vuosikaudet. ei ole hajunnut.
ei kiinnosta / väärä topic / sinä et säätele tämän keskustelun sävyä / jne.

edit: löytyi kyllä että kidi on suositellu philin lukkorengasta michen navoille. se kuulostaa huomattavasti järkeenkäyvämmältä.

mutta näin ne asiat koetaan / totta tai ei kuvaa hyvin tilannetta.

aijon vielä sitkeästi ottaa selvää kuka tuollaista on väittänyt ja jos ei ole niin miksei ole väittänyt koska täällä on kyllä hullumpiakin väitteitä esitetty kuin että ranskiskierteille voi vääntää mitä huvittaa.

Mulla näki ensimmäinen takaellipse kesän verran katua, pysyi suorana kunnes auto ajoi kyljestä päin. Toinen takaellipse näki sit viimevuoden koffit, syksyn ajelut ja keväällä katuja, suorana pysyi kunnes meni seuraavalle omistajalle. Etuellipse oli kokoajan ajossa, pysyi suorana. Akselit noissa on paskaa, olen itse todistanut yhden akselin katkeamisen. Koffeissa eräs puhui, että myymistään uusista ellipseistä oli seuraavalla omistajalla melkein heti katkennut akseli. Itsellä meni ekasta takaellipsestä velokäytössä kierteet aika huonoon kuntoon vaikka rasvailin, akselista siis. Tokassa alko kanssa avaus-sulkemis homma kuluttaa kierrettä. Myös lukkorenkaat on varsin pehmeää kamaa, muutenhan sillä kierteen nousulla ei oo mitään väliä. Omat lukkorenkaat kesti yhdestä lovesta pari-kolme avausta/kiristystä. Kaikenkaikkiaan vois todeta, että navat on noissa aika paskaa, mutta rakenteellisesti pinnojen ja kehän osalta jämäkät ja katuajoa kestävät kiekot.

Skarppaa Amer.

https://scontent-sea1-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/s750x750/sh0.08/e35/17265723_1463034150405443_7204717126899204096_n.jpg?ig_cache_key=MTQ3NzAxOTMyNDQ2MzE1Mzk5OQ%3D%3D.2
phil woodilta saa näemmä nykyää gxp-mallisia lukkorenkaita, oisko kellään enempää infoa näistä? ei ainakaa philin omilta sivuilta löytyny mitää dataa.

Fichiltä pöllitty idea.

Vaikka oman Shimano haka-avain/ketjupiiskani varsi onkin pidempi kuin Hollowtech-keskiötyökaluni, en pidä tuota ollenpaan paskana keksintönä, sais yleistä enemmänkin. Helppohan noita ois kai alkaa jossain sorvissa työstämään normilukkorengaskierteellekin (eiks Phileissä ollu lukkorengas campa-kierteellä).

madutin - 15:45, 22.8.2017 » LFGSS:stä pöllitty idea.
hieman korjasin vastaamaan totuutta

fich ei tätä keksinyt vaan asiaa puitu lontoossa jo vuosia sitten ja muistaakseni käyttäjä mdcc_tester ajoi projektia.

ja löytyi:

https://www.lfgss.com/conversations/249925/

Eikös suginon carrier systeemissä oo tollanen lukkis vai muistanko aivan väärin?