Pannut

Tänään opittua

-Sammalvuoteelle on mukava kellähtää
-Stongan yli kalliolle ei ole mukava kellähtää
-Jarruttomalla fiksillä on hauska ajaa metsässä, mut ei se kyllä mikään oikea maastopyörä ole

Viime syksynä kun oli ekat mustat jäät, vetasin läppärin päälle nätit lipat pienessä ylämäessä olevassa mutkassa aivan saatanan hitaassa vauhdissa. Onneks olin edellisenä iltana käyny ostamassa suojacasen, ois muuten tullu mätä omena.

^klassinen. Viime syksyllä mursin kädestä luita vastaavassa tilanteessa. Se simonkadulta lasipalatsin aukiolle vievä puinen silta oli lehtien päällystämä ja hitusen kostea. Luisk sanoi eturengas.

Vitutti ku naureskelin vielä pari minsaa aiemmin kun näin ainakin viiden tyypin vetävän lipat Oulun keskustassa, että miks nuo ajaa noi varomattomasti :smiley:

Vastaava tapahtui its.as. allekirjoittaneelle tuossa kevään kynnyksellä. Katsoin paikan olevan vain märkä, mutta ylläripylläri, vesikerroksen alla oli varsin liukkaanoloinen pätkä jäätä. Hetken aikaa onnistuin taiteilemaan, mutta alas tultiin. Joku mummo kiiruhti vielä auttamaan mut pystyyn ja ilmoitti kohdan olevan kovin jäinen. Kiitin avusta ja tiedosta.

Tunti sitten vanhat tutut sporakiskot jotka on tullut ylitettyä suuntaan sun toiseen päivittäin pari vuotta löys vihdoin uuden yllättävän kulman ja heitti lonkalle liukumaan. Palkintona nätti mustelma, tuubin reunaan mustaa sulanutta mössöä ja tankoteipit vaatinevat pientä huoltoa.

Eilen tuli vedettyä ekat kännipannut fixillä, koskaan.
Pitihän sitä baarimatkalla näyttää kavereille miten tehään erittäin makee skiddaus, vieläpä vähän linkkua oli havaittavissa. Tietysti tämä tyylipuhdas taidonnäyte päättyi nolosti kun tein tuttavuutta erään aidan/ojan kanssa. Kavereita nauratti, itseäni ei tosin hirveesti. Nytten mulla on jäätvän kokoinen mustelma reidessä ja kapula :expressionless:

Niinjoo, talvella tuli pariin otteeseen laskettua jäisiä mäkiä reiden päällä, ei ollutkaan ilmeisen hyvä rengas valinta tollanen sliksi nokian 25mm levee gummi…
Punainen sävy reidessä oli kyllä suht mihekkään näköistä.

Vuoden ekat pannut fixillä! perinteisesti liikennevaloissa seisoessa ei sitten tuulenpuuskan yllättäessä se kenkä irronnukkaan polkimesta ja tyylikkäästi kylellee. Onneksi ei yleisöä ollu kovinkaan ja pystyin vähin äänin poistumaan paikalta. tämmöset pikkupannut kuuluu sen kerran kesässä ottaa! pyörälle ei vaurioita mutta miehellä pari naarmua kyynärpäässä.

Mä teen noita yleensä nakkikiskalla öiseen aikaan. Viime vuonna jopa kerran selvinpäin.

Noniin, pikkuhiljaa alkaa flunssa parantua ja pääsee taas liikenteeseen. Tänään ajattelin mennä velolle muutaman kevyen pyörähdykset tekemään.

Pasilassa on siinä Kumpulantiellä jotain uusia raitiovaunukiskoja. Yleensä kiinnitä huomiota niihin, koska viime kesänä kellähdin märkien kiskojen takia. Nyt kun Viistossa ylitin kiskoja horjahdin ekan kiskon kohdalla vähän, jolloin toinen jalka lähti häkistä pois. En siinä pystyny eturenkaan kulmaa kääntämään mitenkään riittävästi, joten tokan kiskon kohdalla eturengas pyöri sielä pohjalla pari metriä ja kupperiskeikkaa mentiin.

Kypärä (ei pää!) halki ja pari naarmua. Päätä jomottaa vieläkin vähäsen, vaik tapahtuneesta on jo monta tuntia. Kotoa lähdin muuten aluksi ilman kypärää, mut porraskäytävän alakerroksessa muistin, et velollahan pitää se kypärä olla mukana.

Kävin ostamassa uuden kypärän ja tällin jäljiltä olo oli jo helpottanu, joten päätin sinne velolle kuitenkin mennä. Viimeksi olin lukkopolkimilla ja tällä kertaa samalla pyörällä, mut häkeillä. Jokainen varmaan arvaa, mitä seuraa… Eka kaarre, tosi hitaasti oli tarkoitus aloitella ja poljin raapaisee radan pintaa. Rupesin siinä sit ihmettelemään, et kuinka lähellä se poljin tosiaan on ja pari poljinkierrosta myöhemmin potkas takapyörän alta ja liu’uin kusiränniin. Heheh… no mut se ei ainakaa ollu yhtään niin pelottavaa ku olin luullu sen olevan.

Noni… kuukausi sit taklas volvo ja nyt väistin jalankulkijaa. Onneks osumaa tuli eri puolelle. Vasen kylki on ihottumalla ja vasen kyynärpää oikein kunnolla ruvella. Kypärä meni katki, mutta onneks uudet vanteet (jep, eka testilenkki) ja filo säily ehjänä.

Sisu - 17 hours ago » Noni... kuukausi sit taklas volvo ja nyt väistin jalankulkijaa. Onneks osumaa tuli eri puolelle. Vasen kylki on ihottumalla ja vasen kyynärpää oikein kunnolla ruvella. Kypärä meni katki, mutta onneks uudet vanteet (jep, eka testilenkki) ja filo säily ehjänä.
Lekuri otti aamulla kyynärpään vekin uudestaan auki ja kuudella tikillä kiinni... nyt ei tarvi sitten vähään aikaan ajaa.

Eilen iltasella toista päivää fiksillä ajelua ja siinä skidailua treenatessa (onpa muuten ihan helvetin vaikeaa) nollavauhdista klossit kiinni kaverin takapihalla maahan.

Satula ja polvi otti osumaa, muttei pahasti kumpikaan.

Oon koko regatan ajan ajellu täällä hangon keskustassa, kaikkien päihtyneiden ihmisten seassa, ja eilen sitten kolahti ja kovaa.
Tulin perus matkavauhtia (+20kmh) risteykseen josta ei nähnyt sivuille juuri mitään. kurvaan risteykseen niin eiköhän joku juuri naimisiin menossa oleva pariskunta aja meikän kaistaa väärään suuntaan. Ajoin rouvan kylkeen ja tein siistin ukemin pyörän kera keskellä risteystä. Voi vittu mitä taleja, tietenki mulle oltiin vihasia koska mähän ajoin “liian kovaa”. Mulla oli vähän erimielisyyksiä virkavallan kanssa mutta loppu hyvin kaikki hyvin. ATM päässä pari kohtalaista vekkiä, polvessa muutama ja kädessä löytyy kans.

e: tupla, vahinko.

matu187 - 2 hours ago » Oon koko regatan ajan ajellu täällä hangon keskustassa, kaikkien päihtyneiden ihmisten seassa, ja eilen sitten kolahti ja kovaa. Tulin perus matkavauhtia (+20kmh) risteykseen josta ei nähnyt sivuille juuri mitään. kurvaan risteykseen niin eiköhän joku juuri naimisiin menossa oleva pariskunta aja meikän kaistaa väärään suuntaan. Ajoin rouvan kylkeen ja tein siistin ukemin pyörän kera keskellä risteystä. Voi vittu mitä taleja, tietenki mulle oltiin vihasia koska mähän ajoin "liian kovaa". Mulla oli vähän [b]erimielisyyksiä virkavallan kanssa[/b] mutta loppu hyvin kaikki hyvin. ATM päässä pari kohtalaista vekkiä, polvessa muutama ja kädessä löytyy kans.
Kauniston kanssa itsekin pariin otteeseen jauhaneena. Hangon liikennekulttuuri on muutenkin aika olematonta, yks perhanan tieliikenteen villi länsi.

t. nimim. “Ankkurikadulla 18 vuotta”

Nosto.

Ajelin Hämeentietä ylöspäin sporakiskoja pitkin ja onnistuin leikkaamaan autojen sekaan just ennen kurvia. Käännyin siten ihan suuntamerkkiä näyttäen Vilhonvuorenkujalle… tai siis yritin. Märällä kadulla olleet syksyn keltaiset lehdet oli eri mieltä reittivalinnnastani. Lehtien mielestä minun piti jatkaa suoraan ja ilmeisesti renkaat oli samaa mieltä. Niinpä minä ja runko suunnattiin oikeaan, kohti vilhonvuorta, kun kumit puolestaan jatkoivat suoraan. Putosin siis oikealle kyljelleni ja luisuin maassa pari metriä. Onneksi yksikään perässä tulleista autoista ei kääntynyt samaan suuntaan, enkä kaatunut vielä hämeentiellä.

Vasen kämmen on arka ja polvi aukesi pikkasen. Ainoa näkyvä vaurio pyörässä oli jarrun ripustimen vääntyminen (vai mikä se onkaan se ohjainlaakerin kierteisiin laitettava koukku, jonka avulla jarruvaijeri pysyy paikoillaan). En tosin ymmärrä, että mihin se osui, että pääsi vääntymään.

Tulikin mieleen, että nyt voi sanoa julkkisten tapaan, että keltainen lehdistö on todella satuttanut minua.

Aika tasan viikko sitten tuli kaaduttua ensimmäistä kertaa fiksin kanssa.
Risteykseen tullessa skidstopin jälkeen oli tarkoitus jäädä tyylikkäästi trackstandiin, mutta polkimet jäivät hiukan väärään asentoon ja sivutuultakin oli… mäts.
Polveen pikku reikä mutta lähinnä vaan nauratti oma pelleily.

Heitin sit kyljelleen. Ekat lipat fiksillä, vaik ajanu jo reilun vuoden ympärivuotisesti. Vasen kyynerpää ja polvi ottivat hittiä, onneks ei vauhtia ollu paljookaan. Tiesin kyllä, et on ihan hiton liukasta, mut vaistomaisesti hipaisin etujarrua rotvallin väistön jälkeen. Ja se oli sit menoa…
Se vaan fituttaa et tuli joku 5 ihan pikkupikkukivien tekemää reikää juuri ostamani goretex-takin hihaan :frowning: