P: Tunturi Equillar 400 levareilla

Eiks Pacessa oo ns. irtoruoto kiinni kruunussa ruuveilla? Vai onko se joku muun mallinen keula? Siinä tapauksessahan se on helppo vaihtaa

Oliski ruuveilla niin en täällä kyselis mutta se on prässätty sinne. Vuotahha ku etin kuvan internetistä.

edit. Onhan tänne palstalle siis kyllä raportoitu aluruodon jatkamisia muistaakseni muutamankin kerran mutta en oo ny jaksanu vielä ettiä että kuka ja millon ja miten kävi.

edit2. Tässä just samanlainen ekan sukupolven hiilari-Pace. Kuva kopyright joku saksalainen luukku-ukko:

Jalat old school hiilariputkea, jalkojen alaosat maalattua magnesiumia mutta heittäsin että kruunu on kyllä iha alumiinia.

Ajelin läpi urbaanin miljöön hiki päässä lounastamaan Hilkka-tädin luokse.

Ei mitään pidempiä keuloja tähän. Just hyvä näin. Fillari etenee hiton hyvin ja vauhdikkaasti. Ohjaus oli oikein ennustettava ja kaikin puolin tuntuma muutenki jees ja luottamusta herättävä.

Hämmästyttävän rullaavat noi Paselat! Jotenki yllätyin. Rupesin kelailemaan että onkohan sitä asiaa vierintävastus-mitattu että kuinka paljon upouusi pehmoinen ja tehdastahmainen rengas on vierivämpi kuin sama rengas myöhemmin kuivahtaneena ja jäykistyneenä.

Onko pistosuojatut?

Mä en tiedä! Ehkä joku tietää.

ProTite lukee kyljessä ja painot on 470g ja 476g.

42-584 siis koko.

Edit. Panaracerin sivuilta kävin kattomassa ja kyllä sanovat että ProTite on siis tuotenimi jollekin pistosuojauskerrokselle. Valmistaja lupaa 480g per rengas että eivät ainakaan oo ylipainosia.

On mitattu

Pari-kolme wattia kasvaa kontsujen vierintävastus, mutta huomaako ihminen? Ilmeisesti huomaa? Paselasta vastaavaa testiä ei ollut (perusmuotoinen testi sen sijaan löytyy).

1 Like

Ton testin mä muistin mutta tossa mun mielestä testattiin tavallaan kuluneen renkaan eroa suhteessa uuteen ja suhteellisen ”lyhyellä” aikavälillä (tossa GP4000:ssa esim. ero kaks vuotta). Mulla oli mielessä semmonen niinku uunituoreen megapehmoisen renkaan ja sitte 10—15 vuotta varaston perukoilla ties minkä pakkasten ja kuumuuksien riepoteltavana olleen ja selkeästi ankeammaksi menneen renkaan vertailua. Ei muuten mutta semmosilla vanhoilla paskoilla mä yleensä oon tottunu ajelemaan.

Nää Paselat on ekat paketista otetut renkaani piiitkään pitkään aikaan.

Mutta juu. Jos tosta ny voi sitte ekstrapoloida muihin merkkeihin niin huojentavaa tietää ettei renkulit ainakaan merkittävästi huonone parissa vuodessa.

tuleeko rautaiset lokarit? tulispa

vaikka en osaakaan kuvitella juuri itseäni tuohon pyörän päälle niin tämä tieto ilahduttaa! :blush: :+1:

Lisää setbackiä pitää saada. Kirkkaana löytyy varastosta VO Grand Cru mutta tahdon mustan. Mulla oli sama tolppa mustana (ja Holdsworth-brändättynä) mutta myin sen pois. Virhe. Ei koskaan pitäis myydä mitään. Mustan värinen Eastonin EC70 on myös olemassa mutta olen höveliyksissäni laittanu sen kiinni lapselle lahjoitettuun fillariin joten sen poisrepiminen ei oikein tulee kyseeseen.

Ostoilmokaan ei tuottanu tulosta joten päätin sitte hommata maailmalta tällaisen VO Grand Crun esivanhemman (kuvat ei omia):


Jos pitäis veikata niin sanosin että eiköhä tuo oo samasta tehtaasta ku mistä se VO tulloo. Pientä eroa tossa mutkan etuosassa josta suora putki alkaa kaartua mutta perusratkaisu ja muoto ihan samanlainen.

Tolppa saapui ja on oikeestaan aika hyvin tehdyn oloinen. Printit lähti tulikuumalla kraanavedellä ja ihmesienellä. Tämä vinkki merkittäköön fiksipirkkaan.

Mittailin että ehkä vähä yli 30mm setbackia olis tässä. Eli juu vähän enemmän ku nykysessä Ritcheyssä mutta vähän vähemmän ku VO Grand Crussa. Oh well.

Mutta kaikki meni vituralleen ja viikonloppu pilalle, en päässy asentamaan enkä ajamaan koska olen sössinu pyöräkellarin ja vintin lukkojen avaimet johonki perseeseen.

Caccen byllens!

1 Like

Nonni nyt on tolpasta turhat pätkästy ja laitettu putki pyörään kiinni.

Oli tossa sitte lopulta 10mm enemmän setbackiä ku Ritcheyssä. Nyt on hyvä, tuntuu että perse asettuu siihen missä sen suhteessa keskiöön kuuluuki olla. Elikkäs tarpeeks taakse.

9 Likes

Etutartsi (kiitos, mankkis!) väkerrelty kiinni.

Cantitappien tilalla haarukassa mulla on ollu semmoset alumiiniset peitetulpat joissa ulkona 10mm kierteet. Porasin tulppiin kuusiokoloavaimen kolon keskelle 4mm reiät ja tein reikiin kierteet 5mm:n pulteille. Aisat sitte niillä kiinni. Ihmeellisen jämerä tarakka tämä.

3 Likes