P: Singular Peregrine V1

ununu - 21:32, 2.12.2017 » mun mielestä oli ihan asiallinen kysymys et mikä tästä tekee edelleen haluttavan vuonna 2017 pl. edulliset diilit eioo tarkotus sataa kenenkään paraatin päälle vaan oon siis oikeesti näin kujal et pitää kysyy
Tälle keskustelulle on itse asiassa sopivampi topic [olemassa](https://www.yksivaihde.net/old/26837).

Ai nii ja kiekoistaki on jo puolet valmiina.

Konsta - 20:12, 6.11.2017 »
Konsta - 22:46, 14.10.2017 » Nonnii. Ulkomaankaupan halvat löydöt saapusi: pari Ryde Edge MC1:iä kirkkaina tai no tommosina raw-pintasina. 622 toki, sisäleveys 21mm, 32 reikää ja punnitut painot 316 ja 317g. Hah. Saas nähä mitkä megaletkukiekot noista tulee mutta kyllä aion kasata.
Kyllä se vaan kasautui kiekoksi saakka tuokin ihmevanne. https://preview.ibb.co/b7vEQw/IMG_0039.jpg https://preview.ibb.co/n3t7dG/IMG_0038.jpg Pinnoina Compit ja nipat messinki. Letku vanne kyllä. Leipoessa tuntuu ihan selvästi että joustelee. Ei oo nyt ehkä ihan riittävän kireellä pinnat mutta enpä uskaltanu kiristellä enempää ku rupes pelottamaan että vetopuolen pinnat tulee vanteesta kohta läpi. Kattellaan. Eiköhä nää mun köröttelyjä kestä.
Etunapa samaa sarjaa toki mutta siinä on laakerit sökönä ja haluun vaihtaa ne ennenku rupian kasauspuuhiin. Odottelen tässä Hopen valmistamia 6001-laakerien paikalleenprässäystyökaluja saapuviksi briteistä. Oli kys. putkenpätkät loppu joka kaupasta mutta löysin onneks parin yksityishenkilöltä.

Laita noi middleburnit, aivan älyttömän hienot

Ai hitsi kyllä tähän kivasti mahtuu renkuliakin.



Nimellismitaltaan toi Schwalbe on 50-622. Mitattu leveys tolla vanteella on 48,5mm ja korkeus ~46mm. Luulenpa että lokaritki saa tuonne väliin vielä.

nice

minkäväriseks aiot vetää rungon?

Eka meinasin semmosta tumman metallista sinertävän vihreetä mut sit päätin että jälleenmyyntiarvo siinä vaan turhaan laskee. Tässähän rupeaa olemaan vähän niinku semmosia museaalisia arvoja jo läsnä.

Älä maalaa, tai jos maalaat, niin punaiseksi.
Tykkään tästä rungosta edelleen.

Älä tosiaan maalaa. Älä missään nimessä!

T: Toisten omaisuudesta päättäjä

Hyvältä näyttää, kirkkaat putkiosat sopii tähän oikein kivasti. XL-kokoiseen v1:een ainakin mahtui Suomi Tyresin 54-622 W240-nastarengas pyörimään, mutta pyörä oli musta kivempi ajaa vähän kapeammilla renkailla.

onks se ratas, spider vai kampi mikä kopsahtaa chainstayhin? rattaalle/spiderille saa pelivaraa ainakin jotain millejä kun siirtää ebb:n etuasentoon. aika leveeltä näyttää chainstayt kyllä. oma veikkaus: spider.

Tästähän on tulossa aivan elegantti_pappis. Toki noilla keskipalolaisen kurbeleilla saisi semmosta retrodystooppista vibaa tähän kyllä.

Palaillakseni tuohon ebay-myyjän kokosekoiluun niin Peregrinestä liikkui internetissä joskus virheellinen geotaulukko/kuva, jossa suurinta runkokokoa eli 59-senttistä nimitettiin Largeksi, 56-senttistä Mediumiksi jne. hiffaatte kyllä. Siinä samassa kuvassa oli etuhaarukan a-c:ksi ilmoitettu se 405mm, johon itsekin epähuomiossa jossain toisessa langassa viittasin. Tuosta saattaa siis johtua se että sulle myytiin ällää ämmänä.

Hyvin pelastettu toi Philin EBB. Sehän on useamman sadan dollarin palikka (jos noita edes saa mistään). Tota ei todellakaan tarvitse kiristää mihinkään kilarimomenttiin. Ei oo ikinä pyörähtänyt eikä nitissyt.

Mitkä lokarit tulossa? Herraskaiseen menoon toki joku jämäkkä kirkas vasaroitu kouru olis tyylillisesti sopiva. Jos kevyempää looksia haet niin esim 65mm curanat menee vielä nätisti ainakin 53mm nappulakumilla mut jos laitat vaikka jotkut gilleksen kunnon pokatut peltiankkurit niin saattaa jäädä kuraclierenssi sivuilla aika naftiksi. No ei vielä ehkä noilla hoikilla furyfredeillä mutta isommilla lihanneksilla…

vallengrach - 15:42, 3.12.2017 » Tuosta saattaa siis johtua se että sulle myytiin ällää ämmänä
Eikäkö mulleha myytiin ämmää ässänä!

Lokareina jatkaa varmastikki noi mukana seuranneet Gilles Berthoudin rosteriset. Luulen et ne on 60-milliset.

Osavalintasi ovat aivan toisia kuin mitä olisin itse laittanut, mutta huikeaa top line unique premium artesaanimenoa täällä. Olen kyllä hiukan kateellinen, ettei itselläni ole a) makua b) Konsta-dogen sourssauskuonoa c) paalua d) Singular Peregrine polkupyörää mutta oikein hyvää jatkoa projektin parissa!

Tiedän että maalaat tämän vaalean mintunvihreäksi niin rohkenen ehdottaa tarra dekaaleseja vinolla kauno kirjoituksella KONSTANSE WOLVERIVENDELL.

Eipä sitten muuta kuin pro fistiä ja Marillion käsi tervehdystä jos joskus “Hesan” kaduilla törmätään!

Tuosta V1 vs. V2 kampien sopivuudesta on jonkin verran jauhettu internetin perukoissa, sieltä saanee lisää vinkkiä mikä mahtuu mihinkin. Tietysti kokeilemallahan se selviää, kun on vaihtoehdot jo selvillä. Singularin Sam myös vastailee kyselyihin aktiivisesti.

Peregrine oikein hyvä runko, full support.

jos konstalla olis metrejä joustava kuitutäpäriraami kasauksessa, niin kepiää ja hopiaista tulis paloiksi.

Tähän pyörään tulee hyvät ja yksinkertaiselle mielelleni sopivat vaijerivetoiset jarrut.

BB7 S Roadit joihin joku (en minä) on vaihtanu SL-versiosta titaanipultit.

Ja Paulia tietty pitää vähän olla.

Noi paulin kahvat <3
Jos vapaarattaistaisin mashin, olis mun valinta kyl minimotot ja paulin yhteensopivat kahvat. Ah, jotain ihanaa vaan noissa on.

Hyvä rojekti!

Ooh, mustat BB7:t on kyllä kovat. Uuh aah.

tmar - 15:35, 3.12.2017 » onks se ratas, spider vai kampi mikä kopsahtaa chainstayhin? rattaalle/spiderille saa pelivaraa ainakin jotain millejä kun siirtää ebb:n etuasentoon. aika leveeltä näyttää chainstayt kyllä. oma veikkaus: [u]spider[/u].
Jahas no niin elikkä 122mm JIS ja 175mm Campat. Kammen kärki ottaa kiinni. 144mm spiderille jää runsaasti tilaa kyllä mutta se ei paljoo lohduta.