P: Mixte-Coronado

Niitä jarrun uppomuttereita on kaiken mittaisia, kuten on eripaksuisia haarukan kruunujakin. Yrittäisin ehkä ensimmäisenä etsiä intternetistä tuohon sopivan kiinnikkeen. Toki on mainittava, että edellä esitettyyn tee-se-itse-mielessä toteutettuun käytännönläheiseen ongelmanratkaisuun suhtaudun hyvin myönteisesti!

Voi olla, että näkisin tuossa tapauksessa vielä helpommaksi koota kiinnitys siten, että “sahatun mutterin” tilalla olisi tavallinen m6-jatkomutterisopivaan mittaan lyhennettynä. Toki erityisen taitava tekijähenkilö sorvaisi kai kädenkäänteessä kyseisenlaisen kantikkaan jatkomutterin ihan virallisen muotoiseksi uppomutteriksi.

mulla ois sulle ihkauusi taka-akseli jos jaksat hakea treelta asti

Sopivasti äitienpäiväksi(/nä) valmistui puolisolle ensimmäinen ajokelpoinen versio. Hyödynsin oikeastaan joka kohdassa palstalaisten osia, vinkkejä tai sekä että, eli kiitos kaikille!

Vielä puuttuu etutarakka/kori, ketjunsuojus ja ketjunkiristin, mutta aika lailla kokonaisuus jo hahmottuu. Eniten ilahduttaa R559:t, joiden jarrutusteho on ihan eri planeetalta orkkis-Weinmanneihin verrattuna.

Tästä siis lähdettiin:

Tämänhetkinen tilanne:




http://viisaampi.fi/random/coronado/_AE.jpg
http://viisaampi.fi/random/coronado/_AF.jpg

Pitkästä aikaa Coronado-kuulumisia (ja ihmettelyä).

Sitten viime näkemän on tainnut ilmaantua Pashleyn etukori eikä juuri muuta.

Tänään testailin vastakiillottamani ketjusuojan kanssa, ja tulos näyttää… oudolta. Kohdistin suojan niin, että sen kaaren kuviteltu keskipiste olisi sama kuin rattaan, mutta se näyttää todella isolta ja rohjolta noin.

Onkohan tuo suoja

  1. tarkoitettu jollekin jättirieskalle (tämänhetkinenkin kun on 42-piikkinen),
  2. tarkoitus tuoda paljon lähemmäs ketjua kaarten muodoista välittämättä vai
  3. juuri kuten kuuluukin ja vika vaan mun silmässä?

Kohdistus on ihan oikea mutta rattaat on liian pienet (tai no ainaki eturatas on) eli vastaus on 1.

e. Mutta ei toi mun silmään pahalta näytä eli ehkä vastaus on sittenki 3.