P: merkkarin jydi

tldr tästä

What this means in the real world:

  • Rim width doesn’t matter for supple tires. You can run our widest Rene Herse tires on relatively narrow rims – or on wide rims. There will be little or no discernible difference in how the tires feel and corner.
  • Don’t use a rim that is too wide for your tires. Refer to the ETRTO chart (above) for guidance.
  • Using the tire sidewalls to hold up the rider results in a regressive spring rate. This can result in the tire collapsing suddenly.

Eli toisin ku otsikossa sanotaan, myyttiä ei varsinaisesti olla murrettu, enkä tiedä onko se oikeastaan edes myytti

1 Like

joo kiitos summaruumista, olin reipas ja luin koko jutun itse!

sitä etrto taulukkoa kun katselin siinä niin periaatteessa toi 19mm pitäis niinku nipin napin riittää viä meikälle. varsinki ku mun tekniset vetämiset on työmatka suomen talvessa.

ehkä mä sivutoimisesti kattelen sitte jotain vain vähän leveempiä kehiä joissa vannejarruominaisuus on. tyylii 20-21mm tjsp. emt

6 posts were merged into an existing topic: Rengasarvostelut

juuh noh en hommaa uusia kehiä kun kumi noilla nykyisillä pysyy toistaiseksi ongelmitta

19 mm sisäleveys oli ongelma 1–1.5 barin paineilla ja 2.35” renkailla maastoajossa.

Yhtään isommilla paineilla zero problems.

Sen takia mullakin oli Jydissä 19-milliset. Olishan ne leveämmätkin voinu olla mutta vannejarrullisten löytyminen olis ollu hankalaa ja kun ne yhdet toimi ni suotta vaihtamaan.

Eikä mitään kuitukeulajuttuja tällaiseen pyörään. Mitä täällä oikein mietitään! :smiley:

3 Likes

nii et jos olis joutunu levyjarruihin meneen nii sit tulis kyä kuitunen haarukkaki sitä vaa. oon jydiäiä rystystatskassaki lukee idgaf

1 Like

Menkää johonki rengastobaan haluisin vaan nähä JYDIN MAXED OUT KUMEILLA

3 Likes

nosiis… puukotin itteeni käteen tänään töissä niin en ajellu jydillä kotiin vaan kävin ottaan pari tikkiä eli vielä ei saanu sitä kuvaa. mut siis mietin mikä siinä jydissä niin miellyttää nii täähän se olis niinku vibes:

“jos fillarisi olisi…” mut jydin kans, toisin kuin fu manchun, ei haittaa et jydi on niin jydiä.

6 Likes

Fu manchu kyl sangen hyvää pyäräilymusaa

3:16

no hitto ja pentagramia siihen perään mikäs siinä!

ei ihan maxed out kumit, mut 55mm tai 2.2" driver PRO. aika helmen tuntuiset renkaat, että kiitos vaan pyöräkauppa keskiön väki näistä kun tilasitte!

välitys on nyt kokeilussa 41:16, mutta se on vähän tahmasen tuntunen ajettava niin luulen, että metsästän 2.35" renksuja ja tyyliin 18t takaratasta. se 20t takana ilman painavia nastarenkaita ja talvea oli kyl liian kevyt.

10 Likes

juma!

Nyt on kyllä siisti!!

mitäs toi sanoo… 26.4. oon miettiny välityksiä ja tossa viime lauantaina vai oliko perjantaina eli 23 tai 24.6. sain sitten aikaseks vaihtaa 18t takarattaan jonka olin saanu mukavalta ja muutenkin hienolta ihmiseltä nimim. @Villesika 22.5.2023.

välitys on nyt siis 41/18, kaks puolisena skidaajana mulla on 36 kohtaa millä skidata ja etenen per revolution suunnilleen 5m; lepposalla 70rpm pyörittelyllä pääsee vähän päälle 20km/h.

oon siis ajanu vigorässillä aika paljon tässä. patikoin männä viikolla vasemman polveni vähän kipeeksi niin totesin et tehääs sellanen spin2win temppu ja ajellaan hetki jydillä taas.

mä vannon ei helkkari se on kyllä hieno ja upee fillari!

kävin mä erään klunkkerbaarin kans ostoskelemassa ja koska siinä tuli käpälät aika taakse niin stemmi sitten piteni 80mm->100mm ja koska siinä on aika paljon enemmän riseä nii stemmi sojottelee sen muutaman asteen alas päin. jarrujen biuhakin riittää just ja nipin napin.

tuntuu erittäin jeppikseltä sendailla rotvallirreunoilta ja pienistä streethyppyreistä tiäksää.

kysymys: mitä tolle velo orangen mustalle klunkkerbaarille vois tehdä? tai niinku hiekkapuhaltaa maalit pois ja kokeilla saada vaikka räädi joku ruostuminen alulleen ja sit lakka päälle tai jotain? ideoita? vai rässinkö sen vaan naarmuille ja tätsit?

9 Likes

tuli jotain juttuja mieleen, pistän koodia kohta :sunglasses: