P: merkkarin jydi

Korjasin.

2 Likes

kui sä tommottis pinkei ehottelet?

No ei ny kaikkei, mut navat ja ohjuslaakeri ja tolpan panta.

joooooo! tolpan panta olis kyä aika boss mut tossa on se kiristys satulaputkessa nii vaikuttaaks se paljon?

e: ps mulla on jo kauheet katumukset mustasta satulatolpasta ku aloin miettiin että miksei se ole valkone. perusteluna samat ku lumikolla oli ohjainlaakerille.

Maalit pois ja kiillota panta. Sitte toimii mustakin tolppa.

mietinnän ääniä

Tarviit. Ei pelkkää bläkkistä jaksa kukaan.

1 Like

oon nyt ajellu tolla ja se on ihan OK ajokunnossa, kun ajaessa ei mikään paikka oo tullu kipeeks. ai vitti fixed bliss löllötelly meneen 41/20 välityksellä.

käyttäjän @NKOTB ehdotus oli nii hyvä, että oli ihan pakko pystyä se toteuttaan ja kun töissä löyty sellanen paineilmalla toimiva pyssy mikä tösäyttää valkosta jauhoo niin avot. hommiin.

tää jydi ja sillä ajelu on niinku muuttanu mua henkisesti jotenki. tai se ja varmaan sam pilgrimin youtubehabitus. mut siis ennen olin erilainen ja nykyään monnyn flexfittiä ei kyl kiristä paljon mikään.

no siinä pyssykässähän ei siis ollut jauhoo juuri ollenkaan, mutta sen verran, että sillä suurpiirteisesti putsas maalin pois tolleen niinku kuvasta näkyy. ihan hyvä se on, jydimies ei pelkää.

ei silleen töiden päälle jaksanu alkaa mitään monia kerroksia nysvään kun listotuskone oli vittuillu koko päivän ja nälkäkin vaivaa. tököttiä metalliin ja ai se lähtee valuun? no mennään sillä. laitetaan paljon tököttiä joka kohtaan niin valuu sitten kunnolla. ei sillä ammuta. sillä sendataan.

no tosiaan tähän päätän sit toistaseks projurapsan, kun tossa on nyt aikalailla ne asiat mitä pitikin muuttua ja kyllähän se alkaa ihan omalta fillarilta tuntua. sai sen ohjainlaakerin vaihtaa ja mitä näitä nyt oli.

muutamassa pinnassa on teipin palat ku ne on vähän löysällä mut ei täs mikää hätä oo hyvin se rullaa.

mitähän tässä viä talven aikana keksis jotain jännää tolle / ton kanssa?

kiitos kun luit (:

10 Likes

Ja vielä Maguran etujarru! Kova!

no oon tässä miettiny koittaa muuttaa ton stemmin värin mustasta kirkkaaksi eli varmaankin kun siirryn vigorässiin niin tosta stemmi kodinputkimieheen ja kiillotteleen?

pistin tohon nyt sen kongan 16t rattaan minkä viimeistelin ja ajelen sitä sitten 41/16 välityksellä mikä on siä mun makuun hieman raskaan päädyssä kyä mut emt one simply doesn’t ride jyd, jyd rides you tjsp lol

laitoin siihen myös nastattomat renkaat kiinni ja ajattelin, että kauniin ilman osuessa kotimatkalle niin pysähdyn harmaan seinän kohdalla ottamassa kuvan.

ei täs ny voi oikein muuta sanoo ku post counttii nostaa

e. ainiin siis ja oikeestaan sen tärkeimmän unohdin haha. tollo.

eli haluaisin kasata tohon erilaiset kiekot, sellaset jotka sopis paremmin 29er kumeille. noi on kyllä pysyny kehällä jne ei tunnu oudolta ajaa, mutta siis koska sheldonin intter netin sivuilla oli taulukko, että mun 50mm+ kumien tarpeisiin kehän sisäleveys sais olla tyyliin 23-25mm. nyt on 19mm.

nii sellaset kehät haluaisin ja niihin speksata sitten fixie renkaat. ja ehkä ei tota 6bolttia vaan kierrettävällä rattaalla. ja siis kun sanon että haluaisin sellaset speksata niin käytännössä haluaisin teidän speksaavan niitä mulle ainakin alkuun koska mulla ei ole hajuakaan mitä edes kattelisin.

mieluummin varmaan vannejarrukehiä kuitenkin; jos tulis levyjarru eteen niin sit joutuisin hommaan myös uuden haarukan ja se tulis sit oleen kuitunen ja mää miettisin et miten työmatkoihin voi mennä näin hitokseen rahaa xD

paitti novatecin navat jos niillä on jotain mikä sopii tonne jydikkään. mutta siis mitään en ole miettiny enkä päättäny ja jos sää, parahin lukija, oot mieltä että jokin osa olis hyvä niin olkaa hyvä ja sanoittakaa itsenne.

5 Likes

Stemmistä: juurikin noin ja Autosolilla hinkkailet rätillä tai jos sattuu olemaan porakoneeseen kiinnitettävä kiillotuslaikka niin sillä niin kauan kuin näkyy oma naama tms.

Kehistä: joku mulle ehdotti tätä Neumannia, mutta toim. huom. max 3 bar: NEWMEN Evolution X.A.25 Vanne 29", musta/harmaa netistä | bikester.fi

Kyllähän Novatecilta saa fixie napaa sekä korkea- että matalalaippaisena niin ihan vaan sitä mikä miellyttää enemmän.

1 Like

kiitos (:

Ai niin paitsi että pitääkö olla kehissä vannejarru mahdollisuus?

niinno, tää on vähän tällästä, että jos lähden tohon levyjarruhommaan niin sit kyl hankin myös kuitusen haarukan kun niitä tuolta toisesta topsulista jo kattelin talvella. exotic tai joku tollanen se kuitufirma.

mut varmaan parempi olis vannejarru silti. tajuan niitä paljon paremmin. paitti tota maguraa joka lähtee kyl ehkä viä meneen kans : D

edailen tän jarruseikan tonne ylempään postaukseen koska luulen, että et tuu oleen ainut joka miettii tällästä!

Joo toi yli 19mm voi olla vähän haastava. Ei tuu heti mieleen muuta kuin toi 23mm Crust

Sun Ringlen Rhyno Lite 29 ois ihan käypä lähtökohta eikä vissiin vielä ihan tautisen painava. Voi tosin olla vähän kiven alla.
Ryden kehiä saa taas aika hyvin, niistä esim. Big Bull (kelaa miten härkänen!!) vois olla aika sopiva 25mm sisäleveydellään. Painoa on tosin jo 744g valmistajan mukaan ETRTO 622mm koossa mutta jos puolen kilon 19mm sisäleveyden kehä ei oo tarpeeks niin ei oo tarpeeks (omasta mielestä ihan tarpeeks).

ymmärsinkö siis että se (19mm sisäleveys) on sun mielestä ihan tarpeeks ja ok, varsinkin kun ei mulla oo ollu problemos?

Tai sitten Velocity Cliffhanger. Saa tubeleksenkin samaan syssyyn. Vaikeahko löytää, tosin.

Myös eräs Heinonen samaa mieltä. Ihan hyvät noi nykyiset on varmaan jos ei mitään teknistä maastoajoa harrasta.

jaahas katotaas mitä se heinone höpöttää!

näyttäs siltä että tulee halvaks ku konsultoi yhteisöä (:

1 Like