P: merkkarin jydi

salutee vaan kaikille tasapuolisesti!

en tiä muistatteko tai tiesittekö, mut pari talvee ajoin tolla sexycx ja tulin aatoksiin että haluaisin isompaa rengasta ja siten kokeilla onko kuskissa vai fillarissa vikaa, kun joinakin talvisina aamuina auraamattomilla pyöräteillä oli ikävä mennä.

merkkarille tätä asiaa voivottelin tänä keväänä ja ei kuulu mulle mut jydiä tarjottiin että osta pois ja kevät/kesällä olin et emmä saatana tiä emmää varmaan, mut sit ku täs syksyn kuluessa jotain täpärimaastureita kattelin ku remy metaillerin youtubea on tullu ny selailtua ye buddy huudahduksista hurmioituneena ja hetken olin et hitto säästöt sileeks, mut sit olin et yhhh liikaa vaihteita nii hattu kädessä pistin lepakkopuhelimella koodia merkkarille et ye buddy tehääks kaupat. no se myi ja ei muuta ku sendailemisiin.

jydiä hakiessa toin oman ohjainkannattimen ja -tangon mukanani ja hätäpäissäni tilasin 20t 6bolt fixierattaan ku sillä oli siinä vapaarataspäristin kiinni, nii ajelin sit ostelutilanteesta pois jydillä jossa oli kiintee 38/20 välitys ja se oli kyl… tai niinku siis nauratti ajaa sillä ku oli kesän painellu 47/17 väleillä. rengaskokokin kasvo öbaut 100% ja hauskaa oli.

no mut siis vaikka oonkin mieltä että spin 2 win nii joku roti! koska säästötililtä ei lähteny hiilikuiturunkosen täpäri maastohärvelin verran rahaa niin vetäsin sitten ostohousut jalkaan ja tilailin pari osaa (enemmän ku kaks). siitä kattokaas tulee mun talvifillari. 2kpl schwalbe ice spiker pro koossa 57-622 meni ekana ostoskoriin että pääsee sisäänajamaan.

sit tuli käytyä monta kauppaa läpi ja ostoskoriin pääty lopulta stronglightin 41t bemäksi eturatas. ajelen sitten 41/20 välityksellä joka on viimetalvisiin 43/20 väleihin ei paljon kevyempi mut Fixed Gear Calculator - Ratio & Skid Patch for all! sanoo että ratio nipin napin yli kakkosen nii kelpaa mulle. tää eturatashomma on muuten tossa jydissä erikoinen, kun all city ilmottaa et 36t olis isoin mut nyt ku toi 41t on paikallaan niin mahtus siihen isompikin. minkäs teet shrug

sit tosiaan tua merkkarin omassa topsussa joku kommentoi et bold statement se satulatolppa nii se meni vaihtoon kun se ei ihan kunnolla pitäny asentoo (mahdollisesti käyttäjävirhe) nii musta ritchey comp 2bolt siihen tuli tilalle. saa kahdella ruuvilla jakkaran kiinni nyt ton yhden sijaan jos se kulma pitäis paremmin.

no siinä samalla velobian nettikauppareissulla ostoskoriin meni viä truvativ hussefelt comp 700mm riser ohjaustanko ja sit koska mua alusta asti hämäs se valkonen ohjainlaakeri nii ostoskoriin myös metallin värinen ritchey nii saa sen siihen tilalle. ajatukseni oli et se metallin värinen all city vaakuna siinä emäputkessa on sit ympäröity metallinvärisellä laakerilla. jaa-a en tiä, mut kokeillaan.

tässä kirjotellessa onkin suomen tampereessa satanut jo lunta jonkin verran niin huomenna pääsen sitten kokeilemaan ekoja hankia ja nietoksia. varmaan ihan helmee touhua se ajelu tulee oleen. otetaan vaikka kakkospostausta varten sitten kuva kun on noi kaikki osat vaihdettu jne.

kiitos kun luit (:

23 Likes

Ei muuta kuin mukavaa ja lumista talvea!

Ihanaa, mutta toivon parempia kuvia ja/tai Sillanpää-pyyhettä tmv. mukaan kuviin. :grin:

Otetaas seurantaan potentiaalisesti legendaarinen lanka.

Ai jaksanu lukea kun on niin pirun raskasta luettavaa tommosen kirjotusasun vuoks.

4 Likes

kiitos (:

hommaan kyllä jonkun kamerallisen kaverin sitten kun noi osat on paikallaan! pyyheasioihin en kommentoi.

tuskin tulee, mutta kiitos (:

sellaset puolivillaset pahottelut voin esittää, mut tiedoksi, että mun sydämeni ei oo kokonaan siinä mukana. onks kirjotusvirheet se isoin ongelma vai huonosti jaetut kappaleet? mikä on raskasta?

1 Like

Joo itekkään en ihan päässyt kiinni mikä mätti. Mukavaa luettavaa, hyvin pääsi kärryille millasia fiiliksiä sulla oli.

1 Like

Ei vittu merkkari mitä sä oot tehny

2 Likes

Sun tekstin lukeminen on raskasta, koska lauseet on hiton pitkiä, ei oo pilkkuja eikä isoja alkukirjaimia ja just ne lauserakenteet. Mut sun lanka.

4 Likes

Haluaisin valittaa kuvien vähäisestä määrästä. Toivottavasti asiaan tulee muutos nopeasti.

1 Like

iha reiluu, kiitos palautteesta (:

haluaisin puolestani kiittää tajunnanvirtamaisesta kirjoitusasusta, joten: kiitos!! plus jydit hyviä!

4 Likes

Jos tulee Jydilankaa lukemaan, pitää varautua kaikenlaiseen. Niin se ton fillarin kanssakin oli. Liiallinen selkeys ei välitä muille pyörän luonnetta.

Sori siitä valkoisesta ohjainlaakerista. Musta se sopi takahaarukan väriin ja valmistajan logoon rungon kyljessä hyvin. Laadukas laakeri noin muuten, toivottavasti päätyy käyttöön muualla.

8 Likes

Onks lumikon jydi siis merkkarin jydi eli siis tiikeripaitaukkelin jydi? Onks näitä enemmän ku yks Suomessa?

Merkkari osti ensin liian pienen (M) ja se jatkoi eteenpäin. Mun hankkimani L-kokoinen päätyi viime vuonna Merkkarille ja ymmärtääkseni se on tämä.

älä suotta oo ollenkaan pahoillas! arvelinkin hiffanneeni kyllä mikä siinä oli ajatuksena, mutta ite aattelin tota mitä tuolla yllä ilmaisinkin. harmi sinänsä, että eihän ne metallin väritkään aivan 1:1 oo toki, että niinkun aikasemmin sanoin niin jaa-a en tiä, mut kokeillaan.

se lausutaan itseasiassa “tampereen räädein jäbä” ;D mut sano nuubi vaan (:

Oonki nähny Lumikon muussaamassa Jydillä Metsälän huudeilla alkuvuodesta 2015.

se o just näin

Aikaa ennen avioliittoa, kahta lasta, telkkaria, luottokorttia, omistusasuntoa sekä autoa. Fillareita tais olla kymmenen ja silti piti n+Jyd koska cool bike. Oli se ihan käytössäkin sit, tässä kuljetetaan äitiyspakkausta esikoisen johdosta.

12 Likes

ei hittolainen tarttenko mää sittenki kirkkaita osia!?!?