P: Matonoranssi Rolleri

Kyllä ne Halot kestää. Mulla kans ~95 kg tietämillä ruhon paino, ja aerorageilla vedetty tuhansia kilometrejä ilman ongelmia. Välillä ollut jonkun verran kuormaakin mukana ja alusta vaihtelevaa. Aerorage siis käsittääkseni käytännössä sama kiekko ku aerotrack, mutta hiotulla jarrupinnalla ja liekö vähän matalampi kehä?

Jarrupinta noissa taitaa se selkein eroavaisuus olla.

Mistä toi oletus, että BLB:n rattaat olisi aluminisia? Mulla on ollut pitkin vuosia monta niin kirkkaana kuin mustana ja kaikki on ollut teräisiä eikä muunlaisia tullut koskaan vastaan. Mun mielestä ollut erinomainen hinta/laatusuhde.

Aerotrack-etukiekko on vissiin radiaalipuolattu, Aerorage 3x. Ja onkohan maalattu jarrupinta tosiaan ensin mainitussa, hyvin semmoinenkin on jarrutellut.

2 Likes

No niin, olin jotenkin siinä ajatuksessa, että tilaisin Aeroraget, mutta nuo olivatkin Aerotrackit :joy: Vittu kun voi ihminen tehdä monta virhettä yhden kompliitin kasaamisessa.

Alotuspostauksen excelissä näköjään aerorage. Seuraavasta katoin että tulossa olis aerotrackit. Mutta eipä tuossa suurta vahinkoa ole tapahtunut, kun kyllä sillä trackillakin jarruttelee, plus aika vähän jarruille on kiinteällä ajessa käyttöä edes. Onpahan siistimmän näköinen ja takanavassa fix-fix vs aeroragen fix-free. Fiksikierteelle pistää kyllä vaparin, mutta vaparikierteelle ei kiinteetä. Ainoa miinus oikeestaan mun mielestä tuo radiaalipuolaus, mutta makuasiahan sekin enimmäkseen.

Aloituspostauksen excel-taulukko on ihan puutaheinää suhteessa siihen, millaiset osat tuli loppujen lopuksi tilattua. Voisin nostaa tuon viimeisimmän taulukon esiin aloitusviestiin sekaannusten välttämiseksi.

Varmaan jätän ainakin takajarrun kokonaan asentamatta, niin säilyisi edes se takavanne ruvettomana. Ajattelen tämän auttavan siihen, että kiekot saisi sitten joskus tulevaisuudessa myytyä uudelle omistajalle.

ok.

En siis osaa mutulla sanoa, onko tällä jarrun käytöllä todellisuudessa mitään vaikutusta mihinkään, mutta kunhan pohdiskelin asiaa insinöörin vajavaisella loogisella päättelykyvyllä. @kid_scientifik vastauksesta päätellen ajattelen ja kirjoittelen ihan typeriä.

juu, ei kiintsareihin yleensä takajarrua laiteta.

ja kannattaa speksata aina ajo, ei jälleenmyynti edellä.

2 Likes

Miksipä ei laittais meiliä sinne paikkaan mistä tilasit kiekot ja kysyis kiekkojen vaihtoa aerorageihin?

Juu ilman muuta, mutta tässä kävi tilaajalla käpy ja tuli tilattua erilaiset kiekot kuin mitä ajatteli tilaushetkellä tilaavansa.

Kävi mielessä, mutta Aeroraget eivät näyttäisi verkkosivujen perusteella kuuluvan myyjän valikoimaan. Yksi vaihtoehto olisi toki ostaa erikseen navat, pinnat, nippelit ja vanteet + kasauspalvelu myyjäliikkeeltä, mutta tässä speksauksessa loppuu taas oma ammattitaito kesken (mikä napa on hyvä ja mikä huono, mikä vanne on hyvä ja mikä huono).

Jos maksoit paypalilla niin ne hyvittävät palautuksen postimaksut

Maksoin juu, mutta enköhän pärjää noilla Aerotrackeilla oikein hyvin. Mitä nyt nuohosin asiaa enemmän, niin löysin oheisen täsmennyksen:

Note: Anodised colour Aerotrack rims can also be used with a rim brake, as the braking surface is machined before colouring. However the colour will - of course wear. NOTE: rim brakes should NOT be used on the Paint and Powder coated colour finishes. If a coloured rim brake option is required, we would recommend the Aerorage rim featuring it’s machine finished brake surface.

Mene ja tiedä sitten, onko musta väri “anodisoitu” vai “jauhemaalattu”. Veikkaisin ensimmäistä.

Aerotrackeissa on ihan normi jarrupinta eli voi jarrutella huoletta.

1 Like

Näin minäkin asian tulkitsin. Nuo yllä mainitsemani jauhemaalatut vanteet, joiden kanssa jarrujen käyttäminen ei ole OK, ovat näitä eksoottisemmat värisiä vaihtoehtoja (valkoinen, keltainen, punainen jne.)

Siis todellakin laitat jarrut molempiin päihin jos niin haluat. Mullakin on pomppis kiinteänä kahdella jarrulla ja on ihan parasta!

Kyllä Aeroragea saa myös fix/fix tai vaikka fix HG/fix HG

1 Like

yllätti tuo hinta täsä. Yllä oman rollerin kuitti.

Mä löysin kolmesta saksalaisesta puljusta tätä runkoa ja niissä kaikissa hinta oli tuo sama :slight_smile: eli noin 60 euroa enemmän kuin sulla. Onko omasi tilattu ennen vai jälkeen Brexitin?

ennen brexitiä kyllä ja tosiaan mun tilaama oli complete eikä runkosetti.