P: Matonoranssi Rolleri

Lukkogripit on kyl helppo asentaa mutta niissä on puolet vähemmän sitä itseään eli tärinää vaimentavaa kumia. Odi longneck st:lle komppia ja renthal push-on toinen kunnon klassikko. Jos ei meinaa pysyä sadekelillä kiinni, niin mopotyyliin joko rautalankaa päihin tai grippiliimaa

1 Like

Kaikki osat ovat nyt tilauksessa pl. polkimet ja tupit :slight_smile: Nämä varmaankin käyn hakemasta jostain kivijalasta joko Turusta tai Helsingistä.

1 Like

Ainengii piäkaapunnin haifaivussa ois nuita Longneck ST -otegummeja poistohintaan:

3 Likes

2021 skenevakioiden revival vuosi

jos et halua jatkaa mainitulla skenevakio revival tiellä ja pistää ouryjä niin hae rismasta tai motönetistä hermannit (ja näissähän on nimenomaan lukot) tai sit ehkä lyzard skins…

Kiitos vinkistä! Näyttäisi kuitenkin siltä, ettei jäljellä oleva värivalikoima sovi kauhian hyvin tähän buildiin!

Kiitos myös tästä vinkistä. Eiköhän näistä kaikista ehdotuksista löydy jonkin passeli vaihtoehto :slight_smile:

3 Likes

Mattorassi
Maratontanssi

1 Like

Mato-norassi joka oikeasti onkin punainen

2 Likes

shag carpet orangesta eioo monen minuutin matka rug burn rediin

varma tieto

2 Likes

Mitä tulee tässä asioita mieleen niin eikös noi blbn takaratarattaat ole alumiinia? Skippaisin sellasen ihan suorilta, koska kuluu suht nopeasti. Ottaisin joko suhteellisen peruskestävän surlyn jos haluaa säästää tai sit valitsisin ihan oikeasti esim EAI deluxen sinne tai jotain muuta vastaavan laatuista, koska äänekäs ratas voimansiirrossa kyllä vituttaa. 18t on varmaan sen verran peruskoko tollaseen kaupunkiajeluun, etten liikaa miettis tota kokoa.

Kasettikeskiöllä keskiötyöt ei oo mitenkään välttämättömiä jos kierteet ei ole liian tiukat ja jos näyttää suht suoralta silmämääräsesti toi keskiömuhvi, mutta ehkä en kuitenkaan suoraan suosittele niitä skippaamaan. En tiedä mitä meinasit noilla ratasruuveilla, haluatko jotain väriä kampiosastolle? Eiköhän noissa kampiseteissä tuu ruuvit mukana.

Tolla kiekkosetin hinnalla saattaisin harkita myös hiilarikehillä olevia kiinakiekkoja, noissa on yleensä ihan jotku perus ratanavat, novatec tms ja hintaluokka ei hirveitä enää eroa, kiinapojalta saa myös pakettiin esim 100€ arvon, niin ei tulleja mee niin älyttömästi. Esim:

Mä suosittelisin kuitukehien tapauksessa tubular mallisia vanteita.

Tämä on ihan hyvä pointti, mitä en osannut ottaa palikoita valikoidessa huomioon. Lohdutuksen sanana täytyy kuitenkin itselle todeta, että nyt ensi alkuun pyrin hakemaan itselleni sopivia välityksiä, minkä vuoksi noita rattaita tulee mitä todennäköisemmin hankittua enemmänkin kuin ainoastaan tuo 18-piikkinen. Jahka se sweet spot ratastuksen suhteen löytyy, niin sitten viimeistään olen valmis sijoittamaan enemmän ja valitsemaan sen mahdollisimman laadukkaan version takarattaasta.

Tein tässä alokasmaisen virheen ja sekoitin kampi- ja rataspultit toisiinsa :slight_smile: Näkee myös taulukosta, että suomennos on ratasruuvi mutta tuotteen nimessä mainitaan “crank bolt”. Tajusin tämän kuitenkin ennen tilaamista ja tuo asia tuli siinä tilauksen yhteydessä korjattua.

Kiekkojen kohdalta lähdetään nyt noiden Halojen kanssa liikkeelle, koska ehdin pistää niistäkin jo tilauksen liikkelle. Päivittelen sitten myöhemmin parempiin, jos (kun) nälkä kasvaa syödessä. Halot menevät ilmeisesti kuitenkin hyvin kaupaksi, jos hinnan vaan malttaa laskea oikealle tasolle

1 Like

Nää kyl puolestaan luultavasti tulis keskiön mukana, mutta joo. Sori oli vähän tyhmä trollausviesti toi mun aiempi

Oppia ikä kaikki. En ollut varma, niin pistin varuiksi mukaan tilaukseen. Aikanaan Motonetistä ostetun Shimanon neliskanttikeskiön mukana nämä pultit ainakin olivat tosiaan mukana.

E: tuotekuvauksessa näitä pultteja ei mainita, niin ajattelin olla raharössi ja sijoittaa neljä euroa ylimääräistä.

Ei ole. Ja hyvin kestää, parilla sellasella oon selvinny mun fixed gear-elämäntyylissä jo muutamia vuosia. Eli ihan hyvä ratas on!

Edit. Myös ottasin erittäin paljon mielummin ajopyörään Halot kuin jotkut noname-hiilikuitukiekot. Ehkä käyttökelposemmat varsinkin rollerissa.

Alurattaalla ajellut jo kauan. Kyllä ne ihan jepasti kestää!

hitto mä nautin kun osaat ja viitsit käyttää tota quotea noin huolellisesti.

mitä josbansen ehdotuksiin rattaista tulee, mä itse kattelisin noita EAI:n rattaita, ovat vissiin about samoissa hinnoissakin nykyään ja mielestäni ovat parempilaatuisia ja hiljaisempia ja vähintään yhtä kestäviä, mutta toisaalta oon laiska ajelemaan että en tiiä sit :smiley:

2 Likes

itsekkin

ja soivat kauniisti eli hyvä resonaatio vetämistaajuuksilla!

Hyvälaatuisen takarattaan saa laitettua kiertoon pienillä tappioilla, jos se ei olekaan sopiva. Tai jos se onkin sopiva niin sitte ei tarvii vähään aikaan vaihtaa.

Kammenpultteja on maailman turhinta ostaa erillisinä. Mullakin on niitä joku muovipussillinen erilaisia, sekä 14 mm hylsyllä kiristettäviä (okei niillä ei kyllä tee mitään) mutta myös 8-millisellä kusikoloavaimella kiristyviä, joissa on kans pölysuojat. Jos tämmöset rakenteluvaiheessa huomaa puuttuviksi, huutelee vaan foorumilla ja hakee joltain auttaja-hailta. Tai näillä puheilla multa, kunnes loppuvat.

Manner-Kiinasta ostelu kantsii jättää väliin kaikessa minkä vaan saa ratkaistua jotenkin toisin. Yllättävän paljon näitä saa välteltyä jo ihan sillä, että suosii “Made in Taiwan”-tavaraa, jolloin ideologisten valintojen hintalappu ei ole semmonen että ainoastaan paremmin toimeentulevalla on varaa maailmanparannukseen.

2 Likes

Joo oon samaa mieltä siinä, että jos tollanen 18 piikkinen EAI jostain syystä on huonon kokonen käyttäjälle, niin se on sen kokonen, että siitä pääsee järkihinnalla takuulla eroon. Taisin omankin 17 piikkisen ostaa foorumilta. Se jäi tosiaan epäselväksi, et onko tässä ostettu aluratas vai teräksinen, oletin vaan että musta ratas ois anodisoitua alumiinia, kun blb:llä sellasia on. Noissa alumiinirattaissa on myös sellanen ongelma ton pienemmän kulutuskestävyyden ohella, että kun sekä navan että rattaan kierteet on alsaa, niin epäilen, että navan kierteiden strippaaminen on kyllä pykälää helpompaa kuin teräksisellä rattaalla.

Mitä kiekkoihin tulee, niin halot on ihan passelit ja oon sellasilla itekin ajanut, toinen hyvä valinta valmiskiekoista on ellipset, jotka mun mielestä on haloja seksikkäämmät, mutta tietysti voivat olla vähemmän kestävät (itse ajelin huoletta 100kg elopainolla). Ostin tollaset kuitukiekot mitkä linkkasin ja oon usemman vuoden ajellut niillä käytännössä kaiken arkiajon, että jos kaipaa pomminvarmaa kiekkoa mihin on vaikea saada heittoa aikaan niin suosittelen kyllä tollasia, mut nää nyt on makuasioita ja lähinä heitin ilmoille et tollasetkin voi saada “kohtuurahaan”.

Hyvää ja huolellista menoa noin muuten projektissa, pääasia että tulee mieleinen ja hauska fillari.

Täältä pesee, joskin liika voi olla jo liikaa!

Muistetaan nämä jatkossa :slight_smile:

Myyjän esittelytekstin mukaan olisivat teräksisiä.

Lähdetään nyt Halon hakkuulla liikkeelle, kun tuli tuo tilaus jo pistettyä sisään! Jos (kun) alkaa päivitysvimma pakottaa pollaa, niin katsotaan sitten kalliimpia kiekkoja tilalle. Itselläkin tuo muutama kilo vaja 100kg mittarissa, niin saavat nekin jonkinmoisen koeponnistuksen. Elopainosta johtuen jotkut ihan superkevyet 24-pinnaiset kiekot herättävät kyllä hieman epäilyksiä.