P: Lievästi psykedeelisen näkönen Rossin (eka kasaus alkas olla tässä)

josbanse - 19:10, 2.12.2015 » Joo, tosiaan runkohan tota pottia nostaa. Hirvittävä hinta tollasesta perusputkesta tehdystä rungosta. N.500€ tosta olis tullut (perus konversio fiksin hinta) jos runko ois tehnyt kauppansa about realistisella arvolla (no mikä nyt on realistista, mutta varmaan tajuut).
Joo, myönnän täysin, että maksoin liikaa. Olin katsomaan mennessä ajatellut maksavani 150e tosta ekan posstauksen kokoonpanosta (olen edelleenkin sitä mieltä, että se olisi ollut ihan ok hinta pyörästä josta pitäs vaihtaa melkein kaikki ja kaikki osat on jotaki ihme sekundaa). Juttelin myyjän kanssa aika pitkään ja paljon henkilökohtaisiakin asioita (meni silleen luontevasti ja tultiin hyvin juttuun). Sitten tuli puheeksi miksi myy pyörän, hän sitten kertoi sairastavansa paksusuolen syöpää ja oli puhetta lääkärikuluista (aika läheinen aihe itsellenikin). No, kävelin kotia pyörän kanssa ja 350e köyhempänä. Olin tyytyväinen ja olen edelleenkin, minulle riittää että koen auttaneeni (vaikka ois ollukki ihan täyttä bullshittiä).

Tampereella se ruttuun jarrutettu disco-Rossin meni aika samanlaiseen hintaan. Myyjät osaa pyytää noista ku maaliduunit on haluttuja.

makko - 19:09, 2.12.2015 » Ei kannata potea omantunnontuskia 700:sta, tiedän tapauksen, joka työnti touhutonnin vispiin ;)
touhutonni on ihan liian helppo saavuttaa. harrastukset vie aina kaikki käytettävissä olevat rahat.

Ilman tarkkaa kirjanpitoa maksetuista hinnoista (ja mukana pitää olla kaikki pikku nippelit ja nappelit) sitä moni helposti kuvittelee että rahaa on menny paljon vähemmän kuin oikeesti on. Eli iha höpöjuttuja tommoset hirvittävä hinta -läpät. Kun siinä on oppirahoja pikkuisen seassa nii 700e iha normaalia jos ekaa kasaillaan.

Asianmukainen topaashi.

Iha ok pyöräki lopputuloksena.

Ihan mielenkiintoinen ajokki, nostanpa varsin kun on toinenkin discorossin esillä. Onko tässä siis tuubit alla? Sirommilla kammilla ei mun mielestä mitään tee, mutta ulkonäköä voi aina keventää rei’itetyllä rattaalla.

Tuubia joo. Mua itteäki alko kaduttaan nuo kammet kun sen paketin aukasin, ne oliki aika helkkarin paljon jytkymmät kuin kuvittelin. Itekki mietin sitä rattaan vaihtoa, mutta läskit kammet on aina läskit. Eteen haluaisin pariksi samanlaisen kiekon kuin takana on, joten jos joku panttaa campan pista recordi etukiekkoa, voisi ottaa minuun yhteyttä. Tankoteippejä haluaisin kans lähtä uusimaan, sillä en tykkää tosta teipistä, mutta toistaiseksi en ole saanut päätettyä mikä teippi ois hyvä. Jotain ruskeeta ja ehkä puuvillaa.

Kammiksi shimanon 600 -sarjalaiset. 6207 tai tricolorit. Sopis aikakauteen ja tyyliin. Ebaysta saattaa saada alle viiteen kymppiin posteineen.

Kuinka pitkät nuo kammet oli?

Mull Dundane - 12:50, 6.3.2016 » Kuinka pitkät nuo kammet oli?
Mun tekis mieli sanoa 170mm, mutta en muista enää tarkaan.
accro - 11:19, 6.3.2016 » Kammiksi shimanon 600 -sarjalaiset. 6207 tai tricolorit. Sopis aikakauteen ja tyyliin. Ebaysta saattaa saada alle viiteen kymppiin posteineen.
Noi tricolorit vois hyvinki passata tähän. Pitäs vissiin kylläkin vaihtaa keskiökin samalla. Nyt on UN55 akselilla 107mm, joka pitäs sitten kampien vaihdossa vaihtaa pitempään akseliin, joka ei tästä käsittääkseni onnistu.

Muistaakseni fc-6400 + 107mm un55 tuotti ihan ok ketjulinjan. Ei poikennut hirveästi 42 millistä.

…mutta taisi ne olla melko narut verrattuna oikeisiin ratakampiin.

Vaan eikös esim. Andel Classicit voisi olla tähän myös sopivat ulkonäön kannalta? Niiden tuntumaan ei nyt muisti yllä, mutta ei kai ne varsinaisen huonotkaan ole. Pulttijakoja (eli vaihtoehtoja rattaiksi) on erilaisia ja värejä myös. Pohdin tuossa jo intressejä vaihtokauppoihin, jos nuo rd2:t olisi olleet pituudeltaan 165mm.

Mull Dundane - 10:16, 7.3.2016 » ...mutta taisi ne olla melko narut verrattuna oikeisiin ratakampiin. Vaan eikös esim. Andel Classicit voisi olla tähän myös sopivat ulkonäön kannalta?
Ei mitään Andelin retrokampia. Mistä lähtien konversiossa on tarvinnut olla jäykät ratakammet?

Ensimmäiseen: Campamaisuus ja JIS, just hyvä kombo. (Jossain blb:ssä oli kyllä ruma ratas)
Toisena juttuna: Missä vaiheessa löysät kammet on paremmat kuin jäykät?

Mull Dundane - 10:16, 7.3.2016 » ...mutta taisi ne olla melko narut verrattuna oikeisiin ratakampiin. Vaan eikös esim. Andel Classicit voisi olla tähän myös sopivat ulkonäön kannalta? Niiden tuntumaan ei nyt muisti yllä, mutta ei kai ne varsinaisen huonotkaan ole. Pulttijakoja (eli vaihtoehtoja rattaiksi) on erilaisia ja värejä myös. Pohdin tuossa jo intressejä vaihtokauppoihin, jos nuo rd2:t olisi olleet pituudeltaan 165mm.
Mää voin kattella minkä mittaset noi kammet on, saatan ihan hyvinki muistaa väärin.