P: Kökki

Noniin se on vissii siinä

12 Likes

Screenshot 2024-02-23 at 10-57-41 The bicycle repair book the complete manual of bicycle care Van der Plas Rob 1938- Free Download Borrow and Streaming Internet Archive

2 Likes

onkohan tolpan koko varmasti 26.8mm jos clämpin slottikin menee noin kiinni? mietinpähän vaa

Näyttää jotenki ihan et tos ois ergostemmi kii :smiley: vaikee selittää

1 Like

Teoriassa vois olla Konan 26,6 mm ?

Ja nyt kun @ein0.0 sanot, näen ton Ergostemmin, kun on vähän alaviisto stemmi mut nousua tangossa

Niin meinaat että jos slotti menee liian kiinni 26,8mm tolpan kanssa niin oikeampi koko olis vielä pienempi? Juu ei.

Joo toi on niin rajussa kulmassa toi emäputki, että toi stemmi menee alaviistoon. Tällleen suoraa sivult katottun vähän goofy mut ihan sama.

Ja voisinhan mä koittaa joskus 27.0 tolppaa. Toi 26.8 fittas kyllä tosi hyvin ja tiukasti putken sisään(?)

2 Likes

Varmaan vaan kiristetty joskus liian tiukalle, ja metalli venynyt/taipunut :thinking:

Keulan kulmat pistää kyl miettimään että millaselle kokoonpanolle tää on alunperin tehty…
Alle 23mm renkaille? :thinking:

Eiks vanhan ajan ratatuubit ollu 20 millisii ja sillai. Radalla ei ns. pneumaattinen jousitus ja supple löllyttely ole välttämättä se ykkösasia.

(Se että Velolla saattais hyvinkin tarttee paksumpaa renkulia on sitten toinen keskustelu.)

1 Like

Jos löytyis sellanen mitta, jolla sisähalkasijan sais mitattuu sen kiristäjän hahlon alapuolelta, niin todellinen koko varmasti selviäis nopsaan.

stongan paksuus ja muoto + vauvan sinappikakkaväri kritiikkinä ku kaikki vaan kehuu

Jep. Kyl niin rajus kulmas et vaikee uskoo et olis mikään eripari kiekkokoko pursuit homma. Keula painaa aika paljon eli salee hiton jäykkä eli vaikee uskoo et se antais niin paljoo periks et olis ongelma. Varovainen kuitenki oon

Noted. En aio tehdä asialle yhtään mitään.

6 Likes

no asialle ei ole sit mitään tehtävissä. Muuten toki värikoodaus erittäin onnistunut.

Omassa Favoritissa kans keula semmonen, että 23 mm 4-Seasonia varten piti viilata kruunua ja laittaa korotuspalat haarukanpäihin.

Välillä näis vanhemmissa pyörissä satupukti on vaan reamattu niin, että lyhyt tolppa menee just alkuun sen mitä tarvii. Et vaikka 26.8 menee syvemmällä hyvin, ei välttis kerro onko oikea koko. Mulla joskus tullu kans vastaan case missä teräs luultavasti venynyt ja meni tolleen kiinni ku oli kireellä.

Tässä vaan jauhaan, toivottavasti en setämies spleinaa.

19-22 mm ratatuubeja on edelleen

Soyolta löytyy kai edelleen katalogista 18mm kumeja :sweat_smile:

Mulla tuli joskus tommoiset yhden kiekkosetin mukana, mistä halusin vain navat talteen. Kokeilin ajaa niillä vanhempien pihatietä edes takaisin ja oli kyllä ihan kamalan tuntuista.

3 Likes