P: El Mariachi

Kaissen keulan vaihtaa kuituseen (ei virpi) sit ajan kanssa jos alkaa korpeamaan, tärkeintä lienee pyörän saaminen ajokuntoon ripeässä aikataulussa. Hyvännägöne freimi

keskiöbisneksistä sevverran, et ylimääräiset maaliköhnät voit poistaa ihan itsekin esim. ohuella taltalla, halvalla muovimoralla tai santapaperilla.

on kyllä kova runko. unohdin sanoa tän kun keskityin johonkin epäolennaiseen.

Meidän perheessä on tällainen, paitsi nykyään vaihteilla, mun vanhoilla kisakiekoilla ja tarvittaessa joustokeulalla. Kokeiltiin muuten 29-kiekoilla. Hyvin mahtui mutta oli kuulemma paska ajaa.

^E-rit-täin söpö.

Mun oli helppo vaihtaa 1,3 kilon teräskeula vähän päälle 500 g kuitukeulaan, mutta teräisen hinta oli ollutkin satasen ja kuitunen oli kaksi. Painoeron lisäksi noissa oli rakea ihan eri tavalla (kuituisessa vähemmän), mikä muutti pyörän käytöstä vakaammaksi.

Kyllähän tommonen puolen kilon painoero jotain on, mutta jos speksit on muuten samat ja hintaero noinkin monta satasta, jyvittäisin ne rahat kyllä fillarissa muualle.

jos pysytään kyseessä olevassa projektissa ja katsellaan tilattujen osien listaa, niin mihin kaikkialle muualle jyvittäisit keulojen hintaerotuksen ennemmin kuin puolet kevyempään 15mm-läpiakselikuitukeulaan, joka tikkaa kaikki käyttötarkoitusboksit?

Et kysynyt meikäläiseltä, mutta itse laittaisin massit kiekkoihin.

“Kiekot: Hope Pro2 Evot+ZTR Flow EX”

eli mihin päivittäisit?

Ehkä se hintaerotus on jo jyvitetty esim. noihin kiekkoihin?

arvasin, ja relevanttia.

mutta jos lukitaan speksit, niin kuka päivittäisi seuraavana jotain muuta kuin keulan ja mitä?

mites rtz esim. sinä?

kid_scientifik - 14:59, 25.3.2015 » "Kiekot: Hope Pro2 Evot+ZTR Flow EX" eli mihin päivittäisit?
Onhan noita. Täys-stani on kans hyvä (helpommin myös huollettavissa), kingin navat on tietty ramimiehen valinta. Enven kehät jos rahaa oikeasti on.

Itse pakettihan on nyt mun mielestä varsin hyvässä jamassa, kevyempi keula ei varmaan ihan hirveästi elämää paranna (siitä teräskeulasta riipaistaan kaulasta pois jonkin verran, niin paino tipahtaa alle kiloon) ja pahimmassa tapauksessa kuitukeke voi olla liiankin jäykkä jos pitää retkeillä jne.

edit: quote-lisäys

en osaa nähdä stänin napoja päivityksenä hopeen verrattuna. kingin ehkä, mutta en lähtis sille(kään) linjalle. kuitukehät toki sitten jo selkeää päivitystä…

mun näkemys on se, että siirtymä 1,2 kilon teräskeulasta 600 gramman kuitukeulaan on melkoinen, varsinkin polulla. saa olla aika seppä, jos tuota ei huomaa.

kid_scientifik - 15:02, 25.3.2015 » mites rtz esim. sinä?
Kiinostuksesi mun henkilökohtaisiin speksausvalintoihin on imartelevaa.

Varmaan hommaisin nuo vielä kysymysmerkkinä olevat kumit.

Emmä jaksa tähän tän pidemmmin nyt lähtee, sun on ilmeisen vaikeeta ymmärtää et joku ei laita tuota rahaa keulaan tuolla painoerolla. Tai että ihmisten projekteilla on budjettiraamit, joihin ne haluaa sovittaa, vaikka jostain jutuista tinkienkin. Mun on hemmetin helppo ymmärtää se. Tän kanssa eletään.

jos sulla ei ole ko. projektiin muuta annettavaa kuin ainavammanen metatason kommentoitisi, niin etsinet oma-alotteisesti puhteillesi relevantimpia topikkeja. ehkä sadas kerta.

Keskusteluavaruus määritelty.

Nähdää toisaalla.

Niinpä. Olikos kaikki retkeilykamppeet yms. jo määritelty ja budjetoitu? Ettei tule semmonen hipofillari halpisrenkailla -tilanne.
T. Huolestunut sivustaseuraaja

kid_scientifik - 15:06, 25.3.2015 » en osaa nähdä stänin napoja päivityksenä hopeen verrattuna. kingin ehkä, mutta en lähtis sille(kään) linjalle. kuitukehät toki sitten jo selkeää päivitystä.. mun näkemys on se, että siirtymä 1,2 kilon teräskeulasta 600 gramman kuitukeulaan on melkoinen, varsinkin polulla. saa olla aika seppä, jos tuota ei huomaa.
Mä huomasin tilanteen lähinnä siten, että pyörä keuli holtittomasti ensimmäiset lenkit. Kyllä se vähän nostelua helpottaa, mutta kevyempi kiekko enemmän. Oma tilanne tietty se, että siirryin vanhasta hipoksi-rebasta (kai se jonkun 1800g painoi) tuoreeseen on-one -kiinakuituun (650g) ja mikään muu ei muuttunut. Vähemmän yllättäen iskee reilusti enemmän käsille ja on aavistuksen ikävämpi laskea tyhmät paikat vrt. jousto. Tai lähinnä tekis mieli vaihtaa nyt ohkainen alustonga kuituiseen suodatusmielessä. Paremmat hanskatkin saattais auttaa.

Menee kyllä uskon asioiksi, mutta veikkaisin notta jäykkä kuitukeke ei ajotuntumaltaa hirvittävästi eroa jäykästä teräskeulasta. Keveys voi tuoda omat etunsa, mutta mukavuus saattaa kärsiä.

mulle taas nöösinä puolet kevyempi frontti (rigid/rigid) teki kaikenlaisen ylittelyn ja nostelun niin paljon vähempiähinäiseksi että ero oli kuin yöllä ja päivällä. varmasti iso osa menee yleisen ajotaidon (puutteen) piikkiin, muttei varmasti kaikki. itse panostaisin tältä pohjalta verrattain herkästi keveämpään keulaan.

Ylittely ja nostelu ei ole ihan kaikki kaikessa.

Jahas. Täällähän on käyty kipakkaa keskustelua mun keulavalinnasta. Palaan tähän myöhemmin paremmalla ajalla.

Projektiin liittyen, tänään teen autoretken naapurikylään rungon kanssa. Vierailen sinne muuttaneen luottomekaanikon luona ja keskiö feissataan. Eilen asentelin ohjainlaakerin. Täällä puritaanit varmaan itkis verta, jos olisin videoinut sen mäntyklapilla hakkaamisen. Hyvin uppos.