ouryn perkeleet ja tupit eli gripit yleensäkin

Fiilis CNC:n korkkigripeistä oli ensi alkuun ihan hyvä. Materiaali niissä on johonkin luonnonväriseen kumiin valettua korkkisilppua, joten ulkonäkö ja tuntuma ovat ihan miellyttäviä. Asennus ei kuitenkaan sujunut aivan niin mallikkaasti. Löin tupen muutaman sentin mitalta ohjaustankoon ja totesin siinä, että se on hieman tavanomaista jämäkämpää (ts. vähemmän elastista) materiaalia. Olin juuri irrottanut samaisesta tangosta pitkät Odin tupet jarrukliinerin avulla varsin helposti, joten päätin käyttää kyseistä ainetta liukasteena edelleen. Tämä osoittautui virheeksi. Siinä samassa, kun tangolle pingotettu tuppi sai alleen tätä liuotinta, tuppi alkoi välittömästi haljeta!
Voi olla, etten hanki näitä enää heräteostoksena.

Uus tanko tulossa postissa ja kiinnostelis laittaa siihen Lizard Skins DSP gripit koska kevyet+teippi millä ne saattais pysyä paikallaan. Kaikki aiemmat ei-lukkogripit on alkanut luistamaan sateella. Mutta kovasti mietityttää että mikä olis paras liukaste niiden asennukseen. Ohjeessa käsketään laittamaan ikkunanpesuainetta (Windex) mutta jotenkin oletan että jos haen lähi Lidlistä ikkunanpesuainetta niin se on todennäköisesti ihan eri koostumus ja gripit luistaa. Onks tietoo?

^hiuslakka. Anna kuivua yön yli ja vetoja.

kärcherin mukana tullut litku toimi oikein hyvin, en laittais hiuslakkaa ku dsp messissä tulee se teippi ja se tekee siitä asennuksesta sitten jännän kun se teippi alkaa tarraan jo sen ikkunanpesuaineenki kanssa niin nopsaa.

Hiuslakkaa vaan, liukasteeksi sekä tankoon että tuppiin. Minulla noin 15 vuoden kokemus foam- ja kumigripeistä, ja aina ovat pysyneet. Ajan myös sateella.

Jos laitat DSP:t teipillä, et ikinä saa niitä ehjinä irti. Lakalla laitetut saa, kun ujuttaa nippusiteen avulla vettä alle ja pyörittelee.

en itse ainakaan irrota niitä mistään ku vedetään loppuun saakka <3

onko toi painosäästö nii radikaali et kannattaa ottaa riski gripiin pyörähtämisestä. pahimmas tapauksessaha tossa nytkähtää kädet alta, menee nurin ja murtuu ranteet tai enemmän

foamejahan saa myös lukoilla jos tykkää liukkaista gripeistä

Painonsäästö toki suurin syy miksi noista kiinnostuin, vaikka eipä sitä eroa tietenkään oikeasti ajossa huomaa. Tulipahan ostettua budettini rajoissa kevyin tanko mitä löytyi, joten grippien pitäis olla saman henkiset… Perus lukkogrippejä mulla on kyllä. Grippejä mulla ei tosta tangosta tartte irrotella joten teippi ei haittaa jos se vaan pitää tupit tukevasti tangossa. DSPn kumimainen pinta kiinnostaa, perus foamien hien varastointi ja tästä johtuva kuoleman haju ei kiinnosta. Kunhan mietiskelin että en pilaisi teipin liimoja jollain liuotinta sisältävällä Windex-korvikkeella.

Joka kerta on kaduttanut kun oon tarkastellut kontaktipisteitä ensisijaisesti puntarin avulla

Näin saattaa käydä, mutta kaikkea on vissiin kokeiltava!

Onko katkasemattomaan Jones tankoon muita pitkiä grippivaihtoehtoja kun esi chunky xxl ja-tai jonesin gripsit? Odi longneck xxl voisi toimia, liimattuina kun ne muistaakseni lörpötti.

Longneckit on ainaki hyvät. asenna ilman liimaa ja varmista päistä rautalangalla, pysyy varmasti ilman mitää pyörimisisiä. Tai sit paksuinta lizardskinin nauhaa ja sillä koko tanko.

suosikkituppieni, odin cross trainereiden, suomen saatavuus näyttää kehnolta. olisiko vinkkejä vastaavista, verrattain pehmeistä ja pitävistä lukkotupeista maastokäyttöön? ei foamia eikä epäsymmetrisiä otepintoja.

jos joltain löytyy ko. tupit tai vastaavat ylimääräisinä, niin maksan mielelläni käyvän hinnan (+ postit).

Sori skid en Odeista tiiä mut muille niin kävin Biltsussa tänään ja huomasin et sinne on tullu lukkogrippejä valikoimiin. Erittäin samanoloiset kuin joskus viis vuotta sitten Wigglestä ostamani Brand-X merkkiset. Hintaa huimat 4,90 joten heitin pari paria ostoskoriin testiin.
Jos nää on samaa kumia/muovia/whatevs kuin Brand Xät niin voi olla aavistuksen kovat ja terävät jos ajaa ilman hanskoja, talvella ei tietty mitään väliä.
Toivon mukaan osoittautuu lähikaupan luottokamppeeks ku Hermaanoilla on taipumus mennä tosi muhjusiks ja iljettäviksi.

^https://productimages.biltema.com/v1/Image/product/xlarge/2000043583/3

pelagolta sai aikoinaan VO:n cork blend grippejä 8 eurolla jotka menee itellä heittämällä luottokampekategoriaan :salut_smoker:

saakohan enää tai mistä pitäis katella?

oon avoin vastaaville vaihtoehdoille jos ne on oikeasti vastaavia laadultaan koska ostan joku 15-20 paria tälläsiä taas kunhan löydän

kun cross trainereita ei tuntunut löytyvän, niin ostin suosituksesta odi x vans -vohvelitupit:

https://www.sportax.fi/wp-content/uploads/2020/08/odivans.jpg

hyvät ovat. tavallaan tosi erityyppiset kuin nuo kauttaaltaan pehmuiset x-trainerit (ja vastaavat long neckit ym.), mutta kivalla tavalla: vaikkeivät ole yhtä pehmeät, eivät kuitenkaan täristä, ja ote on tukevampi.

ostan varmaan toisenkin parin, kun joistain nyt ajossa olevista aika jättää.

On muuten olleet hiton hyvät kahvat (fiksikäytössä) Herrmansin Double Rib Lockit. Ostin vuosi tai kaksikin sitten ja olleet huolettomat ja toimivat ja ennen kaikkea mukavat ilman hanskoja. Ja kohtuuhintaiset oli. En kyllä tiedä mimmoinen saatavuus on nyttemmin.

hermanni yks parhaista gripeistä

hyvät gripit hermanni