Oulun seudun salapoliisirastit

Joku on joskus saattanut epäsuorasti vihjata, että Oulun kuvarastit -topikin kuvarastit ovat toisinaan liian vaikeita/kaukana/perseestä.

Joku on myös joskus epäsuorasti saattanut vihjata, että helpommille rasteille olisi helppoa avata uusi ketju, vaan lienee liian vaikeaa :wink: Avataan siis astetta haastavammille rasteille oma. Ties vaikka tämä samalla pitäisi noiden extremerastien määrän vähän vähäisempänä normitopikissa. Kaikki tyytyväisiä? :wink: Voi toki olla että tän ketjun suosio voi jäädä hieman vähäisemmäksi… :slight_smile:

Eli, säännöt pitkälti samat kuin Oulun kuvarasteissa, mutta näissä saa tosiaan olla haastetta. Rastit pitää silti olla mahdollista löytää.

[ul]
[li]Etäisyys: linnuntietä 1-40km säteellä Rotuaarin pallolta. Pysytään siis pois aivan ydinkeskustasta, eli ei rasteja kilsan sisälle pallosta.[/li][li]Uusi kuva mahdollisimman pian. Homman nopeuttamiseksi uusi kuva saa olla arkistokuva, mutta mielellään korkeintaan joitain viikkoja vanha. Hakukuvan pitää olla tuore.[/li][li]Salapoliisirasteissa vinkit voivat poiketa perinteisistäkin. Johtolankoja voi olla esim. tiedoston nimessä, kuvan exif-tagissa, you name it. Eikä toki ole pakko olla vinkkejä aluksi ollenkaan, mutta[/li][li]jos rasti ei tunnu löytyvän, niin sitten sitä vinkkiä ois ihan suotavaa pukata jossain muodossa.[/li][/ul]
Tykkäsin itse aikoinaan pelata mm. Swelliä. Mallia ko. pelin vinkeistä: :: all's swell that ends swell ::

Mikäli löytäjä haluaa kertoa, miten rastin löysi, saa niin tehdä. Pakko ei kuitenkaan ole.

Avataan peli tällaisella suht helpolla otoksella:

Yes, Pekalle ja Rikulle oma rastitopikki! :slight_smile:

Hmm, mä saattaisin tietää tän. Mutta milloin kerkiäis käydä tsekkaamassa`? Noh, onneksi pian alkaa taas kilometrikisa… :smiley: :smiley: :smiley:

^Todista tietosi, huomennahan se kilometrikisa alkaa ;D

Vkl ajan kendoleiriä eli keppihippaa. Katellaan miten tässä kerkiää pyörän päälle…

Vanha noin tuossa:

uus:

taitaa olla liian helppo

Juu tuonkin mie tiedän, mutta helppohan se on täällä huudella, kun ei kerkiä tekemään itse asialle mitään. Prkl.

No niin! Mulla oiski mielessä pari paikkaa mitä en oo tohtinu rasteihin laittaa… :stuck_out_tongue: Jos tässä nyt pääsee joskus rastia laittamaan siis, yritystä tulee kyllä olemaan :smiley:

prkl kun sitä ajelee lenkit, hyi stanana, vaihteellisella.

Saa näitä vaihteellisellaki viijä ja hakia.

Juu anna Hebe palaa vaan, ja paljon vihjekuvei varastoon sitten… :smiley:

Kemintien varressahttp://pxx.fi/IMG_20140201_115303.JPG

Uus. Kerrotaan nyt vielä tässä alkuvaiheessa, että tässä on jo kaksi vinkkiä :wink:

Toinen vinkki on katsottu jo ainakin 7 kertaa. Hyvähyvä! :slight_smile:

Kalimenojan varrella

lämpimässä makkaralla

Rautakaupasa

uus

Onko vinkit löydetty? :>

joo, mutta en luota niihin. :stuck_out_tongue:

Nyt olis tiedossa tiukka vihje. Flunssa hidastaa elämää mutta kai se on mentävä. Varma ehkä että tänään tulee uusi rasti :stuck_out_tongue:

Jokseenkin tossa

kimingisä 5321

uus
https://lh6.googleusercontent.com/-7iJjT_D2FAA/UvaerdD6-SI/AAAAAAAACZo/VDzjoKw5XRA/w958-h553-no/WP_20140208_001.jpg

Karttalinkki sivulla numero 74

u: