Oulun seudun salapoliisirastit

Äh. Parin tunnin turhaanajelun aikana vastaan tuli lenkkeilijä, joka aukasi kokistölkin kesken juoksun ja otti ryypyn. Se oli jotenki hämmentävä näky, mutta siltikään en muistanu sitä Coca-Cola -kylttiä, joka tuon rakennuksen katolla on :stuck_out_tongue:

Saunaan minä kyllä olin menossa, ja housutki oli pesussa… Mutta ei kait sitä housuilla ajeta? Naltsu:

Löytyskö tää?

Lentokentällä

u

Vinkkejä lie tällä kertaa jopa viisi tai kuusi.

Ja ne on jopa löydettykin, tuloksena toistaiseksi vain hataria aavistuksia :stuck_out_tongue: Pitänee ajaa hieman, että ajatukset selkenee…

Se kannattaa.

Loppuviikko YH-hommia tuholaisten kanssa, viitsiskö tuota lie lähtä kärryn kanssa kauemmaksi…

Yhtään ei hajua noista vinkeistä, mut vahvasti epäilen et on likempänä ku ns.normirasti… Se löytys kyllä ku ajaa jaksas/kerkeis/pystys

Rastiin liittyviä vihjekuvia on varsinaisen rastikuvan lisäksi 6kpl. Mitä niillä on yhteistä, ja mitä niille pitää tehdä?

Taino, itse asiassa 7. Viimeinen löytyy, kun keksii vastauksen noihin aiempiin.

Workstinx - 17:46, 14.2.2014 » Yhtään ei hajua noista vinkeistä, mut vahvasti epäilen et on likempänä ku ns.normirasti...
Onhan se lähempänä. Jos ei vinkkikuvat muuten meinaa löytyä niin voi kokeilla tuota kuvan tiedostonimen / osoitteen muuttamista malliin [Swell](http://swell.kapsi.fi/hints.php).

Uhkailulla ja kiristyksella saatu rastista lisää tietoa… Liikennemerkkeihin on merkattu vuosiluku milloin ne on valmistettu :o ei tää silti aukene mulle mutta olishan se huva jos joku keksis. Sehän ensinnäkin vaatis että jopoilis noi merkit läpi ja kiipeilis tiedon tolpasta

Mie nyt hain tämän, mutta kyllä noita vihjeitä selviteltiin ja kylttejä etittiin porukalla riqun, eilolman ja zkafen kans =)

Mulla ei ollu mitään valmiiksi mietittynä, joten tässäpä improvisoitu uutukainen:
http://i114.photobucket.com/albums/n274/ceesami/rastit/isthisallthereis/_DSC0664-1.jpg

seesammy - 2:13, 1.3.2014 » Mie nyt hain [tämän](http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=2000&text=X&srs=EPSG%3A3067&y=7214025&mode=orto&x=426724&lang=fi), mutta kyllä noita vihjeitä selviteltiin ja kylttejä etittiin porukalla riqun, eilolman ja zkafen kans =)
Saisko niille vihjeille jotain selitystä?

No määpä kerron lyhyesti, tämä ei ollu ihan heleppo nimittäin tota… :stuck_out_tongue:

Alkuperänen kuva oli nimeltään ‘IMG_20140211_e.jpg’, josta muuttamalla viimestä kirjainta a, b, c ja d:ksi löytyi ratkaisevat neljä vihjekuvaa (siellä oli pari muutakin enemmän tai vähemmän hyödyllistä)
Näistä a:ssa (muistaakseni) oli EXIF-tiedoissa vinkkinä ‘abc*d’, eli vinkit piti jotenki kertoa keskenään. Tähän asti pääsin ite, sitte tyssäsi, että mitäs tässä nyt pitäs kertoa. En ihan ehtiny tutkiskella noita merkkejä paikan päällä tarkemmin, kun zetan uhkailun myötä selvisi, että niissä on merkittynä valmistusvuosi.
Riqun kans ajeltiin nuo merkit sitte läpi, eilolmalta ja MikaK:lta (jonka unohin äsken mainita!) saatiin vihiä mistä päin ettiä. (Viimestä ettiessä harkitsin jo brute force -menetelmää, eli arvausta, mutta eihän se ois ollu niin jännää :stuck_out_tongue: ) Sitten vaan kerroin ne vuodet keskenään ja sain tulokseksi 15633562946760, jonka vaihdoin tiedostonimeksi osotepalkkiin. Sen jälkeen ei tarvinnu ku ettiä oikea paikka, ja eihän se nukuttanu ennen ku löyty =)

Oritkarin kuuluisat tolpat

u

Ponkilan silta

uus

Pyhäkoski, Muhos

uus:

Lämpeneekö, kylmeneekö?

hitusen lämpeni, mut sitte stoppas, kun ei hoksaa mitä koodailisi ja millä taulukolla… ï

Ei sellaisia hienouksia tarvihe. Kunhan osaa peruuttaa :wink: