Ostaako valmis pyörä?

asb - 12:39, 31.3.2009 » Hehe, joo. Mut DIY:n taso on samaa luokkaa. Mä kattelen Ollin pyöriä ja Santun peräkärryä ja tuun siihen tulokseen, etten mä kehtaa sanoa mun maastopyörää ja ratapyörää DIY-filoiksi, vaikka oonkin ne itse asentanut. Ja mun Langsterikin on valmispyörä, vaikka oon vaihtanu melkein kaikki liikkuvat osat ja purkanut sen kahteen kertaan "atomeiksi." Missä logiikka?
Vaikka Pertti Perusjantteri kokoaa ikea-huonekalunsa itse, vaihtaa itse autonsa talvirenkaat ja tekee kodin muut asennustyöt, pyörän huolto, osien vaihdosta puhumattakaan ulkoistetaan yleensä pyöräliikkeille.

Tilasin tuossa taannoin completen, joka tulee lentorahtina. Sai niin paljon halvemmalla kuin lähikaupoista ja onpahan osat uusia vaikkei nyt mitään hipoa olekaan. Konversio jää baaripyöräks ulkosäilytykseen, uus tulee mukana sisälle. Jos ois alkanut osina metsästämään, niin jopas hinta ois pompsahtanut ja ajoon ois päästy loppukesästä.

Eli vastaus otsikon kysymykseen: “Kyllä, jos löytyy sopiva, mutta ei, jos ei löydy tai tarpeeks hyvä löytyy käytettynä”

Täällä selkeesti on kevättä ilmassa!

NKOTB - 13:29, 31.3.2009 » Vaikka Pertti Perusjantteri kokoaa ikea-huonekalunsa itse, vaihtaa itse autonsa talvirenkaat ja tekee kodin muut asennustyöt, pyörän huolto, osien vaihdosta puhumattakaan ulkoistetaan yleensä pyöräliikkeille.
Onneks täällä ei oo sitä porukkaa. :)

huh olipa juttuja välissä.
Aika hyviä ja aika huonoja (mielestäni), mutta heitän luuni myös soppaan. Ja alkuperäiseen kysymykseen (mikäli siellä vielä luetaan… toivottavasti ei) osta valmis pyörä. Ei tule niitä vitun ketjulinja-kuumotuksia ja muita “mystisiä” vikoja/ominaisuuksia/ongelmia heti kärkeen.

Ainoa mystinen vika/ominaisuus/ongelma tulisi tässä vaiheessa (varsinkin jos et ole pyörällä juurikaan ajanut) olla pyörällä ajamisen opettelu. Se on jännää ja pelottavaa, joten mielestäni vehkeet tulisivat olla toimivat, eivätkä jätä tielle/onnettomuuteen. Varsinkin kun sopivia yhteensopivia vehkeitä saa kaupasta ihan rahalla… ja monesti myös ihan neuvojakin jos sellaista kaipaa.

Toivon vain, että olet hankkinut polkupyörän, etkä lukenut tätä topikkia 3a sivua. Lähti tuossa yhdessä vaiheessa aika hauskoille astraaleille lapasesta.

Älä kuole.

Haluan ensiksi valmiin pyörän ja kokeilla onko laji oma. Tämä pyörä korvaisi leijonanosan autolla ajosta koska mieluummin haluan tulla nähdyksi fiksin selässä kun auton ratissa kaupungilla. Sanokaa muotipelleksi tai ihan mitä vaan mutta mielummin pyörällä kun autolla? Myöhemmin voisin ajan kanssa kasailla toisen pyörän siihen rinnalle.

Elitisti - 16:56, 31.3.2009 » Haluan ensiksi valmiin pyörän ja kokeilla onko laji oma. Tämä pyörä korvaisi leijonanosan autolla ajosta koska mieluummin haluan tulla nähdyksi fiksin selässä kun auton ratissa kaupungilla. Sanokaa muotipelleksi tai ihan mitä vaan mutta mielummin pyörällä kun autolla? rinnalle.
Osta se oikeankokoinen valmis pyörä ja laita siihen jarru.Tuskin kadut. Ajokokemus sillä on luultavasti parempi kuin olisi, jos lähtisit ihan nollasta itse pyörää kasailemaan.

ehdottomasti etujarru. Ei kukaan muu sattumoisin kirjota yksivaihteeseen Helmut Lotin konsertista :)?

[DIY-offtopic] Mä tein tänään ihan itse uuden eturattaan Surlyyn. Nih [/DIY-offtopic]

Offtopicit on aina parhautta.

jussi - 18:26, 31.3.2009 » Offtopicit on aina parhautta.
EIPÄS!

up

“”

nää unohtui

asb ..Markku puhuu täyttä PASKAA ja levittää disinformaatiota...
asb ..jostain kierrätysfiksijeesustelusta.
Elä sen omantuntos kans. Ei se voi noin paljon sattua, että hipit on rautaa.

oman soppani luuhun heittäisin sen muodossa että mun mielestä yks tärkeimmistä valmiiks funtsitun pyörän piirteistä on sen ostotapahtuman asiakaspalvelun yhteydessä suoritettu rungon ja osien mitotus käyttäjälle.

tää jää kokonaan pois jos tilaa jonkun nano-nano-kokosen filon internetistä ja oikeestaan ollaan sillon ihan samoissa kuopissa sen kokonaan ite säädetyn kansa.

suosittelisinkin siis marssimista johonkin alan liikkeeseen joka osaa mitottaa sen pyörän jollet tiedä omaavas kärsivällisyyttä vaihdella palikoita kunnes laite istuu alle. (siinä voi joskus mennä kauan aikaa monta runkoa ja mittava rahasumma mitotellessa omin päin)

Hetken lähempänä taas pyörän ostoa, nyt olen päättänyt ostaa uuden pyörän, mutta minkä… sen saa nähdä.
Olen pyöräillyt Pasilan asemalta Lauttasaareen (en asu Helsingissä) ja käynyt katsomassa livenä pyörähuollon liikkeessä Langstereita ja Swoboa ja hyvältähän ne vaikuttavat, jos vertaa paikallisen intersportin valikoimaan.

Nyt on lähinnä kyse siitä että minkä pyörän kolmesta ostaisin:
Swobo Sanchez 760€
Specialized Langster 740€
Kona Paddywagon 600€

Olen miettinyt myös vaihteellisia vaihtoehtoja, mutta koska rahaa ei ole liikaa, olen päättänyt uskoa siihen, että saisin laadukkaamman pyörän alle samalla rahalla, jos jätän vaihteet pois.

Asiasta paremmin tietäviltä voisin haluta kuulla vielä mielipidettä.
Meneekö se näin: Swobo on ylihintainen, Konaan saa lokarit/leveemmät renkaat ja Langster on näistä paras?

En muista tarkkaa hintaa, mut Annankadun Urheiluaitassa oli erivärisiä Langstereita muutamia pari viikkoa sitten. Muuten en noihin osaa kommentoida muuta kuin, etten itse ostais noista mitään :slight_smile:

Saako loksut, onko droppitanko (mihin sitä tarvii?), kuinka isot gummit mahtuu…Ne pitää arvioida käyttötarkoituksen ja testiajokokemuksen sekä asetettujen toiveiden mukaan. Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä…

Mutta jos puhutaan brändistä ja sen aiheuttamista mielikuvista tyyliin mersu, volvo vai jeep tai harrikka, honda vai ducati. Niin kyllä mä unohtaisin Konan ja todentaisin että onko sittenkin Swobossa “enemmän Texasii ja Mehikoo” kuin Spessussa.

marlon - 19:13, 23.5.2009 » Saako loksut, onko droppitanko (mihin sitä tarvii?), kuinka isot gummit mahtuu..Ne pitää arvioida käyttötarkoituksen ja testiajokokemuksen sekä asetettujen toiveiden mukaan. Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä... Mutta jos puhutaan brändistä ja sen aiheuttamista mielikuvista tyyliin mersu, volvo vai jeep tai harrikka, honda vai ducati. Niin kyllä mä unohtaisin Konan ja todentaisin että onko sittenkin Swobossa "enemmän Texasii ja Mehikoo" kuin Spessussa.
No jos brändeihin mennään ni sit unohdetaan ne Swobot ja katotaan se oikee väline kolmikosta Cannondale, Specizlized, Bianchi.
Elitisti - 19:21, 23.5.2009 » Olen miettinyt myös vaihteellisia vaihtoehtoja, mutta koska rahaa ei ole liikaa, olen päättänyt uskoa siihen, että saisin laadukkaamman pyörän alle samalla rahalla, jos jätän vaihteet pois. Asiasta paremmin tietäviltä voisin haluta kuulla vielä mielipidettä. Meneekö se näin: Swobo on ylihintainen, Konaan saa lokarit/leveemmät renkaat ja Langster on näistä paras?
Kyllä se menee noiden osalta just noin. Mut jos olisin sä ni kattelisin brittimarkkinoita. Ite raahautin 09 Langsterin postikuluineen n. 500e helmikuussa. Sekin on jonkun mielestä ylihintaa.

Kun kattelee ulkomailta ni on vieläpä paljon enemmän vaihtoehtoja.

zeikok - 19:21, 23.5.2009 »
marlon - 19:13, 23.5.2009 » Saako loksut, onko droppitanko (mihin sitä tarvii?), kuinka isot gummit mahtuu..Ne pitää arvioida käyttötarkoituksen ja testiajokokemuksen sekä asetettujen toiveiden mukaan. Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä... Mutta jos puhutaan brändistä ja sen aiheuttamista mielikuvista tyyliin mersu, volvo vai jeep tai harrikka, honda vai ducati. Niin kyllä mä unohtaisin Konan ja todentaisin että onko sittenkin Swobossa "enemmän Texasii ja Mehikoo" kuin Spessussa.
No jos brändeihin mennään ni sit unohdetaan ne Swobot ja katotaan se oikee väline kolmikosta Cannondale, Specizlized, Bianchi.
Itse asiasssa itse ostaisin sinisen Pistan, jos nyt pitäis paikallisesta hakea. Saakos niitä vielä Green Bikestä vai mikä niiden meininki on nykyään?