Ohjainlaakerit

^ tä, miks?

Joku voisi olla vailla sellaisia sovituspaloja muutaman vuoden päästä.

Mull Dundane - 10:05, 31.1.2011 » Joko on keksitty miten saadaan integroidun laakerihässäkän tilalle tavallinen kierteetön?
Vaihtamalla runkoa. Jos on kuningaslaakeri niin tulee halvemmaksi.
Mull Dundane - 10:34, 31.1.2011 » Joku voisi olla vailla sellaisia sovituspaloja muutaman vuoden päästä.
Aattelit ettei muutaman vuoden päästä saa enää integroituja laakereita?

Jos kävisit nyt kuitenkin ottamassa kupin kahvia/teetä/vodkaa/kaakaota, ja sit toteat että olipas tyhmä kysymys.

Sirkus - 12:31, 27.11.2010 » Mulla kuoriutu tangesta kromit, mutta on se ihan hyvä laakeri silti. Suojattu kuitenki, ainakin se Velosolon CDS-malli. edit. se ei myöskään oo kauheen herkkä, mutta kuulia lisäämällä varmaan paranis ehkä.
Mikä tange tämä josta kuoriutuu chromit? Kuulia lisäämällä? Tarkoitatko pienentämällä kuulien kokoa vai onkohan sulle tullut vajaakuulainen laakeri.mun tange levinissa kuulat ei ole kyllä irtonaisina ja silti on smooth.rasvana ollut ihan biltema rasva.totesin sen olevan parempaa kuin michen laakerirasva.
mika - 10:52, 31.1.2011 »
Mull Dundane - 10:34, 31.1.2011 » Joku voisi olla vailla sellaisia sovituspaloja muutaman vuoden päästä.
Aattelit ettei muutaman vuoden päästä saa enää integroituja laakereita? Jos kävisit nyt kuitenkin ottamassa kupin kahvia/teetä/vodkaa/kaakaota, ja sit toteat että olipas tyhmä kysymys.
Lähtökohtaisesti kaikki adapterit ja muut sovituspalat, joiden ansiosta standardien sekasotkussa eläminen ja varaosien löytäminen on helpompaa, ovat hyvästä. Ei ole väärin haluta sellaista.

Kyllä se nyt tässä tapauksessa vaan on aika toimimaton ratkaisu.
Sori vaan.

Eikä nyt puhuttu adaptereista yleisesti, vaan juurikin integroidun laakerin muuntamisesta tavalliseksi.

dpstyles - 11:29, 31.1.2011 » Mikä tange tämä josta kuoriutuu chromit? Kuulia lisäämällä? Tarkoitatko pienentämällä kuulien kokoa vai onkohan sulle tullut vajaakuulainen laakeri.
Irtokuulalaakeriin, jollainen Tange Levin ymmärtääkseni on, lisätään kuulia irroittamalla karhustimien häkki ja asentamalla kuulat ilman häkkiä. Kun häkkiä ei ole kuulien välissä viemässä tilaa, voi laakeriin lisätä ylimääräisiä kuulia tasaamaan rasitusta. Tangessa kuulia on kyllä jo tehtaalta tullessa ihan mukavasti, joten häkin poistaminen ja kuulien lisääminen ei välttämättä tuo suurtakaan hyötyä. Toisin on esim maastopyöräni FSA "DH Pigissä," johon kuulia saa lisättyä lähes 40% poistamalla häkin.

http://farm6.static.flickr.com/5172/5404547164_c273d473be_b.jpg

hyvä Daniel :smiley:

Mitäs mieltä poijjaat on Cane Creek S3:sta tai FSA Orbit MX:stä? Molempia irtois CRC:stä 30-40 eurolla eli mahtuis budjettiin oikein näppärästi.

mulla on sellainen mielikuva, että helsingin lähikaupoista sai ainakin s3:sta tuohon hintaan?

dpstyles - 11:29, 31.1.2011 »
Sirkus - 12:31, 27.11.2010 » Mulla kuoriutu tangesta kromit, mutta on se ihan hyvä laakeri silti. Suojattu kuitenki, ainakin se Velosolon CDS-malli. edit. se ei myöskään oo kauheen herkkä, mutta kuulia lisäämällä varmaan paranis ehkä.
Mikä tange tämä josta kuoriutuu chromit? Kuulia lisäämällä? Tarkoitatko pienentämällä kuulien kokoa vai onkohan sulle tullut vajaakuulainen laakeri.mun tange levinissa kuulat ei ole kyllä irtonaisina ja silti on smooth.rasvana ollut ihan biltema rasva.totesin sen olevan parempaa kuin michen laakerirasva.
Kappas, onpas taas ontuvasti tullut kirjoitettua. Mulla on ihan tuo normi Levin, ja siitä alakupista lähti kromit ihan suikaleina kynnellä kuorimalla. Kuulien lisäyksellä tarkoitin vaihtamista irtokuuliin, en tiedä odotanko tuolta laakerilta liikaa, mutta jotenkin vois olla paljon smoothimpikin. Tällä hetkellä rasvana taitaa olla jotain perus jötköä "multi purpose greasea".

Revi se häkki veke ja testaa.kerro sitten tuliko smoothimpi. Ei siihen tosin montaa kuulaa extraa mene joten voi olla ettei tosiaan kannata.

Mitäs mieltä porukka on noista Hattan laakereista. Ovatko hintansa väärtejä?

^ Vesta on ainakin.

^^Yks Hatta tuli käytettynä Bridgestonen mukana. Oli niin huono ettei sitä voinut enää käyttää. En tiiä miten ja missä tota runkoo oli säilytetty / käytetty et se laakeri oli sellaseen jamaan joutunut. Kestävyyspisteitä joudun siis antamaan vähän.

mez: Vielä halvemmalla jos uskaltaa. Itselläni moinen ja toisaeks ei pahaa sanottavaa.

Hatta Swan Deluxe on ihan jees kun se tulee valmiiksi asennettuna jaappanian rungon mukana - ja on kondiksessa - mutta muuten tässä lienee hinta/laatu/hipostelu/uskottavuus-kriteerien yhdistelmänä aika voittamaton kierteellinen ohjainlaakeritarjous:

Taidan kysästä FoxCompista tota S3:sta jos sais rungon mukaan kelpohintaan. Jos ei natsaa niin MX CRC:stä ku ostaa sieltä muutenkin tavaraa. On-One verkkokauppa-setti ei oikein inspaa :smiley:

S3 on hinta-/laatusuhteeltaan hyvä hankinta. Hyvin suojattu, siistin näköinen ja toimii. Mulla oli vuoden verran tuommoinen ennenkuin iski hulluuskohtaus ja hommasin Kingin. Käytössä en huomannut eroa, mutta ehkä 10 vuoden päästä huomaan :slight_smile:

…Kingihän siis ottaa kaiken sen vastaan mitä sille pystyy antamaan. Kingin hintahan koostuu kivojen värien tehtailun lisäksi siitä, että tekevät kaiken itse… kuulista lähtien. Kandee tutustua.