Nopsa Mixte

Tälläinen lähti matkaan eilen Uusixelta:

Tarkoituksena rakentaa siitä avokille joululahja. Olen kiinnostunut kyseisen pörämallin taustoista, eli jos joku osaa kertoa faktoja tuosta niin olisi mahtavaa.

Viikonloppuna pääsen käsiksi pyörään. Silloin purkua, pesua, mahd. paikkamaalia, vaihdeosien poistoa jne.

Kuvia lisää kun homma edistyy.

En paljon viimeksi ehtinyt mutta nopea räpsy tämän hetkisestä tilanteesta. Viikonloppuna pääsen taas tän kimppuun ja silloin sitten pesua ja ohjaamonvaihtoa jne.

Kovasti näyttää olevan samaa osastoa kuin mun Finnsport. Ainakin jos katsoo noita muhveja ja seatstayn liitoksia, sekä haarukan kruunua. Finnsportissa on minun tietämykseni mukaan LeJeunen runko ja oletan tämän siten olevan samaa tavaraa.

Tuossa on yks finlandia-mixte. Edelleen omassa käytössä, tosin eri penkillä ja etutarakka on asennettu.

Tota Bruiseria jo katselinkin aiemmin. Hankittuna tähänkin on Bilteman mummistanko, mietin vaan tuota alkuperäistä stemmiä… Ajoasennosta ei kuitenkaan ole, ainakaan toistaiseksi, tarkoitus tehdä ihan pystyä ja kruiseritanko on puhtaasti ulkonäkösyistä hankittu. Tuleeko liian villi ja yleisesti paheksuttava yhdistelmä jos stemmiksi laittaisi jonkun pidemmän ja ehkä jopa miinuskulmalla? Lisäksi mietityttää mitä se tekee ajotuntumalle? :slight_smile:

Noniin, vihdoin loput pari kuvaa:

Pesukunnossa


Ohjainlaakerinhuolto


joku räpsy kesken rojektin


Valmis kulkine

Palaute on ollut hyvää. Omistajalleen kelpaa ja ite oon tyytyväinen ensimmäiseks rakennelmaksi.

Tyylikäs lopputulos! Likes.

Siistin pyörän rakensit. Lungi tanko ja mukavat kumit. Tolppaa ei paljon näy, mutta eipä haittaa jos toi alin asetus on se oikee!
gratz.

Kiva! Cerman väriset gumit ovat aina oikea valinta mixteen.

Tää näkyy päivittäin mäellä. On kivan ja kompaktin näkönen menopeli.

Lupaavaltahan se näytti kun sen viimeksi näin ja hiano on lopputuloskin. Mistä muuten hommasit ton stemmin, 1" quill ja avattava eikö?

Tyylikäs kokonaisuus, mutta mielestäni vaatisi tyyliin sopivat lokasuojat täydellisen ilmeen saamiseksi.

Stemmi näyttää aika samannäköiseltä kuin Biltsu-special.

Mitä työkaverit sanoi kun muutit pukuhuoneen pajaksi?
Hyvännäkönen pyörä, lokarit ja tarakka puuttuu?

Stemmi on biltsusta.

Lokarit on olemassa, mutta uusi omistaja ei niitä ole vielä kaipaillut niin en ole jaksanut vaivautua. Viimeistään kun rapakelit taas tulee niin joudun varmaan touhuumaan ne paikalleen…

Tarakkaa oon itse miettinyt ja eteen asennettava sellainen kiinnostaa.

Kiitos positiivisesta palautteesta!

Heh. Biltsusta sais myös tällaisen:

http://biltema.fi/ProductImages/27/medium/27-538_m.jpg

Vois olla näppärä ajoasennon hienosäätöön ennenkuin laittaa lopullisen stemmin ja tangon paikalleen.

Ai niin, Nopsa on kyllä hieno.

Kävin laittamassa tähän justiinsa lokarit. Omistaja tykkää ajoasennosta, joten olkoon noin ohjaamon osalta. Tarakka vaihtoehtoja kartoitellaan. Eteen varmaan kesäksi joku klassinen jos löytys…

Paskanenhan se on kun mikä, mutta ei kai mun kaikkea kuulu tehdä. :slight_smile:

mimmit on kyl hyvii, rossaa vaan

siisti nopsa, lokarit sopiiipi vitu jees

Sain just samanlaisen Nopsa runkosetin. Mitäköhän sillä tekis, ihan ajettavan näköisen pelin siitä näköjään sais. Onhan tossa brittikeskiö?

No oho, siitähän tuli oikein nätti fillari!