Nettikaupat

kyllähän suomessakin yleisesti ilmoitetaan puhelinnumerot +358 (0) 50 123 4567, jossa ei varsinkaan internetaikana ole järjen häivää. korppoon lauttarannassaki kiinalaiset mietti, että miten tähän numeroon soitetaan kun lippuja tahtovat yhteysalukselle.

Tänään odotan Express-pakettia DHLn kuskaamana Bike24sta. Onneksi olin heti aamulla tarkistamassa tilanteen - olin laittanu toimitusosotteeseen “c/o” riville ovikoodin. Oli poistettu se toimitusosoitteesta, ja puhelinnumerokin oli poistettu niin ettei DHL vaan voi ottaa yhteyttä. Hemmetti kun on vaikeeta.

Soitin DHL:lle, ehtivät lisätä tiedot ennen toimitusyritystä, ja lupasivat soittaa jos ei vaikka ovikoodi toimikaan et saan paketin varmasti tänään. Laitoin palautetta Bike24:lle et ei tää nyt ihan tälleen oikein toimi hyvin. En oo huomannu muiden kauppojen toimivan tälleen yhteystietojen kanssa, vaan Bike24?

Viimeks pari viikkoa sitte meni eka toimitus täysin ohi, koska a) numero puuttuu, b) ovikoodi puuttuu.

Nytki kerranki oikeesti tarvetta sille expressi-vauhdille, oon lomalla, ja haluun sen iskarin heti kiinni pyörään et pääse ajaa!

Taitaa Bike-Components tehdä ihan samaa. Mulla mennyt joskus paketti seisomaan DHLn varastoon samasta syystä.

Onkohan tuo joku GPDR homma. Viimeksi oli sama puljaus Bike24:n kanssa kun oli koitettu toimittaa eikä mulla ollut hajuakaan. Viikon päästä toimitusyrityksestä vilkaisin seurantaa kun mietin missä paketti viipyy ja sitten soittelin DHL aspaan. Aspahenkilö sanoi että tuttu juttu Bike24:n kanssa.

Laitoin äsken uutta tilausta sisään Bike24:lle, tällä kertaa laitoin puhnron kylmästi nimikenttään sukunimen perään, voi sitten paketin saapuessa tsekata onko tallessa vai poistettu. Täytyy siitä huolimatta varmuuden vuoksi silti soittaa DHL:lle heti kun saa seurantanumeron ja tarvittaessa antaa puhnumero.

Hassua, minulle tuli eilen perille lauantaina (!) tilattu Biek24-paketti ihan ilman suurempaa draamaa, mitä nyt että arvottu noutopiste oli vähän outo (DHL:n asiakastiedoissani näkyi olevan toissijaisena, en kyllä kyseistä muista valinneeni mutta whatevs), mutta sen ehti vielä hyvin vaihtaa lähemmäs.

Pystytkö Bike24:lla valitsemaan jotain muuta kuin kotiinkuljetuksen? Jos saisikin paketin johonkin noutopisteeseen josta voisi vaan hakea myöhemmin niin olisi jees. Itsellä ei ole aikanaan tähän mennessä muuta vaihtoehtoa kuin epäkäytännöllisempi kotiintoimitus jolloin puhelinnumero on aivan ehdoton koska on aika epätodennäköistä että sattuu juuri olemaan kotona arkisin päiväseltään.

Olen siis valinnut maatin/noutopisteen ensisijaiseksi toimitustavaksi Suomen DHL:n asiakastiedoissa, kaupan päässä yhteystietona ihan normaali katuosoite. Minulle tuli kyllä myös DHL:ltä tekstiviesti-ilmoitus toimitustavan valinnasta.

(Olen tilannut tuolta myös saksalaiseen pakettiautomaattiin ja ehkä siinä yhteydessä antanut luvan henkilötietojen luovuttamiseen DHL:lle, kuka näistä tietää.)

1 Like

Tuli nopeeta vastaus Bike24:stä -

"We are really sorry for the problems with your parcel’s delivery. Please
accept our sincerest apologies.

For data protection reasons we are not allowed to include your phone number on the shipping label, although it is often required with deliveries outside of Germany. If you want it to appear on the label we suggest writing it into the additional address line.

We only recently got aware of this and are currently implementing a solution for deliveries abroad. This will probably be a checkbox where you give your consent for us to transmit your personal data including the phone number to the carrier in charge."

Edit:
Uuh iskari tuli äsken, kiinni pyörässä ja toimii :slight_smile:
Huomenna ajamaan.

Juu ei lukenut puhelinnumeroa tämänkään osoitelapussa, ilmeisesti sitten DHL:n next level TEKOÄLY osaa yhdistää identtisen nimen ja osoitteen oikeaan rekisteröityneeseen käyttäjään ilmankin.

Mä sain kans viimeisimmän Bike24-paketin yhteydessä DHL:ltä viestin paketin saavuttua Suomeen, ja valitsin noudon naapurikorttelin Ärrältä. En ole tilannut sieltä ikinä muualle kuin tähän samaan osoitteeseen. Kehitys kehittyy, ehkä :+1:

OT

Deltsillä varmaan töissä sadan metrin aitureita, sen verran nopeesti häviävät ovelta kellonsoiton jälkeen
“asiakasta yritetty tavoittaa”

Kotimainen Veloshop on niin järjettömän nopea.
Eilen tilaus sisään ja arvioitu toimitus aika tänään.
Eikä ole ensimmäinen kerta.
Hattu päästä.

4 Likes

mind boggles. oletan, että tästä ongelmasta pääsis siis yli ku bike24 kysyis asiakkaalta, saako puhelinnumeron luovuttaa kuriirille. oon kuullut kollegoilta, että saksassa gdpr-pykälien tulkinta ja sakot on tiukkoja.

saksassa on ehkä pientä poliittis-historiallista taustaa tiukoille tulkinnoille ja yleiselle epäluuloisuudelle yksilöiltä kerättäviä tietoja kohtaan. näistä syistä myös esim. korttimaksamiseen suhtaudutaan edelleen varauksella.

1 Like

Joo, Veloshopista pelkästään hyviä kokemuksia + aina todella nopea.

Arvostan sitä, että Pyörätohtorin lopetettua asioiden myymisen internetissä Filla Bicycles jatkaa pyöränosien käytettyihin viinipakkauksiin pakkaamisen perinnettä.

1 Like

Bike24 on näköjään tässä viikolla mennyt pörssiin, pitäisiköhän ihan yleisestä mielenkiinnosta lukea listautumisesite…

(Luulin, että Bike24 oli WiggleCRC:n omistuksessa, kuten jossain vaiheessa olikin, mutta tällä kaupalla oli näköjään peräti parin vuoden palautusoikeus tjsp.)

Miten rapha on viime aikoina toimittanut?

Ainakin tossa kuukausi sitten toimitus kesti alle viikon.

Onko kukaan sattunu ostamaan mitään italialaisesta kaupasta nimeltä Ventura Fixed Gear?

Tuommone: Ventura Fixed Gear Store