Nettikaupat

no tämähän se nimenomaan

ja tulkitsen että legit mesta siis, kiitos raporteista!

Mä ajattelin nostaa tämän ketjun esiin ihan itsekkäistä syistä eli brexitin jälkeen brittiostosten kanssa on sujunut niin nihkeästi, että siirrän ostokset Saksaan. Mä olen käyttänyt usein sellaisia brittikauppoja kuin Hub Jub | Authentic single speed and fixed wheel bicycle parts ja Biketart | Mountain Bikes & Bicycles, Online MTB & Bike Shop. Nyt on sitten etsinnässä samanlaisia puoteja esim. Saksassa. Tänään löysin tällaisen, kun etsin Cinellin tai 3T:n quilliä: Der Ritzler Online-Shop (der-ritzler.de). Fiksailen nyt itselleni ihan uutta Saksa-kansiota kaikista kiinnostavista kaupoista, vaikka fiilikset ovatkin vähän götterdammerung. Jos näillä profiileilla olevia Saksa-kauppoja muistuu mieleen, niin saa vinkata. Tänks, ja fuck brexit.

2 Likes

Täältä tilasin tänään ensimmäistä kertaa kun ei muualta Vittorian valkoisia renkaita löytynyt: Santucci Cycles - custom bicycles with tradition & style

1 Like
1 Like

Saksan kaupoista tulikin mieleen, että laitoin just vittuilumailia Bike24:lle, että laittakaa nyt herraisä sentään ne puhelinnumerot paketteihin. Neuvoivat viimeksi, että laita puhnro address line 2 -kenttään, mut ei se auta mitään, kun se on väärässä kentässä ja kaikki prosessointi tapahtuu rahtikirjan viivakoodeja lukemalla. Ei sitä numeroo sieltä väärästä kentästä kukaan bongaa ja ala käsipelissä lisäämään sen paketin dataan. Siis voi vittu mitä pelleilyä, numeron voi laittaa kyllä väärään kenttään, jolloin siinä on kaikki “tietoturvariskit” olemassa mutta ei edesauta toimitusta mitenkään, mut oikeeseen kenttään sitä ei voi laittaa. Aina tulee jotain säätöä kun puuttuu puhelinnumero paketista, tänäänkin postissa piti soitella jonnekin aspaan kun paketti oli lokerossa ja mullehan ei tietysti ollu lähetetty tekstarina lokeron numeroa tai lokerokoodia kun se puhelinnumero puuttui paketin datasta.

Syynähän tässä on siis joku saksalaisten täysin typerä käsitys siitä että ne rikkoo GDPR:ää jos laittaa vastaanottajan numeron pakettiin. Saispa nuo nyt ymmärtämään että se puhnro on essential information ja se kuuluu laittaa rahtikirjaan.

1 Like

:sweat_smile: Just tilasin sieltä ohjainlaakerin, mutta maksoin paypalillä niin imuroivat tietoni sieltä PP:n kautta. Toivottavasti myös luurin numeron.

mää haluaisin kiittää velobia.fi hyvästä meiningistä!

1 Like

On kyl aina tullu (paypalilla maksettuna) bike24:ltä tekstaria kun romut noudettavissa.

1 Like

Ite työnsin puhelinnumeron ja ovikoodin kylmästi sinne toimitusosoitteen sekaan, mm. ilmoitin nimekseni door code 1234# etunimi sukunimi. Sitten rupesi toimimaan. Aiemmin oon vain soittanut dhl:lle ja kertonut nämä tiedot aspaan kun rahtinumero on tullut tietoon mikä sekin ihan ok

Varsinaista juurisyytä tämä ei tietty ratkaise

Joo toi saattaa auttaa kotiinkuljetusten kanssa, jos on siis ylipäätään semmonen kuski että vaivautuu soittamaan etukäteen. Mut itse noutamiseen tuo ei auta juuri mitenkään, jos sitä puhelinnumeroa ei sieltä väärältä riviltä joku postin henkilö äkkää ja manuaalisesti lisää sinne toimituksen tietoihin (ja näin ei varmasti käy). Vituttaa myös Postin ja Postnordin puolesta tää sekoilu, koska paketit puutteellisilla tiedoilla aiheuttaa myös niille päänvaivaa, kuten toi lokerokoodisekoilu tänä aamuna. Postnordin terminaalista ku hain paketin niin se äijä valitteli että tässä rahtikirjassa ei oo mitään dataa ja sillä meni pari minuuttia syöttää ne setit sinne rahtijärjestelmään käsipelissä kun luovutti mulle paketin. Ihan uskomatonta änkyröintiä saksalaisten taholta.

Tämä kuvaa hyvin sitä toisessa ketjussa nähtyä pönkijää.

Jos on vanhempia NOS- ym. osia hakusessa niin itävaltalainen VeloSaloon palvelee. https://www.velosaloon.com/ Toimituksessa meni toista viikkoa, ei muuta valitettavaa.

1 Like

Kiitti vinkistä. Tuon kautta päädyin jotenkin tänne: Briko-Bike
Tilasin yhden D-A-vaihtajan ja ostoprosessi oli kyllä just niin pedantin saksalainen / kryptisen ranskalainen ettei mitään rajaa :see_no_evil: Mutta siis kysymyksiin vastattiin heti eli siitä 5/5.

Mä oon tilannu tuolta kamaa pari-kolme kertaa eikä oo ollu mitään kummallista mielestäni, liekö sitten ranskankielentaidosta ollu hyötyä. Patrick on vastaillut viesteihin nopeasti ja ystävällisesti ja paketit on tullu perille siinä missä muutkin ranskalaiset lähetykset.

1 Like

Joo, Patrick vastasi heti. Ostaminen olisi varmaan sujunut paremmin jos olisin vaan käyttänyt suoraan Paypalia. Suoraostoon ei tullut jostain syystä postikulua, niin täyttelin sen perinteisemmän tilauslomakkeen.

Niinpä juu, mä makselen aina PayPalilla jos vaan voi.

Yrittää näköjään Bike/Runner/TradeInn -kompleksi velmuilla alkuperäisten lähetyskulujen palautuksen kanssa vaikka kuinka EU-direktiiviä referoi. Laitoin disputen ja myös ECC:lle selvityspyyntöä.

Hyvä, mutta hieman hämmentävä kokemus: https://www.libertecycles.nl/

Hyvä valikoima Nitto, Velo Orange, Honjo, ymym hobo-osat. Kommunikaatio 0 (ei ees tilausvahvistusta), mutta tavara kohtuuhinnalla kotiin Suomeen noin 1,5 viikossa. Hollannin sisällä seuraavan päivän toimitus ja kulut 0 euroa.

1 Like

Joka kerta Liberté 100% onnistuminen