Nähty kaupungilla:

Se on kaaviokuva siitä, mitä tapahtuu kun nelipuolainen kiekko osuu möykkyyn pahimmassa asennossa.

Ah. Mä luulin että kyseessä oli joku rullatesti tai kuinka laitetaan aerokiekkoon origami-pinnakortti.

Kertokaas arvon tietäjät, mut eikös toi aerokiekko ole kaupungissa aika vihoviimeinen kapistus? Yyberjäykkä ja hauras rakenne kuulostaa huonolta yhdistelmältä.

Pitääkö luoda siis uusi myytti aerokiekkomiehestä, kun Olli paljastui ihan normaaliksi mukavaksi hepuksi liian aikaisin?

Kuka pystyy ensimmäisenä kuvaamaan tämän! Haaste on esitetty.

Mun mielestä olis paljon mielenkiintoisempaa keskustella jostain fillariin sopivasti ujutetusta järkikapineesta, kuten vaikkapa pullonavaajasta. On-onen kiemuraiset kiristäjät toimivat moisina, samaten swobo on integroinut laitteen satulaansa.

Mä laitan kuppitelineen stongaan. Perkele.

Mulla on ollut kans korkinavaajaprojekti päällä viime kesästä, mutta sopivaa ei vaan ole tullut vastaan. Ehkä tällaiselle “tuunaukselle” olisi aihetta avata oma keskustelunsa.

mutta kyllähän sitä nyt bissepullon saa auki aina jotain fillarin osaa vasten kihnuttamalla ihan ilman pyörään integroitua oikeaa avaajaakin. esim. ratadropoutit sellaisenaan toiminee ihan hyvin. toisaalta, siihen on varmaan joku hyvä syy kun jengi yleensä tuntuu preferoivan tölkkejä pullojen sijasta lähettilaukussa…?

Tölkit on keveydestään huolimatta epäekologisempia, joten pullot it is, jos kaljaa juon. Ni.

Baaripyörän emäputkeen rälläkällä iso lovi että saa kunnolla kammettua pullon siihen. Tai vaakaputken alle. Baaripyörä siksi, että siinä ei se rakenteellinen kestävyys oo väldesti ihan niin jetsulleen.

Kesällä mulla on todennäköisesti kyllä vyönsoljessa pullonavaaja, joten ihan turhaa arpomista tää on. Jatkan sitä.

Pitää kiskoa kaljansa muovipullosta. Ovat keveämpiä, kestävät kolhuja, kylmällä ilmalla pullo tuntuu lämpimältä ihoa vasten (riippuen sisällöstä tietty) ja saunassa muovipullo ei polta huulia, kuten lasinen serkkunsa. Kierrekorkin saa myös suljettua, mikäli parkkihallivahti käskee viemään keskarit jonnekin muualle.
Samoja hyötyjä omaava alumiini ei tässäkään asiassa ole hyvä, kun suomessa ei voi palauttaa rutattuja tölkkejä, joten niiden kuljettaminen tyhjänä on “työlästä.” Täm’ä on harmi, koska alumiini olisi erittäin kierrätettävää.

Uusien muovipullojen etikettien repiminen panetuspäissään on kans tuhoontuomittua. Ei palaudu ei.

Sori ot. My bad.

Fillari missä oli punanen aerokiekko spotattu holbertin eli albertinkadulla ysin jälkeen.

Mä aattelin käydä jossain ehkä stemmiin hitsauttamassa avaajan. Vaikka kyllähän se nyt aukee paljon helpomminkin.

cmon aerokiekkokin on vähemmän nolo kuin pullonavaaja pyörässä

p.s. abouts kaikilla polkimilla saa pullon auki

Eikös sillä chromen soljella saakaan pulloja auki?

Perkele, tässä onkin kyse oikeasta fillarin ja p-avaajan integraatiosta, ei jonkun kolon hyväksikäytöstä. Tuli muuten likainen olo tuosta sivulauseesta.

(enkä mä edes juo kaljaa)

Semmoinen seinään kiinnitettävä pullonavaaja emäputken etupuolelle valmistajan vaakunan tilalle?

asb - 3 minutes ago » Semmoinen seinään kiinnitettävä pullonavaaja emäputken etupuolelle valmistajan vaakunan tilalle?
on muuten ollut vaikeaa löytää semmoista, vaikka luulis, että niitä ois rautakauppojen sauna- tai kahvaosastoilla. Ainoan olen löytänyt Hämeentien ja 5. linjan risteyksen kahva-/kylttikaupasta.

Onko joku saanut pullon auki tuollaisella seinään kiinnitettävällä? Niissä tuntuu aina olevan kulmat niin oudot, ettei sitä pulloa auki saa - tai sit yllättäen ollu niin tumuissa, ettei ole natsannut.

En ole kyllä pahemmin onnistunut seinäkiinnitteisillä. Siinä on joku tietty kulma missä se pullo pitäis insertoida sinne ja vääntää, mutta seinään juntatun avaajan asennon hienosäätö on vähän hankalaa.

Paras avaaja on ollut ctrl:n vyönsoljen takapinnassa ollut. Solki on sen verran snadi, että menee kätsysti handuun, ja se avaaja-osa oli just passelin muotoinen. Plussaa tietenkin mukana kulkevasta luonteesta ja jännän näköisestä suorituksesta. Ongelmana oli vaan ensin vyön kestävyys - ratkaisu: vaihda vyö - ja myöhemmin soljen kiinnitysmekanismi vyöhön. Luokattoman heikkoa työtä, luistaa vyöstä kuin vyöstä.

Joissain Paul Frankin vöissä oli kans samat ominaisuudet, hyvässä ja pahassa.

Pullonavaamiseen liittyvistä innovaatioista kyllä mainion tuntuinen on ns. avaajasormus, mutta mä en ainakaan oppinut sitä käyttämään ihan näppärästi, liian ruipelot sormet tms?

Surlyn Tuggnutissa on avaaja. Ja sitten löytyi tämmöinen googlella:

Mutta vähän hankalia käyttää lennosta, tyylikkäämpää olisi jos voisi avata pullon nousematta satulasta.

Morkki - 4 hours ago » Mutta vähän hankalia käyttää lennosta, tyylikkäämpää olisi jos voisi avata pullon nousematta satulasta.
Tuostahan on myös 1/1 ja 9/8 tuumaiset versiot, jos sen haluaa kiinni stemmiin.

Ilmeisesti joku näki mun pizzan tänään arkadiankadulla. Oli käyty kiinnittämässä ällärimainos. Kai se on sinne mentävä vaikka reidet sanoo “ei ei ei”.