Naamakarvoitus

Saa olla melko mulkku jos protestoi movemberia. Unelmien täyttymyksenä kivessyöpä ja se ettei ko. syövän tutkimusta edistetä enää yhdelläkään eurolla? Vai meneekö puhtaasti menestysteologian piikkiin että paskat ihmiset ansaitsevat syöpänsä ja parhaat säästyy moisilta vitsauksilta?

Tuleeko muita kännissä lyötyjä vetoja mieleen josta olisi kehkeytynyt tämän mittakaavan härdelli jolla kerätään ihan älyttömät kasat rahaa tutkimukseen? Millon kuuluu eka “…mutku Gates lahjottaa enemmän!” -kommentti?

Tarkoitatko peltisp siis, että jos joku sanoo keräävänsä rahaa hyvän asian puolesta, ei saa olla kiinnostunut siitä, meneekö ne fyrkat oikeesti siihen hyvään asiaan?

Keräyskusetukset vaan valitettavasti ovat aika yleisiä, eli pitäisin tervettä epäluuloisuutta ihan vaan terveenä.

Muuten toi sun viesti on hyvä esimerkki siitä, miltä näyttää kun keskustelee omien ennakkoluulojensa kanssa.

Viittasin puhtaasti tuohon “käänteisviikset protestiksi” -kommenttiin. Sori jos se ei tekstistä ilmenekään itsestäänselvästi!

itse huomasin ymmärtäneeni asian kokonaan väärin. jos sulla on jo viikset kuuluu ne leikata 1.11. pois ja kasvattaa uudelleen. Jos siis pilkku nssitaan. Mitä sanoo arvon jhipsteriraati,Joudunko siis leikkaamaan jo 2 viikon aikana kasvattamani kalapuikot pois ja aloittaa kasvatustyön alusta?

hipstereitä ei tuommoiset kiinnosta. kuulin luotettavasta lähteestä Viikin ekokylästä.

dpstyles - 17:17, 1.11.2012 » itse huomasin ymmärtäneeni asian kokonaan väärin. jos sulla on jo viikset kuuluu ne leikata 1.11. pois ja kasvattaa uudelleen. Jos siis pilkku nssitaan. Mitä sanoo arvon jhipsteriraati,Joudunko siis leikkaamaan jo 2 viikon aikana kasvattamani kalapuikot pois ja aloittaa kasvatustyön alusta?
Jos haluut osallistua Movemberiin ns. oikein, niin kyllä. Sääntö on hyvin samanlainen kuin slämätty stemmi, kirkkaiden tai mustien osien harmonia, väärinpyöräilyslouppi tai hatuttomat venttiilit. Kukaan ei voi tuomita vaikka tuomitsisikin teon.

Kysyin Syöpäsäätiön tiedotusosastolta.

Jes! Hyvä että vastasivat. Ite laitoin viestiä Suomen Movemberin jampoille, mutta vastaus odotuttaa vielä itseään.

Aika iso osa menee kyllä Movemberin pyörittämiseen. Unicefillakin menee 20 % hallintoon heidän omien tietojen mukaan. Tästähän hallinnon ja keräyksen suhteesta oli pari vuotta sitten iso haloo mediassa, mutta en nyt saanu ongittua tietoja siitä. Muistan nähneeni yhden graafin missä käytiin läpi Suomessa toimivia avustusjärjestöjä ja keräysorganisaatioita. Siitä vois napata vähän keskiarvo-osviittaa tähänkin caseen.

Erik - 13:41, 2.11.2012 » Aika iso osa menee kyllä Movemberin pyörittämiseen.
Pikkurahoja jos vaihdossa saa luvan kanssa kasvattaa viikset.

No se on totta. Mie voisin maksaa 25 % marraskuun tuloistani, jos saisin sillä viikset aina marraskuuksi.

Tulee säälittävä Movember allekirjoittaneelle. Kuukausi on ohi siinä kohtaa kun ylähuulessa tuntuu sänki. Höhö.

Kyllä mun mielestä 25% on vielä kohtuullinen jos Unicef isompana organisaationa ei saa kuluja alle 20%. Isompi organisaatio kuitenkin on aina tehokkaampi jos oletetaan että kahta erikokoista organisaatiota johdetaan yhtä järkevästi kun työtä pystytään jakamaan järkevämmin isomman tekijäporukan kesken.

Ja mikä parasta: saa tosiaan kasvattaa viiksiä (minäkin kaikkia niitä kolmea amishaituvaa jotka ilmestyy parin viikon kasvattamisen jälkeen) eikä tarvitse ratsastaa esimerkiksi syöpäsairaiden kustannuksella!

Pistänkö Erik tilinumeron PM:nä niin saat 100% aitoa, miespuolisen ihmislapsen räkäjarru-matskua kirjeessä? Kiinnitystarvikkeet saat kaupan päälle =)

No voi kyynel, maailmassa on virhe.

Itse olen jo vuosia silloin tällöin leikannut parran vekeen, antanut naamalle hieman ilmaa ja kasvattanut hetkeksi viikset. Paljaalla ei jaksa vedellä ihan koko ajan ja nyt viikset voi yhdistää tälläiseen ajatukseltaan ihan ok kampanjaan, jos siltä tuntuu ja se on minusta ihan jeppis meininki - haters gonna hate.

Omat viime vuotiset jarrut selvinnee alta. Tämän vuoden kasvatus on vielä aavistuksen vaiheessa :slight_smile:

http://static.movember.com/uploads/2011/profiles/ee5/18e/ee518ec088e8379b86cf0765d0a4a927-509112e596792.jpg

Peace out, mie oon ihan satasella messissä Movemberissa ja tänä vuonna on tarkotus myös kerätä rahaa kampanjaa varten. Movemberissa kiinnostaa ennen kaikkea se, että se on oikeen asian lisäksi pirun hauska tapahtuma.

Henkilökohtanen motiivi Movemberin rahaliikenteen selvittämiselle on se, että asia kiinnostaa. Oon mieluummin varma asiasta, kun luulen tietäväni jotain. Toivon myös, että löydän sellasta tietoa mikä tukee miun positiivisia fiboja kampanjasta. Toistaseks näyttää vallan hyvältä.

Ja ettei mee ihan pyörätouhujen ulkopuolelle, niin kuva viiksekkäästä pyöränaisesta:

http://dl.dropbox.com/u/18053757/615956_10151165374854724_961384185_o.jpg

Kaikki kuun lopussa Oulussa vetelehtivät ovat lämpimästi tervetulleita Viiksikulkueeseen 30.11. klo 16.00. Jatkobileet ovat Never Grow Oldissa, jossa kulttuurillinen viiksihumputtelu huipentuu. Myös funkkia soi.

Kontribuutiona keskusteluun täytyy varmaankin mainita, että jo se, että muuten jokseenkin paska kuukausi marraskuu värittyy kohonneella viiksifrekvenssillä ja välillisesti tekee siitä vähemmän paskan, riittää. Jouhimiehet täällä Oulussa ainakin nyökkäilevät toisilleen veljellisen hyväksyvästi.

Viiksikulkue facebookissa

suoraa linkkiä vielä.

Movember-varoitus
En kyennyt linkittämään kuvaa suoraan, joten URLitaan

… ketjujen kanssa touhutessa väliin voi jäädä mitä vaan.

https://dl.dropbox.com/u/84442786/marraskuu2012.jpg

oih parta! pelastit tänään, sekä minun että hohottavien asiakkaiden päivän.