Mustalaisrouva - Gitane Track?

^Kuva Vanhasta Raumasta ?

Joo. Raumalta.

Otin syyskuvia:

Onkos Raumalla kuinka paljon yksivaihteisia?

-Sieltä kotoisin.

Turun suunnalta Raumalle ajaessa joutuu kulkemaan Taantumuksen läpi. Taantumuksessa oli tänään synkkää.

Onhan siellä noita OKL:n tyyppejä. Tiedän että ainakin 8. Myös jostain pooloista on jo ollut puhetta.

Kesällä ajetaan reidet kuumana Turun velolla ja pyörivistä massoista koitetaan ottaa (budjetin rajoissa) ylimääräistä painoa pois. CXP22:t saa lähteä ja samalla myös nuo DT Competitionit vaihtuu Revolutioneihin. Gitane saa myös ajanmukaisemmat kehät alleen.

Koska nuo Normandyn navat miellyttää silmää, ovat siedettävän painoiset ja irtokuulilla herkisteltävissä mielen mukaiseksi, kävi niin että tammikuisen illan ratoksi pistin nuo kiekot lihoiksi.

Nämä hularenkaat taas tunnetaan nimellä Nisi Pista Special. Painoa yhdellä rinkulalla on n.240g. Eyeletejä nippeleille ei ole, joten vanteessa joutuu käyttämään prikkoja nippeleiden alla.

Nopea ynnäily ja puntarointi antoi painoarvioksi kiekkoparille n.1350g. Koska nämä ovat tuubivanteet, tulnee painon pudotusta kumeista vielä lisää.

Ovatko nuo siis Normandyn ratanavat? Itellä samanlaista prosessia tulossa, muttei ihan noin kevyillä kehillä… Eiköhän varmaan reilu puolen kilon pudotus ole ihan jees, varsinkin kun se lähtee pyörivistä massoista.

Joo Normandyn ratanavat. Vuosilukuleimoilla -75 ja -76. Oon ajanu noilla viime kesän ja kyl rullaa, kun säätä kohilleen.

Joo, mulla on tollasia muutama maantie/retkimallisia. Paino on kyllä ihan kohtuullinen verrattuna siihen mitä oon maksanu, eli kierrätyskeskuksesta 2e kappale. 500g pari. Toisissa on laakerit kuppeineen huonommassa kunnossa, mutta hyväkuntoisiakin yksilöitä löytynyt.

Ja koska pyörä ei oo vielä mun kehuja saanut, niin peukut tästä suunnasta.
Kiitokset muutenkin kattavasta dokumentoinnista muissakin projekteissa, näitä on miellyttävä lukea, tai ainakin itse tykkään.

Muuten, mitähän tuo kehien only for professional bicycle tarkoittaa? Liittyy varmaan kestävyyteen, uskoisin että noin kevyet kehät eivät ole kauhean järeät. Tosin 36 pinnaa varmaan korjaa vähän asiaa, ja velokäytössä niiden tuskin tarvitseekaan olla pomminkestävät.

Siisti proggis ja siistit uusiokehät. Kehotan nyt ainakin harkitsemaan neljä ristiin -puolausta noiden kanssa, kun muuten voi olla vähän lötköä ajoa.

Itsekin mietin tuota Professional bicycle hommaa ja päädyin saman lopputulokseen. Eihän noi tosiaan tirck tarck kehät oo. Täytyy ajella varovasti velolle.

4X vois kyllä olla varmin. Mistäköhän sitten sais revoa, tai muuta ohennettua puolaa 305 ja 304 pitusena?

Jos muu ohennettu kelpaa

Toi saattaa olla noiden kehien kanssa fiksu pinna.

Tervetuloa tänne liuotinhuuruiselle puolelle. Pistat on kyl kaikin puolin kuumottavat. Harmi, ettei oo itellä tarvetta kasata enempää tuubikiekkoja. Itse asiassa yks Suzue-Mavic Reflex -kombokin kaipailis jo sopivaa teräsrunkoa kaverikseen.

Vanhoja kevennysalukehiä on kahta lajia, niitä jotka murtuu ja niitä jotka taipuu. Veikkaisin, et noiden aluseos on jokseenkin pehmeää, et kanttareissa sit varovasti.

Tracksupermarketista njs-Hoshit pinnoiksi.

Luotan että 3x kestää ja tilasin revot. Tällä ei tosiaan ole tarkoitus ajella, ainakaan näillä kiekoilla juuri muualla kuin velolla. Kiitos kuitenkin vinkeistä.

edit.
Laitan sitten kuvia kun kiekot näyttää tältä:
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS0SPEGFsV0CEkW818WN8Whg6N1K8Dtu0Pi8dImxYLphvlg7jmB7g&t=1

Jos on tarkoitus tehdä mahdollisimman nopeat ja hienot ratakiekot, eikö CX-ray tmv. aero olisi fiksu? Jos siis unohdetaan että Suomesta ei saa ja ne ovat kalliita…

Hienoilta kiekoilta kuulostavat, joka tapauksessa. Vaikka Olympiavelo onkin vähän kuoppainen, eivätköhän nuo kestä Revoillakin :slight_smile:

^Revot on kuitenkin vaan 53 senttiä kappale, eikä nuo navatkaan mitkään hipot ole ja kuten yllä mainittu, niin budjetti määrittää osaa lopputuloksesta.

Sit isona kun on paljon hynkkyy ja J. Tukiaisen paksuinen osakesalkku niin voin ostaa levykiekkoja ja trispoukkeja ja revejä ja höyhenkevyitä avaruusmateriaaleja.

Mistäs löytyi tuohon hintaan revot?

Sirkus - 14:18, 26.1.2011 » Mistäs löytyi tuohon hintaan revot?
http://www.rosebikes.co.uk/article/dt-swiss-revolution---die-ultraleichte-speiche