Maantiepyörät ja -pyöräily / speksaus ja fiilistelylanka.

Näin ajattelinkin, mutta varmuuttahan tästä ei voinut saada, kun en newbienä tunne teikäläisen enkä oikein kenenkään muunkaan käyttäjän kirjoitustyyliä tällä foorumilla :grinning:

1 Like

onhan tänään perjantai joten:

villin lännen elokuva soundtrack soi taustalla

foorumi katseet kohtaavat

“tällä foorumilla on tilaa vain yhdelle newbielle”

:smiley: hauskaa viikonloppua (:

3 Likes

Hyvää perjantaita nyypille juu :smiley: mukavaa että olette saapuneet keskuuteemme, tervetuloa peremmälle

6 Likes

Onko toi Fairlight strael? Jos on, niin miten oot muuten tykännyt?

Sehän se, tai täsmällisemmin Strael 2.0. Reilun 5000 km kilometrin kokemuksella voin sanoa, että olen ainakin itse pitänyt pyörästä todella paljon :slightly_smiling_face: tosin kokemusta ei ole kovinkaan monesta maantiepyörästä, niin en pysty mitään kovin objektiivista näkemystä antamaan.

Itseltäni löytyy samainen vehe. Kaksi kautta takana ja täyttänyt hienosti oman tarpeeni. Itse hain siltä ennen kaikkea mukavuutta ja onhan steel real.

Jotenkin myös ajatus pienempien toimijoiden tukemisesta kiehtoi, kävin ennen tilausta Lontoossa poikien puuhapajalla koputtelemassa oveen ja esittelivät yhtä juuri asiakkaalle kasattua - koeajaa sitä ei tosin saanut.

onni on kyllä prebrexit fairylite yöpöydän laatikossa :relieved:

Pitää varmaan hoitaa joku muu ottamaa kuvia koska härrejävla mitä potaattia.
Tämmöinen SuperSix 2015 non-himod tullut kevään mittaan niputettua. Ultegra 6800 ja Bontrager -kiekot DT 240 -navoilla.
Slämmättynä ois kovempi mut sit pitäisi jo vähän venytellä. Tanko on Zippin SL88 110mm stemmin nokassa.
Penkki kuvassa vähän sinnepäin, mutta vaihdan tähän varmaan toisen jakkaran ton ankkurin tilalle anyway. Tolpaksi pitäisi kai olla pöytälaatikossa jotain kevyempää kans.
Ei hajuakaan mitä painaa.

5 Likes

Supersixit on hienoja, laittasin valkoset tankonauhat. Pistä uus kuva kun saat vähän kilsoja alle.

Siistin ja nopeen näköinen! Tälläiset reippaan neonvihreän taittavat sävyt tykästyttää

on kyl ollu hienoja fillareita tässä ketjussa ja vähän jännättää et kehtaanko ees postaa omaani mut eihä tääl ketää bike sheimata eihän? nii siis kehtaan postata.

tää LOOK on ollu sellane oppiraha projekti ja nykyisellään se on 1x10 vaihteistuksella kun halusin vähän isommat kumit nii tingin sit etuvaihtajasta. 40t race face narrow wide edessä ja takana on 11-28t shimano 105 pakka.

vähätulonen kun oon niin osat on alelaareista ja käytettyä paitti ny voimansiirto poisluettuna ultegra kammet jotka aikanaan ostin käytettynä.

ohjaamo ja satula hakee koko ajan paikkaansa eikä se oo tollenkaan hyvä, mut mitäs sit. on tullu tolla fixyllä ajeltua muutenki ku se on yksinkertasesti hauskempaa ollu.

noh, tossa alla se ny sitte o

8 Likes

Hieno ghost bike -Look.

Kieräytä tankoa vähä eteenpäin ja laita satula vaateriin niin elämä helpottuu.

no hitto miksei sitä kokeilis tänks (:

Makee supersixi, supersixit toiminu esikuvana myös omalle pyörälle ja osin siksi myös Bb30 kairaus :smiley: saa sitten tulevaisuudessa vaihdettua partsit supersixiib jos hinku koituu kohtaloksi.

Pyörä punnittu redi jarruilla ja sisureilla kun tubeless takanen räjähti vanteelta testiajossa. 6,980 eli alle seiskan on jo päästy :smiley: Kiitämme myös keskiön kestävyyttä, tuli vähän bunnyhoppailtua ja ns paiskottua perää tossa koska kiinnosti testata ns rääkkäämällä keskiön kestävyys. Ei nitku ei natku. Kenties jatkot parempien kuvien kanssa, voi olla että speiserejäkin lähtee, kun nyt oli aika lokoisa asento ihan dropeiltakin, mutta mennään näillä hetki.

5 Likes


En tiedä täyttääkö tää kaikkia oikean maantiepyörän kriteerejä, ei varmaan, mutta kylläpä alkoi tehdä mieli maantiepyöräillä. Kingin vaparin rallatus aiheutti myös positiivisia väristyksiä.

9 Likes

Kyllähän se vähän niin on että oikeassa maantiepyörässä on etuvaihtaja. Mut kiva All-City tankonauhoja lukuunottamatta.

T: ärsyttävä puristi

2 Likes

Tankonauhoista olen vähän mieltä mutta 1x on aivan hyvä valinta maantielle näillä korkeuseroilla mitä Suomessa on.

Hyvän näköinen polkupyörä. Ajaisin hymyssä suin!

Musta on kiva nähdä tämmönen fillari täällä muovirakettien ja bissetölkkejen joukossa, vaikka itse ajankin tölkillä ja haaveilen raketista.
Kai toi 1x on vähän harvinaisempi maantiepyörien valtavirrassa mut varmasti aivan hyvä. Tekis mieli koettaa meniskö omat ajot ja huollot kivemmin tolla setupilla.
Tankonauhat? Mitkä tankonauhat? :DD

Mielummin kyllä ostan tänä päivänä terästä kuin alsaa melkein pyörätyypistä riippumatta. Kuitupyörät on niin halpoja että kannattaa performancehommiin ottaa semmonen suosiolla, sit jos priorisoi fiilistä tai kestävyyttä niin steel all the way.

Mitä tulee 1x-setuppiin niin aivan varmasti pärjää, mut ei se oo millään muotoa optimaalinen maantiepyöräilyssä edes täällä
Suomessa. Ainakin itellä toi maantiepyöräily on niin urheiluun kallellaan että pitää saada optimoida. Eikä se etuvaihtaja ole silleen big deal huoltohommien kannalta, aika set & forget ja ehkä uus vaijeri muutaman vuoden välein. Ei silleen mitään syytä jättää pois mistään tiepyörästä mun mielestä.

Mulla ei ole koskaan ollut 2x voimansiirtoa omassa pyörässä, ja ymmärrän kuitenkin miksi ovat edelleen standardi maantiehommissa. Varmaan jos speksaisin jonkun Oikean Modernin Maantiepyörän (ja ajaisin enemmän sen mukaista ajoa) niin laittaisin toki 2x, mutta tämä pyörä nyt on tietynlaisia kompromisseja täynnä ja hyvä juuri näin.

Tankonauhat siirtyi toisesta pyörästä koko ohjaamon mukana ja saa nyt toistaiseksi olla nämä. Jos olisin varta vasten laittanut tähän niin olisivat varmasti muut, mutta nyt mennään näillä. Onhan tää pyörä muutenkin väritykseltään härski sekamelska punaisine napoineen jne., niin hyvä noilla on entisestään sekoittaa pakkaa.