Maantiepyörät ja -pyöräily / speksaus ja fiilistelylanka.

Myös valmistuksen ympäristövaikutukset ihan hyvä syy jättää kuitu kauppaan, kai

1 Like

Mulla näky ihan suoraan mittarissa rauta vs. palpa. Ja yx äxästä loppuu ainakin mulla välit jommassa kummassa päässä. Eilen mennessä oli 53-11 aktiivisessa käytössä ja palatessa sai mennä pikkurattaalle. Maaston muodot ei vaikuta niin paljoo tuuliin kun pelto- ja hakkuuaukeita nykyään riittää.

Asensin 30mm renkaat tubeleksena toisiin kiekkoihin, eilen testilenkki…huikean mukavat ajaa ei paljon tien epätasaisuudet tunnu.

6 Likes

Käytiin eilen poitsun kanssa kevään ensimmäisellä maantiepyöräilyfiilistelylenkillä.
Imgur
Etummaisena Olmo Competition Leader, täydellä Super Record -gruppolla. Pantografeja: on. Runko on kokonaan kromattu - mikä aiheuttaa maalien helpohkoa hilseilyä. Olen pyörän kolmas omistaja, alkuperäinen omistaja kävi ostamassa pyörän Italiasta.
Pojan Eddy Merckx on torilöytö ja varustettu käppäisehköin Miche-partsein. Taitaa olla noista kahdesta painavampi pyörä. Tuubit molemmilla alla.

8 Likes

Vuoden ensimmäinen puhdas maantielenkki vkl. Alla 2014 Canyon roadlite, jossa ei paljon alkuperäistä enää ole jäljellä.

5 Likes

Ja siitä. Aika fleksaavat kiekot noi Primet mut eiköhän sen kanssa pysty elämään kun hinta oli niin huokea.

E: Ainiin, 7,120kg kuvan osoittamassa kunnossa pl. Wahoo Elemnt Bolt.

9 Likes

Komian näköne!

Tämmönen Fondi tuli kasattua. Avokki sano että näyttää Mentos-rullalta ja sehän passa, onhan se jumaleväs randolla ja maantiellä.

Eka meni yks pykälää isompi ohi koska arvoin niin pitkään tota kokoa. Siinä olis ollu parempi pituus mutta emäputkea olis ollu kosolti enemmän. Nyt on aika pieni runko mutta eilisen ekan lenkin jälkeen ei harmita yhtään koska korkeutta ei vois olla milliäkään enempää. 140mm stemmi on aikamoinen :sweat_smile:
Foorumilta ostetut ysi-Velocet siirtyivät yhteisomistus-Gianni Mottasta tähän ja loput osalaareista ja sieltä sun täältä. Roope lähetti postissa titskutolpan, en muista onko KB vai AC.
Ihanan vakaa ja ennalta-arvattava kyyti ja on ihan sopivan nopea allani. Alaputki tai peräti koko putkisarja voi olla samaa kuin Eetun Graham Weighissä ainakin alaputken apilaprofiilin perusteella. Tarkempaa tietoa ei ole muuta kuin 7020 alsaa, ei taida olla Columbusta, Dedacciaita tai Eastonia ainakaan.

Lisää kuvia Flickrin puolella!

Edit. Yks detskukuva on pakko laittaa koska rizzla rizzla. Ei oo näköjään ysäri/tuuttausarirungot tehty 28mm kumeille. Pikkasen joutu taka-akselia droppaamaan laakerikuulilla ettei 28mm Vittoria osunu takajarrusiltaan mutta aika lähelle tuli satulaputkea :relieved:

22 Likes

Hieno ja hyvä! Mutta mitäs kummaa kun stemmissä pultit takana!?! Miten sä kestät tän.

Ihana! Mikäs tuo etuhaarukka muuten on?

Näyttää plastidipatulta lookilta

Ja mä luulin et mulla on tiukat clearancet talvirenkaan kanssa.

FTFY

Hylix. Aika käppänen laitos mutta parani huomattavasti kun laitoin Columbuksen bungin ja upgradeasin olaakerin nonamesta Necoon heh. Vielä vähän pelottaa jarruttaminen koska kruunun reikä on ihan helvetin käppänen eli repiytyykö jarru irti kruunusta jossain vaiheessa… Lookki olis kiva, tai Alpha-Q tai Reynolds. Saa myydä kunhan on suorajalkainen. Kierteellinen olis tietty best koska quill.

Onko kokemuksia scriben kiekoista? Hakusessa aluset, köykäset ja ei hemmetin kalliit kiekot ja näitä pohtinunna Race Lightweight Alloy Wheelset – Scribe Cycling - Europe

Lieneekö tää Resolution enää maantiepyörä nyt kun on vähän pulleemmat renkaat alla. On kyllä kiva, kun pääsee täysii melkeinpä tietä kun tietä. Tiepyörä? Ihana peli.

9 Likes

Thomsonia, mätsäävät Cannibal XC:t ja kovaa ajoa.

5 Likes

Laittaisin ton masosen tai fairlight straelin ihan koska vaan jos en jo olis rakentanut omaa (niin ikään kys rukeista inspiksiä otettuani)

2 Likes

^^Hieno melkein ajamaton Principia. Mistä löysit?

ms:

vasaraasialainen:

Konsta:

gnarlie:
https://i.imgur.com/UWVOOxU.jpg

Uomo:

8 Likes