Maantiepyörät ja -pyöräily / speksaus ja fiilistelylanka.

https://live.staticflickr.com/65535/49500934327_8904b8b18f_z.jpg

Laitain sitten oman kasauksen mankkiksen vanhasta spessusta tänne. oli kyllä kiva pyörä mutta vähän ylimääräinen omaan talliin. Hyvä jos menee kunnon käyttöön. Tässä vaiheessa kun kuva on otettu yritin oikeasti löytää käyttöä pyörälle ja ajoin sillä muutamat työmatkat mutta aina päädyin sittenkin fiksin selkään.

mennytmies - 11:26, 20.4.2020 » https://i.imgur.com/rzp6tBH.jpg Tämän talven buildi. Campan 12s Record, takana Shamal ultra ja edessä velocityä. Aivan todella mukava ajettava ja mun eka ikinä vaihdepyörä.
Siis onko tässä vanha Olmon tt-runko uudelleenmaalattuna? Ja vielä 650c edessä? Todella siisti toi väri.

Pikku teaseri tulevasta jahka BC saisi paketin matkaan. Vasta viikon päivät odotettu että edes lähtisi liikkeelle. Tän pyörän olisi tarkoitus olla se “unelmien pyörä”, jolla poljetaan pitkiä päiviä.

https://i.ibb.co/wRJQDRw/IMG-20200408-141620-01.jpg

“Doupattua” putkea?

vasaraasialainen - 12:04, 20.4.2020 » "Doupattua" putkea?
Mason Resolution2 runko, joka koostuu Columbuksen Life sekä Spirit rööreistä.
Siis onko tässä vanha Olmon tt-runko uudelleenmaalattuna? Ja vielä 650c edessä? Todella siisti toi väri.
Joo on. Väri ei oikein toimi kuvassa oikein, mutta se on magenta candy hopeisella pohjalla. Aika violetti siitä tuli vaikka oletin sen olevan snadisti enemmän pinkki. Alunperin vuodelta -85 ja korvasin downtube-shifteri-tapit kaapelistoppereilla. Samoin kaapeliohjurit keskiönalla vaihtui muovilätkään.
Tahmatassu - 17:04, 19.4.2020 » Maantiepyöräksi suosittelen kyllä täysin vannejarrullista versiota, noi levarit on etenkin nykysillä shimanon kahvoilla(8070 ja 9170) sen verran paskat että jää jarrutustehossa kuivalla alle vannejerrujen ellet vedä jotain jättilaskuja hiilikuitukiekoilla. Sitten on vielä se jos ajaa sateella niin ne alkaa aina hinkkaamaan ja levyt alkaa hankaamaan muutenkin hyvin pienestä. Ja tää koskee siis di2 kahvoja, mekaaniset kahvat on toiminut ihan hyvin mutta ne on kyllä aivan liian suuret imo.
Onko sulla pistää tästä tarkempaa dataa? Kiinnostaa kun itse en ole tuota huomannut. Oon kokeillut 8070/8020/7025/785 kahvoja eikä jarrutehossa ole ollut valittamista. Mutta ehkä jarrutan jotenkin eri lailla?

Kovimmat laskut ovat tosin olleet joitain satoja metrejä vertikaalista.

Tikke - 12:32, 20.4.2020 »
vasaraasialainen - 12:04, 20.4.2020 » "Doupattua" putkea?
Mason Resolution2 runko, joka koostuu Columbuksen Life sekä Spirit rööreistä.
Mason Resolution (2) mulla unelmarungo. Ei vaan ole mitään oikeaa syytä hankkia, kun muutenkaan aja tarpeeksi.
eonwe - 12:51, 20.4.2020 » Onko sulla pistää tästä tarkempaa dataa? Kiinnostaa kun itse en ole tuota huomannut. Oon kokeillut 8070/8020/7025/785 kahvoja eikä jarrutehossa ole ollut valittamista. Mutta ehkä jarrutan jotenkin eri lailla? Kovimmat laskut ovat tosin olleet joitain satoja metrejä vertikaalista.
8020/7020/785 on kaikki toiminut tosi hyvin, etenkin toi 785 on kiva vaikka kahva tulee vaarallisen lähelle sormia.

8070 ja 9170 kahvoissa taas on jarrutusteho surkea ainakin hupuilta jarruttaessa, dropeilta jarruttaessa ei tietenkään mitään ongelmia ole. Kahvojen pieni koko aiheuttaa taas lisää ongelmia jarrutteluun jos on hanskat päällä mutta paljailla käsillä kuvailisin (hupuilta) jarrutustehoa tyydyttäväksi sitä mitä olen vertaillut vannejarrukahvoihin.

Itellä on 8070 ja väittäisin, että ilmauksesta kiinni jos toimii jotenkin huonosti. Silleen ne on kyl tylsät, että ei saa lisänaksuttimia kiinni.

Ps. Hienoja steel is real-vehkeitä jengillä. Saispa fiksattua ohjainlaakerin klapin ja 2x10 Biankin pian jo ajokuntoon.

Tämän näköisessä kuosissa nyt ex mankkis, ex ShoulderValley, ex niq spessu.
Joku kysyy kuitenkin, miksi eturattaat kiinni kolmella pultilla? No kun ei ne kahdellakaan kestä.

JJ90 - 10:39, 20.4.2020 » https://i.ibb.co/Hp4BDkC/IMG-20200412-160203240.jpg Kevätkiekot, uudet tankoteipit, uudet vaijerit ja ihanan lerpsakka satulakulma.♥️♥️♥️
aijai caad10 on kyllä täydellinen

Osaatteko kertoa, mistä johtuu verkossa paikoitellen palava, mun silmään irrationaalisena näyttäytyvä, Cannondale-viha?

Viimeksi törmäsin jonkun Hambini-ketjun sisällä. Mutta muuallakin nähnyt.

EDIT: Hesekielin Spessu hiton hieno.

vasaraasialainen - 17:55, 20.4.2020 » Osaatteko kertoa, mistä johtuu verkossa paikoitellen palava, mun silmään irrationaalisena näyttäytyvä, Cannondale-viha?

Hambini

Kännäriä dumataan (vain osittain syystä) pressfitin takia. Ja koska hambini haukkui kännärit paskaksi niin hänen äänekäs fanilaumansa toitottaa sitä samaa mantraa nyt ympäri nettiä.
sani - 8:59, 20.4.2020 » Ui juku, onko tossa vielä Club Time / Vectran haarukka?
En itseasiassa tiedä keulasta muuta kuin että se ei ole rungon alkuperäinen. Hiilarisissa alajaloissa ei ole muita merkintöjä kuin nuo lakan alla olevat Time logot. Tuumaisessa kierteellisessä kaulaputkessa oli haurastunut Timen tarra, johon oli tikattu boksit keulan koosta ja rakesta, mutta siinäkään ei lukenut tarkkaa mallia. Jos joku merkin historaa paremmin tunteva tietää paremmin, niin ginostaa.

Ajan vuosikymmeniä vanhalla hiilarilla, eikä minulla ole edes kuolemanpelkoa.

makko - 18:17, 20.4.2020 »
vasaraasialainen - 17:55, 20.4.2020 » Osaatteko kertoa, mistä johtuu verkossa paikoitellen palava, mun silmään irrationaalisena näyttäytyvä, Cannondale-viha? Hambini
Kännäriä dumataan (vain osittain syystä) pressfitin takia. Ja koska hambini haukkui kännärit paskaksi niin hänen äänekäs fanilaumansa toitottaa sitä samaa mantraa nyt ympäri nettiä.
Hambini on täys kyrpä äiäksi. Sltikin, onks se koskaan varsinaisesti puhunut paskaa teknisistä asioista? Muista jutuista saisi kyllä pitää päänsä kiinni.

Ite miettiny joskus jossain muovinpelkopsykoosissa että joku kunnon tykki alurunko ois kiva alusta semmoselle pitkäikäiselle maantiepyörälle, millä ajais niin pitkään kunnes katkee paskaksi tai jotain. Tyyliin Allez Sprint tai CAAD13. Mut sit kyllä mietin että aika irrationaaliset setit, koska vaikka alumiini ehkä kestää murjomista paremmin kuin hiilari, niin hiilari ei väsy eikä paskoonnu ajamalla (luin intternetistä) ja ei oo ollu tapana paljon maantiepyörää murjoa. Joten se siitä speksailusta, pulkkaa laitetaan seuraavaksi. Varmaan sit se Canyon Ultimate, senhetkinen rahatilanne määrittelee että SL vai SLX ja millä spekseillä.

Allez Sprint!

Joku voisi kysyä, että miksei Aeroad: no siksi, kun oon köyhä. Samantasoisilla osilla Ultimate CF SLX on 700e halvempi kuin Aeroad CF SL. Vain toinen näistä on top of the line -runko.

Alumiinipyöristä tulee aina ajan mittaan semmosta spagettia että ei niillä ole kiva ajaa.

Aeroadissa on 2cm vähemmän stäkkiä, mulle se oli ainoa syy valita se. Ultimate on huomattavasti mukavampi ajaa sillä sen takakolmio joustaa erittäin hyvin ja poistaa tien epätasaisuudet. Aeroadin levarimalleissa ei ole mukavuutta sitten ollenkaan vaikka laittaisit leveämmät kumit.