Maalinpoistoaine

Saiskohan teräksisestä etuhaarukasta jotenkin siististi maalit kromin päältä pois? Putkien alaosa on paljasta kromia ja maalia raaputtamalla näyttäis olevan kromaus yläosassakin maalin alla. Mikä on parasta maalinpoistoainetta, Nitromors? Maksaako rutkasti? Ei oo tarvetta kuin yhdelle haarukalle. Onko Biltsun maalinpoistoaineesta kokemusta (6,99e/350ml)?

Mä putsasin yhden rungon Bilteman maalinpoistoaineella ja teräsharjalla porakoneeseen kytkettynä. Toimi hyvin ja ei ollut mitään tappomyrkkyä. Työskentelin myös aika viileässä, mutta silti rokkasi riittävän hyvin. Vaihtoehtona olisi ollut Nitromors, mutta äitini ei ollut suopea, että olisin sitä käyttänyt. Tuon Bilteman aineen kanssa ei tullut hengitysvaikeuksia jne.

Rokpete on myös käyttänyt samaista putelia, että hänellä voi olla myös mielipide. Ostaisin toistekin! Mulla meni siis koko runkoon varmaan n. puolikas pullo.

Bilteman ainekkin toimii. Ainakin, jos maali on ns normaalia, ei mitn pulveria, etc… Mulla on siis sitä pensselillä levitettävää hyytelöä.

Saako ylipäätään kromin päältä maalin pois niin että allaoleva kromipinta on vielä kelvollisen näköinen? Teräsharja+porakone ei kuulosta hyvältä sen suhteen…

Joo, en sitä suositellutkaan. Mutta kyllä mulla maali lähti kuplimaan ihan hyvin ja varmasti lämpimässä ja pidemmällä vaikutusajalla ois vaan voinut kaapia maalin pois. Mutta oli niin kivaa vetää porakoneella! Mutta tosiaan kromin päältä en kokeillut.

joo hyvin se bilteman ryönä pehmensi maalia, ite raaputtelin löysällä veitsen terällä / santapaperilla maaleja veks - oli kylmä, ei käyny ihan niin kätevästi, mutta lähti ne silti isommitta tuskitta. semmonen keittiösieni ei tykännyt aineesta vaan de-materialisoitui aika rivakasti.

Kannattaa kokeilla kromin päältä niin, että antaa ainee vaikuttaa, ja sit huuhtelee rätin ja KUUMAN veden kanssa. Toistaa sit tarpeeks monta kertaa. Ei kannata raaputella millään metallisella. Joku muovilasta vois toimia.

Muutenkin toimii paremmin lämpimässä tuo myrkky.

Onnea matkaan,

toivottavasti sulle ei käy näin.
http://www.munkuvat.org/kuvat/677.jpeg

Luulin löytäväni vaaleansinisen maalipinnan alta, jotain kromin tapaista niinkuin tuossa kuvassa haarukan päät ovat. Maalin kuplittua pois alta paljastuikin viininpunainen pohjamaali, johon ei maalinpoistolla ollut mitään vaikutusta.
Maailma ei kuitenkaan kaadu tähän vaan palaan alkuperäiseen suunnitelmaani maalata runko ja haarukka valkoiseksi. Etu ja takahaarukkojen päät jäävät ennalleen.

Aineena käytin nitromorssia, joka maksoi paikallisessa honkkarissa 15€ puteli.
En mennyt känniin.

Maalinpoisto haalentaa kromauksen/niklauksen.
On kokeiltu.

-savanoid

Taas yks vanhempi aihe ylös, mutta en viittinyt uutta aloittaa.
Eli onko kokemuksia muiden ku runkojen tai haarukoiden maalipintojen poistamisesta?
Mulla olis tarkoitus kokeilla, josko saisin mustat jarrulänget kirkkaiksi, ja maalaisin sitten valkeiksi. Pienimuotoinen kokeilu, kun en viitsi värillisiä jarruja oikein ostaa. Olisihan tuo vähän hankalimman kautta tehty, saisi ne länget suoraan kirkkainakin jostain halvalla tai maalaisi suoraan mustan päälle, mutta kierrätyksen nimiin vaikka jos ei muuta. Ja lähinnä vain kokeilu, onnistuisiko tuo.
Maalinpoistoainetta mietin siksi, että tuollaista pienempää esinettä on hankalampi hioa ja olisihan se helpompaa vain antaa maalin porista pois.

siis nyt täytyy kyllä pistää lusikka soppaan ja sanoa että tuo BILTEMAN roska on yhtä tyhjän kanssa. A)se tuoksuu kohtuu hyvälle (ei siis tarvetta hengityssuojaimelle) B)se ei ole myrkyllistä, ei syövyttävää C)pääset helpommalla kun jätä koko aineen kaupan hyllylle ja raaputat ja hiot 2 päivää. EI ENÄÄ IKINÄ. Annoin vaikuttaa 15 minuutista jopa puoleentoista tuntiin, eikä juuri mitään vaikutusta! Jos joku sanoo että tuolla aineella saa maalin kuplimaan niin näyttäköön siitä havainnekuvan.

auton jarruneste
kodin putkimies
nitromors

noi on mulla toiminu aina

putkimiestä vois kokeilla, ei olis ainakaan kauheen kallis.
kauanko noita joutuu liottelemaan?
ajatuksissa olis että sais länget sinne aineeseen jätettyä vaikka yöksi (tai ei lyhyempikään aika haittaisi) mutta kuitenkin siten että sen voi antaa toimia rauhassa jossain toisaalla. tuleeko tosta putkimiehestä jotain katkuja vai voiko antaa poreilla rauhassa jossain vajan nurkassa esimerkiksi? tai sitten ulkona, mutta kuitenkin.

Alua jos putkimiehellä meinaat tehdä, niin: joo, syntyy katkua; se sit syövyttää sitä amuliinia aika hienosti, tuumainen tolppa muuttui 24.joksikin tunnissa. Jälki ei tule olemaan erityisen kaunis.

Putkimies toimii anodisoinnin poistoon ja Nitromors maalin (ja aivojen) poistamiseen.

biltsun maalinpoistoaineella oon poistanu niistä 8€ Kalloy-tolpista sen Kalloyn ja putkimiehellä sen mustan :slight_smile: loppu purkilla voikin tehdä vaikka kasvonaamioita. Kunnon maalipintaan se ei juurikaan tehoa.

Nitromors!
poistin just omasta projektista maaleja ja kromin kiilto pysy hyvin ku muisti kiillottaa lopuks.
Eikä naarmun naarmua
0.5l maksaa vissii 15€ mut tol hoitelee jo parit rungotki
bilteman kama oli mun mielest iha hirveet, se vaa pehmens sitä maalia hiukan

jees, kiitos.
mä varmaan kokeilen tuota nitromorsia, ei se nyt niin kamalan kallista ole, etenkään jos jälki kuitenkin on hyvää. Ja mieluiten toki käyttää ainetta siihen mihin se on tarkoitettu. Kotona saattaa joku jämä tosin olla putkimiestä, joten ehkä sitä voisi tuohon toiseen jarruun kokeilla. Ehkä.

Antakaa sen Bilteman mömmön vaikuttaa, kyllä sillä lähtee! Tai sit mulla oli erityisen löysästi maalattu Peugeot. :slight_smile:

Kun itsekin Bilteman “maalinpoistoainetta” käytin Crescent 309 Competitionin runkoon, ei edes useiden päivien vaikutusaika auttanut. Pehmensi tosiaan vaan maalipintaa ja vain muutamista, kuluneista ja ruosteisista paikoista lähti kunnolla kuoriutumaan. Ei sitten auttanut muu kuin alkaa puukolla vuolemaan + hiomapaperilla hiomaan. Pahoihin paikkoihin sain onneksi kaverilta Nitromorssia ja johan lähti kuoriutumaan! :slight_smile: Ois Nitromorssia pitänyt heti ens alkuun ostaa. Mut joo, runkojen maalipintojen pysyvyydessä on kyl eroja…

Elvytetäänpä. Nitromorssi saa kovasti hehkutusta toimivuudestaan, mutta mietin olisiko kuitenkin fiksumpaa ostaa kuumailmapistooli, jonka saa miltei samalla hinnalla kuin pienen Morssiputelin? Kuumailmapuhaltimella luulisi maalin kuin maalin lähtevän, mutta tekeekö se hallaa (teräs)rungolle?