Lukunurkka

Muistaakseni tein Oikeusjutusta jonkinlaisen kirjaesitelmän lukiossa. Täytyypä lukaista sekin uudelleen. Nyt olen innostunut scifistä. Lähiaikoina olen alla olevassa järjestyksessä lukenut mm.

Dune
Avaruusseikkailu 2001
Edellisen jatko-osa 2010: Odyssey Two
Mustia aukkoja, madonreikiä ja aikakoneita (ei scifiä tosin mutta aiheeseen liittyvää)
Andromedan tähtisumu (tätä luen atm.)

Seuraavana vuorossa

Dan Simmonsin Hyperion -sarja.

Bouvard&Pecuchet
Linna
Vihan ja katkeruuden esseet
Autobiography

voin dropata lisää tarvittaessa.

Saakki - 13:56, 23.5.2015 » Nyt olen innostunut scifistä. Lähiaikoina olen alla olevassa järjestyksessä lukenut mm. Dune Avaruusseikkailu 2001 Edellisen jatko-osa 2010: Odyssey Two Mustia aukkoja, madonreikiä ja aikakoneita (ei scifiä tosin mutta aiheeseen liittyvää) Andromedan tähtisumu (tätä luen atm.) Seuraavana vuorossa Dan Simmonsin Hyperion -sarja.
Scifikausi itsellänikin menossa. Tullut luettua mm. Asimovin Säätiö-trilogia, Iain Banksin Player of games (aivan huikea) ja Huxleyn Brave new world. Nyt luen Dänikenin Takaisin tähtiin, varsin mielenkiintoisia ajatusleikkejä siinä.
nysimum - 13:50, 23.5.2015 » Jos kuumottavaa kirjallisuutta hakee, niin yhden (hyvällä tavalla) ahdistavimmista lukukokemuksista ikinä tarjosi Rikos ja rangaistus. [ - - - ] Älyttömän hyvä.

Oikeusjuttu blaablaa

Ja tietty klassikko: 1984.

Tuo, tuo ja tuo.

Kolme kirjaa autiolle saarelle

^^ Asimov on ollut pitkään listalla. Brave new world tuli luettua viime kesänä. Iain Banks vaikuttaa mielenkiintoiselta. Täytynee tutustua!

Ennen scifiputkea lukaisin Hobbitin, Silmarillionin ja Dostojevskin “Muistelmia kuolleesta talosta”. Erityisestä tuosta Dostojevskista pidin ja suomennoskin oli mielestäni kelvollinen.

Biciolli - 19:19, 26.10.2016 »
kunba - 17:43, 26.10.2016 »
Biciolli - 16:34, 26.10.2016 » Ei varmaan monelle muullekaan.
Tämän on ilmeisesti tarkoitus kertoa jotain tämän foorumin käyttäjien sivistyksen tasosta ja kirjallisuuden tuntemuksesta?
Ilkeämielinen tulkinta. Tarkoitin, että minulle sattui tulemaan mieleen ja että ei se sana niin lähellä ole, että kaikille tulisi. En yhtään mitään muuta.
Luin noi kaikki teinipoikana scifi-nörttäyksessä, enkä muista niistä enää juuri mitään. Vois lukea uudelleen, mut käytettynä olis 45€-70€ (lolwut) sähkösenä kybä (mut vaan englanniksi).

Onkoha Vantaalla kirjastoja…

Mä olin kanssa tulossa nostelee tätä, mutta asb ehti ensin.

Biciolli - 16:31, 26.10.2016 » Minulle tulee tästä nimestä mieleen Klapausius, robotti Stanislaw Lemin romaanista.
Mistä romaanista kyse, ja onko hyvä? Yritin joskus skidinä lukea Solarista, mutta eihän siitä mitään tullut. Nyt voisin yrittää uudelleen lukea jonkun Leminkin, ihan vaan for old times sake. Myös hra P.K. Dickiin pitäisi varmaan tutustua, mutta enpä sitäkään ole sanaut aikaiseksi.

Noin muuten omat scifit rajoittuu aika lailla Ursula LeGuinin kirjoihin, joista luin skidinä Osattomien planeetan, ja hiljan noi Left Hand of Darknessit ja The Word for World is Forestit. Diggailen.

“Kyberias” novellikokoelma.

^^ Katso vaikka:

Kiitti! Pitää tsekata, novellikokealmahan voisi olla ihan hyvää iltalukemista.

Isännän ääni. Ihan ykkönen.

The Invincible oli kans hieno. Kummatkin vei kyberiaat ja konekansan tarinat mennen tullen.

eka luin Esko stripparin tarinan ja nyt menossa saman kirjoittajann näkemys Tauskin elosta ja olosta. Kirjoittajan tyyli iloitella, värittää ja tiivistää on kiva ominaisuus kun kirjaa ehtii lukaista 10min kerrallaan pitemmissä lukupätkissä alkaa tämä tyyli tökkiä kun missään ei mennä syvälle. Molempia kirjoja vaivaa myös kirjoittajan sinisilmaäinen kaiken ylistys. On jo vuosi 2007 Tauskillakin menossa ja pahimmat teot ovat vain ryyppäämistä.

Suositellaan kun en et halua ajatella ja et tilaa seiskaa.

Luin juuri Terraksen kirjoittaman Stockman Yardin ja kieltämättä tuo kirjoitustyyli on vähän raskas.

Tyler Hamilton ja Daniel Coyle voittoja ja valheita. Avasi paljon douppaamista pyöräilyn huipulla ja paljon juttua myös ajamisesta ja kisoista. Että juu suosittelen.

tutam - 20:26, 26.10.2016 » Mä olin kanssa tulossa nostelee tätä, mutta asb ehti ensin.
Biciolli - 16:31, 26.10.2016 » Minulle tulee tästä nimestä mieleen Klapausius, robotti Stanislaw Lemin romaanista.
Myös hra P.K. Dickiin pitäisi varmaan tutustua, mutta enpä sitäkään ole sanaut aikaiseksi.
uuh aah, a scanner darkly ja do androids dream of electric sheep !!! myös flow my tears, said the policeman oli ihan ok, kunnon trippaavaa menoa eligz

Plarasin NYRBin uutuuksia ja siellä on tommone.

^^ VALIS best. ainaki sillon 10v+ sitten ku luin, en uskalla lukee uusiks jos onki ihan kakkeli

Iltalukemisena

Sisältää random sutkautuksii latinaks

aivam parasta luettavaa
http://like.fi/kirjat/valtio-vihaa-sua-suomipunk-1985-2015/

^komp